PlayStation Showcase 2021

Voor mij voorlopig geen wow-gevoel.

Waarschijnlijk was dat al langer bekend, zelf had ik er nog niet bij stilgestaan, maar wel teleurgesteld dat GOW Ragnarok eigenlijk een PS4-game in 4k/60fps gaat zijn. 2 Jaar na de release van PS5 en eigenlijk krijg je een iets betere versie van een PS4 game. Natuurlijk was GOW top op PS4, maar in Rift Apart zie je toch onmiddellijk wat een verschil het is als een game puur voor PS5 is ontwikkeld.

Toch wel een heleboel games op mijn verlanglijstje mogen bijzetten. KOTOR nooit gespeeld vroeger dus ben er wel benieuwd naar. Zelfde met Alan Wake. Forspoken ziet er dan weer supergoed uit! Net zoals Project Eve, Spider-Man 2, God of War Ragnarok, Guardians of the Galaxy.
Tchia sprak mij totaal niet aan, zag er mij een beetje te kinderachtig uit.

Wel teleurgesteld in wat Naughty Dog heeft getoond. Uncharted 4 & Lost Legacy hadden echt geen remaster nodig, hoogstens een update voor 60 fps. De upgrade zal niet gratis zijn veronderstel ik?

Wel teleurgesteld in wat Naughty Dog heeft getoond. Uncharted 4 & Lost Legacy hadden echt geen remaster nodig, hoogstens een update voor 60 fps. De upgrade zal niet gratis zijn veronderstel ik?

Zou absoluut belachelijk zijn moest deze niet gratis zijn. Elke Sony game heeft een gratis 60fps upgrade gehad. Kan zijn dan de native ps5 versie betalend is maar die 60fps unlock moet echt wel gratis zijn.

hopelijk is gta5 online (ps5) gratis als stand alone maar ik vrees ervoor :(
Spel al gekocht op ps3 + ps4, kga het niet nog eens kopen voor de ps5 :crazy:

Normaal is gta online gratis via PS plus dacht ik
Nope.

Uit persbericht: "Bovendien zal de nieuwe standalone-versie van GTA Online de eerste drie maanden na de lancering in maart 2022 gratis beschikbaar zijn op PlayStation 5."

Na de eerste drie maanden is het dus te betalen.

Nope.

Uit persbericht: "Bovendien zal de nieuwe standalone-versie van GTA Online de eerste drie maanden na de lancering in maart 2022 gratis beschikbaar zijn op PlayStation 5."

Na de eerste drie maanden is het dus te betalen.
Dus gewoon zien dat we het in de eerste drie maanden toevoegen aan de bibliotheek?

Tussen de lancering en eind 2022 gaan we (waarschijnlijk) Demon’s Souls, Spider-Man Miles Morales, Returnal, Ratchet & Clank Rift Apart, Horizon Forbidden West, GT7, GOW2 en Wolverine krijgen. Zelfs al zitten daar een paar crossgen spellen tussen, da’s toch al een heel mooie lineup.
Tuurlijk da, ik snap vele mensen hun reactie niet ze van dat er niks is. Vergelijken met de PS3 en PS4 is dit zelf een veel betere start met veel sterkere games en met nog zo veel potentieel. Nuja lees ook heel vaak "Heb nog steeds geen reden gevonden de PS5 te komen" eerlijk gezegd heb ik nog nooit een console gekocht voor één game... Ik koop een console gebaseerd op wat er komen gaat. Bij PS weet ik dat ik binnen dit en 5 jaar enorm sterke games ga gespeeld hebben. De Xbox koop ik wel iets later tegen dat daar Halo eindelijk uit is... en dan samen met GP zal ik dat toestel ook wel af en toe eens booten. Maar wachten op die ene SUPER CRAZY game om de console te kopen.. dan ga je hem wrs nooit kopen. Als ook dat geklaag van, cross gen en er is geen reden want het is ook op PS4... ja speel het dan op PS4 eh al jullie denken dat er geen verschil is tussen beide versies. Ik denk da mensen ogen gaan trekken als ze GoW op PS5 gaan zien want ik snap niet dat hier over de GFX geklaagd wordt. Die 4K trailer... wat een details en belichting. Je gaat echt wel merken of je op PS4 of PS5 speelt ze de lat lag bij de eerste game ook wel al vrij hoog dus wat verwachten jullie dat het life action is? Voelt bij sommigen gewoon klagen om te klagen aan. Ik weet dat de komende 2 jaar er al zeer goed uit ziet! zeker als ik het nog ga moeten combineren met MS games (hopelijk) en de Switch.

Als je gow nu achteraf nog eens bekijkt in 4k, besef je wel hoe gedetailleerd dat spel wel niet is! Denk dat de verwachtingen meestal te hoog zijn.
Tuurlijk dat, die 4K trailer is echt prachtig. Denk dat velen hun ogen gaan open trekken als ze het gaan zien op hun schermke thuis.

