PlayStation State of Play | september 2024

Ik had gehoopt dat ze iets meer gingen tonen maar werkelijk 0 ps5 pro. Misschien nog state of play in oktober.

Zou er iemand gevraagd hebben om Horizon Remaster?

Die Herman hulst is echt dikke nek denk ik. Zouden beter Killzone remake gedaan hebben...

Ghost of Yotei en Stellar Blade x NieR Automata springen er voor mij uit.

Towers of Aghasba zag er nogwel leuk uit. Deed me qua stijl wat denken aan Kena. Zeker de muziek.

Ghost of Yotei en Stellar Blade x NieR Automata springen er voor mij uit.

Towers of Aghasba zag er nogwel leuk uit. Deed me qua stijl wat denken aan Kena. Zeker de muziek.
Jup, meer Monster Hunter is ook altijd leuk, maar niks nieuw ofc...
Dat spel van de makers van Lost in Random zag er ook wel vet uit.
Als ook de geleakte Legacy of Kain is echt wel een leuke vind ik, beetje zoals we op PS4 MediEvil hadden.

Wat er dan weer echt verschrikkelijk uit zag was Dragon Age... wa was da jong.

Ik had gehoopt dat ze iets meer gingen tonen maar werkelijk 0 ps5 pro. Misschien nog state of play in oktober.

Zou er iemand gevraagd hebben om Horizon Remaster?

Die Herman hulst is echt dikke nek denk ik. Zouden beter Killzone remake gedaan hebben...
of de game waar iedereen op zit te wachten, bloodborne remaster
wanneer ga ze die game eindelijk es op 60 fps zetten :/

Ik denk Bloodborne Remaster niet meer komt. Misschien wil de maker het zelf niet? Anders hadden ze dit toch al lang gedaan
"Obviously, as one of the creators of Bloodborne, my personal, pure honest opinion is I'd love more players to be able to enjoy it. Especially as a game that is now coming of age, one of those games of the past that gets lost on older hardware—I think any game like that, it'd be nice to have an opportunity for more players to be able to experience that and relive this relic of the past. So as far as I'm concerned, that's definitely not something I'd be opposed to."

Ik denk Bloodborne Remaster niet meer komt. Misschien wil de maker het zelf niet? Anders hadden ze dit toch al lang gedaan
De makers hebben hier eigenlijk weinig over te zeggen aangezien dit eigendom is van Sony en niet FromSoft ( de makers ). Net zoals Sony ook Demon's Souls heeft laten hermaken door Bluepoint en FromSoft daar ook niks mee te maken heeft. En zoals hierboven al gepost, Miyazaki wel dat zeker wel, alleen zal hij dat zelf niet doen want zij maken en doen geen remasters, ports en remakes. Dit gebeurt altijd door een 3de partij, ook bij Dark Souls Remasterd ( waar de beslisser Bandai Namco is )

Ik was aangenaam verrast. Mijn verwachtingen waren laag, want gewoonlijk stelt een State of Play niet veel voor.

Voor mij weinig interessants. Horizon Zero Dawn al gespeeld op PS4 en gedeeltelijk herspeeld op PS5. Ga daar niet nog eens aan beginnen.

Ghosts of Tsushima is één van de weinige games in het genre die mij niets zeiden. Heb het geprobeerd, maar de wereld zei mij weinig.

ArcheAge Chronicles leek dan nog het meest interessant.

Ook zonder waren er wel een paar leuke dingen, niks groots, maar wel tof.
Ja absoluut. Maar zoals ik op voorhand zei, ze moesten 1 grote klepper van first party laten zien en met Ghost of Yotei hebben ze dat gedaan. Dus ik was blij :D . Ik heb het juist nog eens in 4K bekeken(want zo'n stream is crap), ziet er werkelijk fantastisch uit:
Daarnaast vond ik de state of play een goede state of play. Dit is wat een state of play moet zijn eigenlijk. Astro, gratis DLC, cool, Horizon met graphics van Forbidden West leek mij niet nodig, maar die 10 euro upgrade vind ik wel de moeite. Ik heb de complete edition ooit digitaal gekocht, dus ga sowieso die upgrade doen. Visueel is Forbidden West één van de mooiste games tot nu toe. Als ik 1 met die graphics kan spelen voor de 3de game komt ga ik dat misschien ooit wel doen.
Last of us part 1 naar ps plus extra is ook sowieso de moeite voor degene die het spel nog eens willen spelen.
Dynasty Warriors zag er ook nog wel fun uit.
Hell is us zag er zeer interessant uit. Benieuwd naar.
Al bij al content wel. Deze week gaan we nog een uitgebreide showing krijgen van Death Stranding 2. Kijk ik ook wel naar uit.

