PlayStation Showcase 2021

En de strategie van sony kan ik begrijpen waarom al die miljoenen gamers negeren natuurlijk. Maar een god of war dat wss twee jaar na de launch van de ps5 nog steeds een ps4 versie krijgt vind ik jammer.
Ik geef ook u een merendeel van je opmerking gelijk hoor ;) maar om specifiek op dit in te pikken. Heb het ergens anders ook al eens gezegd. GoW 2 ging normaal niet zo laat uit komen. Die was gepland voor nu deze periode origineel in het begin des tijden voor corona. Dat deze nu pas uit komt 2 jaar na de release is inderdaad en jammere zaak, maar ook een zaak dat ze niet gepland hadden. Met het originele release window had dit echt niet zo bizar geweest, maar nu wel... Dat R&C wel volledig PS5 is gegaan is puur omdat ze bij Insomniac echt een enorm ferm concept verzonnen hebben voor hun game dat inderdaad enkel op PS5 zou werken. Het zou dom zijn dan te zeggen van, we doen het niet want we willen PS4 fans ook pleasen. Hier hebben ze om die technische redenen echt veel simpeler kunnen beslissen het niet te doen. Terwijl games als GoW2 en Horizon 2 niet echt features hebben die enkel en alleen op de PS5 werken. Het is volgens mij niet kwesti van dat ze deze er niet hebben ingestoken omdat het anders niet werkte voor PS4 maar eerder dat er gene features waren die persé nood hadden aan de nieuwe hardware. Daardoor kunt ge heel simpel zeggen, weet ge... we gaan em ook nog op PS4 uit brengen, dat is commercieel ook het interessantste.

Ik geloof er niet in dat moesten ze GOW2 of Horizon enkel naar PS5 gebracht hebben dat er buiten de GFX een verschil zou geweest zijn met nu dat ze cross gen zijn, je zou niet in eens totaal andere gimmicks in het spel gehad hebben gewoon misschien nog net iets betere gfx, maar ook dat is eignelijk BS want met een cross gen game kan je nog altijd voor veel betere GFX gaan in je PS5 versie dan je PS4 versie...

Ik vind het allemaal eigenlijk niet zo onlogisch dat ze het doen en vind het ook echt geen hekelpunt of jammer.. Hij zal sowieso beter en mooier spelen op PS5 dus dan doe ik dat ook en wie nog geen heeft of wil wachten (vooral met Horizon dan) kan al gerust aan de slag met de PS4 versie.

Terug
Bovenaan