Wat ik wel niet snap is die star wars remake? Voor zover ik weet heeft EA toch de licentie om Star Wars games te maken? En nu maakt Sony reclame voor star wars als PS exclusive?

Wat ik wel niet snap is die star wars remake? Voor zover ik weet heeft EA toch de licentie om Star Wars games te maken? En nu maakt Sony reclame voor star wars als PS exclusive?

Contract is voorbij he, iedereen kan nu die ip's gebruiken als ze het juiste bod geven...

Komt naar alle waarschijnlijkheid pas in 2023 als het contract met EA afloopt.

Door deze was ik wel enorm intriged:

Eens iets anders precies.
Dit zijn dan meer de dingen die ze van mij mogen achterwege laten. Was het zelf al vergeten dat ze dit getoond hebben. Als je niks deftig kan tonen en het is een nieuwe IP, dan toon je beter niks IMO. Had hetzelfde met MS/Bethesda met hun trailer op e3 van starfield, was totaal niks zeggend en waste of screentime IMO.

Mwa. Tegenwoordig is alles hetzelfde, dus zie wel graag eens iets nieuw.

Wil gewoon nog eens een echt goede story driven game waar je meegezogen wordt in het verhaal, en gewoon blijft spelen omdat je wil weten hoe het gaat eindigen. Bv. BioShock, Heavy Rain, Dead Space, … wat een topgames, moeten echt meer zo’n games zijn. De sfeer is ook fenomenaal in die games.

Nu, rant over, en ik zie wel of er ooit nog eens iets goed voorbijkomt..
:p

Omtrent trailer, tis blijkbaar een exhibition ofzoiets.. dus was wel waste of screentime. Ma bon.
:unsure:

Tuurlijk da, ik snap vele mensen hun reactie niet ze van dat er niks is. Vergelijken met de PS3 en PS4 is dit zelf een veel betere start met veel sterkere games en met nog zo veel potentieel. Nuja lees ook heel vaak "Heb nog steeds geen reden gevonden de PS5 te komen" eerlijk gezegd heb ik nog nooit een console gekocht voor één game... Ik koop een console gebaseerd op wat er komen gaat. Bij PS weet ik dat ik binnen dit en 5 jaar enorm sterke games ga gespeeld hebben. De Xbox koop ik wel iets later tegen dat daar Halo eindelijk uit is... en dan samen met GP zal ik dat toestel ook wel af en toe eens booten. Maar wachten op die ene SUPER CRAZY game om de console te kopen.. dan ga je hem wrs nooit kopen. Als ook dat geklaag van, cross gen en er is geen reden want het is ook op PS4... ja speel het dan op PS4 eh al jullie denken dat er geen verschil is tussen beide versies. Ik denk da mensen ogen gaan trekken als ze GoW op PS5 gaan zien want ik snap niet dat hier over de GFX geklaagd wordt. Die 4K trailer... wat een details en belichting. Je gaat echt wel merken of je op PS4 of PS5 speelt ze de lat lag bij de eerste game ook wel al vrij hoog dus wat verwachten jullie dat het life action is? Voelt bij sommigen gewoon klagen om te klagen aan. Ik weet dat de komende 2 jaar er al zeer goed uit ziet! zeker als ik het nog ga moeten combineren met MS games (hopelijk) en de Switch.
Wil toch even inpikken over cross gen games, 90% van uw post ben ik volledig mee eens.
Alleen denk ik dat de ps4 toch ergens voor ontwikkelaars een blok aan het been blijft, en natuurlijk zullen de ps5 versies veel beter zijn maar in se zijn het wel ps4 games. En als je dan naar de echtte exsclusives gaat kijken ratchet and clank om er 1 te noemen zie je toch echt tot waar de ps5 in staat is. Deze kon gewoon niet op de ps4.
En de strategie van sony kan ik begrijpen waarom al die miljoenen gamers negeren natuurlijk. Maar een god of war dat wss twee jaar na de launch van de ps5 nog steeds een ps4 versie krijgt vind ik jammer.

Mwa. Tegenwoordig is alles hetzelfde, dus zie wel graag eens iets nieuw.

Wil gewoon nog eens een echt goede story driven game waar je meegezogen wordt in het verhaal, en gewoon blijft spelen omdat je wil weten hoe het gaat eindigen. Bv. BioShock, Heavy Rain, Dead Space, … wat een topgames, moeten echt meer zo’n games zijn. De sfeer is ook fenomenaal in die games.

Nu, rant over, en ik zie wel of er ooit nog eens iets goed voorbijkomt..
:p

Geef deze maar eens een kans:

* Yakuza Like a Dragon
* Death Stranding

Iets nieuw? Check.
Sterk verhaal? Check.
Fenomenale sfeer? Check.

Terug
Bovenaan