Ja absoluut. Maar zoals ik op voorhand zei, ze moesten 1 grote klepper van first party laten zien en met Ghost of Yotei hebben ze dat gedaan. Dus ik was blij :D . Ik heb het juist nog eens in 4K bekeken(want zo'n stream is crap), ziet er werkelijk fantastisch uit:
Daarnaast vond ik de state of play een goede state of play. Dit is wat een state of play moet zijn eigenlijk. Astro, gratis DLC, cool, Horizon met graphics van Forbidden West leek mij niet nodig, maar die 10 euro upgrade vind ik wel de moeite. Ik heb de complete edition ooit digitaal gekocht, dus ga sowieso die upgrade doen. Visueel is Forbidden West één van de mooiste games tot nu toe. Als ik 1 met die graphics kan spelen voor de 3de game komt ga ik dat misschien ooit wel doen.
Last of us part 1 naar ps plus extra is ook sowieso de moeite voor degene die het spel nog eens willen spelen.
Dynasty Warriors zag er ook nog wel fun uit.
Hell is us zag er zeer interessant uit. Benieuwd naar.
Al bij al content wel. Deze week gaan we nog een uitgebreide showing krijgen van Death Stranding 2. Kijk ik ook wel naar uit.
Ghoja "moeten"... als het niet zo was, dan was het zo eh :p

IVM Horizon, is niet alleen grafisch eh, precies wel veel moeite gestoken om de dialogen en de daar bij horende lip sync te verbeteren. Als er zo nog een paar extra's in zitten is die upgrade meer dan rechtvaardigt. Zelf zal ik hem niet aanschaffen, zie daar het nut niet in voor mij, maar altijd tof dat de optie er is voor anderen.

Hell is Us, zag er tof uit, KojimaSouls zoals ik het gisteren noemde op stream xD
Maar ja ook andere leuke zaken, Stellar Blade en Astro Bot DLC, I take that any day.

Legacy of Kain remaster is iets dat ik zeker wil proberen want heb ik veel over gehoord maar nooit gespeeld als kind.
Niet meteen iets voor mij, maar een remaster van Lunar... zeer onderschatte JRPG voor de fans, don't sleep on this.

Lost in Random is iets dat ik aan me voorbij heb laten gaan, maar waar ik veel goed over gehoord heb, The Midnight Walk ziet er hier opnieuw zo iets uit en deze keer ga ik proberen er toch eens aandacht aan te geven.

Tot slot nog iets waar ik aan denk naast de standaard MH: Wilds hype...

Die Towers of Aghasba... dat is nu ook eens echt niet mijn type game, maar dat zag er zo interessant uit dat ik er echt wel wat meer van wil zien. De setting en stijl staan me enorm aan, maar of ik dat dan effectief ga overwegen om te spelen dat is nog een ander verhaal.

Dusja, zelf zonder Ghosts was dit een zeer aangename State of Play.

Edit: Die Metro VR game nog vergeten... voor de VR fans precies toch ook een mooie game dat er aan komt en The Midnight Walk is ook in VR.

Voor mij persoonlijk als Playstation fanaat is dit de zoveelste teleurstelling. Enkel Ghost of Yotei daar werd ik een beetje warm van.

Memes terzijde was het een redelijke state of play

-> Lunar remaster collection: bait voor de ps1-JRPG fanboys.... Trailer legt het er extra dik op met de 90s anime vibes, love it
-> Astro bot gratis updates is een leuke extra
-> legacy of kain remaster... idem aan Bunkerbuddy: altijd veel goeds van gehoord, youtubers gelijk skillup die het ophypen, ga ik sowieso proberen. Als het niet juist voor de state of play was gelekt hadden veel mensen nog meer lof gehad
-> Ghost of Yotei: instant win, veel vertrouwen in Sucker punch
-> MHW release date: ik was zeer enthousiast toen ik het capcom logo zag en mild teleurgesteld toen ik de nieuwe handler zag. Ik zal toegeven dat MH zeer cool/goed is, maar Geoff zal waarschijnlijk al betaald hebben voor de volgende RE-aankondiging op TGA's. :unsure:

Als ik mijn persoonlijke wensen opzij zet, vind ik het wel een ok state of play.

