Politiecontrole Ostend Beach & de rechten van de burger

Ja dan is het geen ultiem correct statement. En dat mensen niet al te happy zijn als ze uit de kleren moeten omdat Lassie dat beslists moet je dan ook wel begrijpen.

Gelukkig is het hier geen rechtbank waar meineed strafbaar is. Een vriend van mij is inspecteur in Oostende, vandaar mijn interesse in deze casus. In 99% van die klagers is het 'maar de hond blaft en ik heb niks gedaan' (of positieve drugstesten en 'ik pak niks'){. Blijkt dat die sjarels 5g coke per dag pakken elke dag 'maar wel niks in de rugzak hebben' of die ene dag niks gepakt hebben. Of juist 2weken in de weed rondgehangen hebben in Holland. Of in de auto heeft 4 man weed zitten smoren en chauffeur niet. etc etc.

Uiteraard snap ik wel dat je niet content bent omdat Lassie blaft, maar die Lassies blaffen echt niet vaak als het niet moet. Als Lassie keer op keer te veel blaft, wordt Lassie een huisdier ipv een politiehond.

In mijn geval nog steeds geen idee hoezo ik toen gekozen ben. Vrienden destijds rookte wel wiet etc, maar die zijn via de backstage naar binnen gegaan. Dus wie weet kwam het van hun kleren of dergelijke. Maar dus simpelweg zeggen "Niets op zak en je hebt niets te vrezen"...tja

Bingo, daar heb je het. Als je binnen gezeten hebt met die vrienden en er is binnen gesmoord, dan zullen die kleren die hond triggeren. Of dicht erbij in buitenlucht. Kun je ook gewoon aan die polizei zeggen. Met wat chance laten ze je passeren.

Blijkt dat die sjarels 5g coke per dag pakken elke dag 'maar wel niks in de rugzak hebben' of die ene dag niks gepakt hebben. Of juist 2weken in de weed rondgehangen hebben in Holland. Of in de auto heeft 4 man weed zitten smoren en chauffeur niet. etc etc.
10000% akkoord. Daar begrijp ik je ook in.

Uiteraard snap ik wel dat je niet content bent omdat Lassie blaft, maar die Lassies blaffen echt niet vaak als het niet moet. Als Lassie keer op keer te veel blaft, wordt Lassie een huisdier ipv een politiehond.
Goh, hoe correct is die statement? Ik denk niet dat als Lassie op Oostende beach 30 man eruit pikt die niks bij blijken te hebben, dat ze daar iets van maken. "Ach ja" is het volgens mij.

Bingo, daar heb je het. Als je binnen gezeten hebt met die vrienden en er is binnen gesmoord, dan zullen die kleren die hond triggeren. Of dicht erbij in buitenlucht. Kun je ook gewoon aan die polizei zeggen. Met wat chance laten ze je passeren.
Kans is groot. Maar in welke stad en/of festivalingang ga je tegenwoordig niet een minieme drugsgeur oprapen? Hoe gegrond is dat dan om je uit te kleren te laten gaan.

Goh, hoe correct is die statement? Ik denk niet dat als Lassie op Oostende beach 30 man eruit pikt die niks bij blijken te hebben, dat ze daar iets van maken. "Ach ja" is het volgens mij.
Daar wordt toch wel serieus wat tijd ingestoken om die te evalueren en herevalueren. Maar als die op Oostende beach die foutenmarge heeft dan zal die dat ook ergens anders hebben. En uiteindelijk zijn er evaluatiemomenten die ervoor zorgen dat die hond op pensioen gestuurd wordt.

Kans is groot. Maar in welke stad en/of festivalingang ga je tegenwoordig niet een minieme drugsgeur oprapen? Hoe gegrond is dat dan om je uit te kleren te laten gaan.
Gegrond aangezien als het zo prevalent was dan blafte die hond altijd. En niet alleen bij uw maat.

Het is klote als je het meemaakt, zeker 'onterecht', maar de politie doet inderdaad maar gewoon haar job.

Ik ben al 100x gefouilleerd en gecontroleerd geweest in mijn leven, nooit hebben ze in mijn gat moeten kijken. Maar het is effectief wel problematisch hoeveel gewonden (en erger) we tegenwoordig hebben vanwege drugs. En ik ben niet de meest strikte persoon op dat vlak, maar met mate natuurlijk. Ik zal bijvoorbeeld nooooooit iets meepakken naar een festival of feestje. Ik ken echter meer mensen die het wél doen dan niet denk ik. Als ik het zo hoor gaat bijna elke vrouw naar We Can Dance met een apotheek in hun foef. Sommige double stacken zelfs nog een resever in hun reet ook. Denk daar maar aan volgende keer ge een zompige pil in uw hand krijgt, de dame is kwestie zat mogelijks zonder kleine plastic zakjes thuis.

De hond wees uw makker aan, er was dus reden om het te doen. Als je het niet/nooit zou doen zou iedereen zich geroepen voelen om alles in hun gat mee te smokkelen.

"Laat de mensen toch eens doen!" vs "Mieke is dood gevonden/aangerand met een hoop (slechte) pillen in haar systeem, hoe kon men dit toelaten???"

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan