PS5 PS4 PlayStation Showcase - Mei 2023

Ik denk niemand. En dan nog die kerel Jim showcase voor de PS5 :eek: zelfs spiderman overtuigde niet. En dan nog GT trailer voor de film 😅
 
Die uitspraak is ook al 3 generaties lang heruitgebracht in HD en Remakes xD

Dit is al bezig sinds de PS3 en je doet het klinken of het sinds een jaartje bezig is.
Op ps3 is dat miss een beetje begonnen maar sinds ps4 zijn ze er zwaar in gaan overdrijven
 
Dacht dat bungie van Sony was? Komt toch op xbox
Q. Bungie has future games in development, will they now become PlayStation exclusives?
No. We want the worlds we are creating to extend to anywhere people play games. We will continue to be self-published, creatively independent, and we will continue to drive one, unified Bungie community.
 
Sony bankt vermoedelijk effe op Final Fantasy? Er zal hopelijk komende maanden nog wel wat worden aangekondigd.

Maar die dwaze handheld lijkt me weer een misser van formaat. Hoop dat ik verkeerd ben.
 
Sony bankt vermoedelijk effe op Final Fantasy? Er zal hopelijk komende maanden nog wel wat worden aangekondigd.

Maar die dwaze handheld lijkt me weer een misser van formaat. Hoop dat ik verkeerd ben.
Final Fantasy en in september op Spiderman 2. Je moet weten dat FF en Square Enix games in general echt slecht verkopen op Xbox. Het is uiteindelijk ook niet de bedoeling om enkel cash te pakken op je eigen games. Je gebruikt je eigen games om consoles te verkopen en uiteraard ook geld op te verdienen, maar in the end eens je de mensen een PS5 hebt doen kopen, of dat nu is of 2 jaar terug, dat maakt niet uit. Geld verdienen ze ook aan de 3the party games die ze verkopen, zeker via de digitale store.
 
Het is inderdaad teleurstellend, maar ik vind dat vanuit een objectief standpunt je toch het idee hebt dat de gouden era of games gewoon voorbij is, en eigenlijk al een tijdje. Is zeker niets nieuws.

Achteraf gezien had men beter vorig jaar horizons uitgesteld door Elden Rings succes, denk ik. Die twee zaten te dicht op elkaar bij de releasekalender en gezien er toch niet veel meer zou volgen, had men denk ik er meer uitgehaald als men het in een ander kwartaal had gereleased.
 
Het is inderdaad teleurstellend, maar ik vind dat vanuit een objectief standpunt je toch het idee hebt dat de gouden era of games gewoon voorbij is, en eigenlijk al een tijdje. Is zeker niets nieuws.

Achteraf gezien had men beter vorig jaar horizons uitgesteld door Elden Rings succes, denk ik. Die twee zaten te dicht op elkaar bij de releasekalender en gezien er toch niet veel meer zou volgen, had men denk ik er meer uitgehaald als men het in een ander kwartaal had gereleased.
Perfect verwoord en zelfde idee van een oudere gamer. Beetje remakes en kiddies games. Buiten de jaarlijkse sportgames en occasionele ‘toppers’.. Nu gelukkig toch nog genoeg om naar uit te kijken maar laatste jaren toch vooral terug PC gamer.
We kijken uit nr:
- Assassin creed mirage
- Total war Pharaoh
- nieuwe City skylines
- nieuwe GTA hopelijk soon
 
Perfect verwoord en zelfde idee van een oudere gamer. Beetje remakes en kiddies games. Buiten de jaarlijkse sportgames en occasionele ‘toppers’.. Nu gelukkig toch nog genoeg om naar uit te kijken maar laatste jaren toch vooral terug PC gamer.
We kijken uit nr:
- Assassin creed mirage
- Total war Pharaoh
- nieuwe City skylines
- nieuwe GTA hopelijk soon
Wist niet dat er een nieuwe Total War afkwam, maar ik kan Total War ook gewoon niet echt.

Nieuwe "GTA" is een beetje vervelend om naar uit te kijken, want men wacht lang met aan te kondigen of gameplay/visie/ideeën te tonen of marketing te starten, hoewel ik liever dat heb (dan dat men het te vroeg doet).

Naar de AC in Japan kijk ik ook wel uit. Maar dat is ook nog niet voor direct.
 
Al die remakes zijn imo het beste bewijs dat er gewoon te weinig deftige games uitkomen.
Ze maken het hen al bij al vrij gemakkelijk om een remake te maken.

Ik ben geen fan van remakes, nooit geweest. Maar ik snap wel dat als je echt fan bent geweest van een game vroeger, het leuk is om deze in een nieuw hedendaags jasje te zien. Dat neemt echter niet weg dat de game op zich (het verhaal, veel mechanisme,..) hetzelfde blijven.
Of je daar dan vrij veel geld aan wil geven voor enkel dat nieuw jasje, dat is dan weer iets anders. Ik niet.

Het toont gewoon het gebrek aan creativiteit bij de developers.
 
Ik denk niet dat creativiteit het issue is, enkel harde $$$ :biglaugh:
Men weet dat mensen als gekken op die remakes springen, vaak gewoon uit nostalgie.
 
Ondertussen weet The Snitch het komende te zeggen:

lJdMJKh.png


Blijkbaar dus wel veel games in ontwikkeling die niet getoond zijn. Geen idee waarom Sony deze nu niet heeft getoond.
Een andere bekende insider, Tom Henderson, heeft ook verklaard dat hij al trailers zag voor PS exclusives die niet op de showcase getoond zijn.
 
Ik vind het persoonlijk ook altijd wel moeilijk om games "achter" te laten.
Er zijn veel games die ik enorm graag gespeeld heb die nu ofwel onspeelbaar zijn omdat ze zo oud zijn of gewoonweg omdat ze niet verkrijgbaar zijn.

Dus hier wel fan van remakes en remasters :love:
 
Al die remakes zijn imo het beste bewijs dat er gewoon te weinig deftige games uitkomen.
Ze maken het hen al bij al vrij gemakkelijk om een remake te maken.

Ik ben geen fan van remakes, nooit geweest. Maar ik snap wel dat als je echt fan bent geweest van een game vroeger, het leuk is om deze in een nieuw hedendaags jasje te zien. Dat neemt echter niet weg dat de game op zich (het verhaal, veel mechanisme,..) hetzelfde blijven.
Of je daar dan vrij veel geld aan wil geven voor enkel dat nieuw jasje, dat is dan weer iets anders. Ik niet.

Het toont gewoon het gebrek aan creativiteit bij de developers.
Dat begrijp ik, maar daar haak ik ook bij af. Ik ga geen tweede keer 70 euro betalen voor TLOU of zelfs 35 bij een korting ofzo. Ja, leuk voor de mensen die het nog nooit gespeeld hebben ofwel opnieuw willen spelen, maar daar ga ik niet aan meedoen (tenzij ik het nooit eerder heb gespeeld). Zeker al omdat er al een PS4 versie was van TLOU dat ook speelbaar is op de PS5 en eigenlijk perfect nog mee kan vandaag omdat het in zijn tijd grafisch al één van de sterkste spellen was (dus ik zag het nut er niet echt van).

Wat ik wel goed vind is dat men veel PS4 spellen speelbaar maakt op de PS5 (en vaak gewoon ook gratis). Dat is ook een aantrekkingskracht aan de PS5 en één van de zaken dat me overgehaald heeft om een PS5 te kopen. Was dat er niet, dan had ik dat waarschijnlijk ook nog niet gekocht nu. En over het algemeen ben ik zeer tevreden over PS5 (ik vind het veel beter dan PS4 qua interface/gebruiksvriendelijkheid/toestel). Het is dat ik gewoon qua spellen eigenlijk bitter weinig echte PS5 spellen heb gespeeld, maar gezien ik geen PS4 meer had, en ik daar nog wel wat backlog op heb is dat ook niet per se een probleem.
 
remakes doen mij games spelen die ik anders niet zou spelen.
bijvoorbeeld recent resident evil 4 remake, 2 en 3 remake eigenlijk ook.
ik kan niet goed tegen verouderde graphics, performance, audio en controls etc.
volgens mij ook een goede manier om de software schrijvers (dus niet de story writers, art designers etc) om nieuwe technologie van binnen en buiten te leren.

de afwezigheid van creativiteit in remakes is geen bewijs dat creativiteit dood is.
er moet maar 1 game uitkomen die creatief is (hoe quantificeerbaar dat ook is), om dat van een tegenbewijs te voorzien.
voor mij zijn in de laatste jaren Hades en Elden Ring vrij 'creatief'.
 
Terug
Bovenaan