Legacy of Kain is wel veel "environmental" puzzlen. Destijds vond ik dat de max omdat de vormgeving en het verhaal toch wel sterk waren. Betwijfel of die degelijk zijn verouderd.. had liever een volledige reboot gezien.

Legacy of Kain is wel veel "environmental" puzzlen. Destijds vond ik dat de max omdat de vormgeving en het verhaal toch wel sterk waren. Betwijfel of die degelijk zijn verouderd.. had liever een volledige reboot gezien.
Je weet nooit wat er komt als deze remaster het goed doet eh :)

Vond dit 1 van de betere State of Plays! Veel interessant gezien, en veel duistere games met een aparte stijl of vormgeving. The Midnight Walk zag er heerlijk uit, zo'n prachtige stijl! Hell Is Us was wederom een aangename verrassing. Towers of Aghasba is ook helemaal mijn ding, je eigen dorp of stad opbouwen 😍. En die Stellar Blade/Nier Automata crossover gaat me eindelijk zover pushen om Stellar Blade eens aan te schaffen. Ghost of Yotei was fijn om te zien. Tsushima vond ik een zeer fijne game, al mochten er voor mij wel wat minder Ubisoft-style sidequests zijn. Een beetje teveel van het goede voor me. Maar wel erg benieuwd naar Yotei dus.

Tsushima vond ik een zeer fijne game, al mochten er voor mij wel wat minder Ubisoft-style sidequests zijn. Een beetje teveel van het goede voor me. Maar wel erg benieuwd naar Yotei dus.
Da's idd 1 van de grootste kritieken in een voor de rest geweldige game. Ik hoop dat ze dat ook gehoord hebben bij Sucker Punch en dat ze durven origineel uit te hoek te komen ipv een copy/paste te doen van Tsushima. Unlike other delevopers... :unsure:

Wel goed om te zien, Ghost wordt nu aangekondigd, en binnen het jaar hebben we de game al. Op dat vlak merk je dat Sony veranderd is. Vroeger moest je jaren op Ghost, spiderman, Last of us part 2...wachten, nu spelen ze toch korter op de bal wat ik op zich wel goed vind. Het is alleen soms frustrerend omdat we niet weten waar de first party studio's mee bezig zijn. Maar ja, zoals ik al zei, het is ook frustrerend jaren te moeten wachten op een game. Neem bijvoorbeeld Perfect Dark, in 2018 aangekondigd. Ondertussen zoveel CGI trailers verder, dit jaar 1ste gameplay trailer, maar spel is nog steeds niet uit. Denk dat Sony zo'n toestanden volledig wil vermijden. Al heb je wel games zoals Death Stranding 2, die is officieel ook een tijdje terug aangekondigd, maar Kojima does whatever the **** he wants :P .

Wel goed om te zien, Ghost wordt nu aangekondigd, en binnen het jaar hebben we de game al. Op dat vlak merk je dat Sony veranderd is. Vroeger moest je jaren op Ghost, spiderman, Last of us part 2...wachten, nu spelen ze toch korter op de bal wat ik op zich wel goed vind. Het is alleen soms frustrerend omdat we niet weten waar de first party studio's mee bezig zijn. Maar ja, zoals ik al zei, het is ook frustrerend jaren te moeten wachten op een game. Neem bijvoorbeeld Perfect Dark, in 2018 aangekondigd. Ondertussen zoveel CGI trailers verder, dit jaar 1ste gameplay trailer, maar spel is nog steeds niet uit. Denk dat Sony zo'n toestanden volledig wil vermijden. Al heb je wel games zoals Death Stranding 2, die is officieel ook een tijdje terug aangekondigd, maar Kojima does whatever the **** he wants :p .
Hangt er wat van af, zo doen het alle drie.

- Astro Bot: Aankondigen, 3 maand later te koop.
- Ghost, GoW:R, ... 1 jaar later te koop.
- Wolverine, Death Stranding 2, ... Paar jaar geduld.

Mij maakt het allemaal zo zeer niet uit, het is er als het er is, of ik het nu 2 jaar op voorhand weet of 3 maand er voor...

Terug
Bovenaan