PlayStation 5 Pro

Was het nog boxed?
Maat van mij heeft van een scalper gekocht die nu met 100 euro verlies een pro verkoopt. Risico's van het vak:rofl:

Die kerel zei wel dat hem al 1.500 euro had verdiend met disc drives te scalpen.

Is het eigenlijk de moeite voor een pro te kopen? Ik heb 2 jaar geleden mijn ps5 verkocht omdat ik er niet meer op speelde. Maar gezien de nieuwe Racegame Assetto Corsa dadelijk op ps5 uitkomt ben ik aan het twijfelen. Ofwel de gewone slimversie, ofwel de Pro

Ik denk dat het een persoonlijke kwestie is of de pro iets voor jou is. Ten eerste is het enkel de moeite als je een degelijke tv/ monitor hebt. En ben jij iemand die graag de beste kwaliteit heeft met 60 fps, en is het extra geld van de pro het je waard. De stap van ps5 naar ps5 pro is niet zo groot als de ps4 pro. Ik ben er wel tevreden.

Ik denk dat het een persoonlijke kwestie is of de pro iets voor jou is. Ten eerste is het enkel de moeite als je een degelijke tv/ monitor hebt. En ben jij iemand die graag de beste kwaliteit heeft met 60 fps, en is het extra geld van de pro het je waard. De stap van ps5 naar ps5 pro is niet zo groot als de ps4 pro. Ik ben er wel tevreden.
ja want het is een enorm prijsverschil zie ik. +- 450€ voor de slim zonder disc tov 800€ voor de pro. Kstel me de vraag of ik 350€ wil geven voor een paar frames meer.

Ga je online racen? Die kost ook niet vergeten want dat pikt toch wel. Verder best afwachten tot je de reviews kan lezen en zien of het een groot verschil is.

En echt enkel Asseto Corsa? Mogelijk eens kijken voor een 2ehands PC?

Is het eigenlijk de moeite voor een pro te kopen? Ik heb 2 jaar geleden mijn ps5 verkocht omdat ik er niet meer op speelde. Maar gezien de nieuwe Racegame Assetto Corsa dadelijk op ps5 uitkomt ben ik aan het twijfelen. Ofwel de gewone slimversie, ofwel de Pro

Als je assetto corsa evo bedoelt, early acces is deze maand voor pc, de PlayStation versie komt pas eind 2025/ begin 2026

Ik denk dat het een persoonlijke kwestie is of de pro iets voor jou is. Ten eerste is het enkel de moeite als je een degelijke tv/ monitor hebt.

Op een slechte TV ga je evenzeer zien dat je nu 60fps ipv 30fps haalt. Maar het blijft een minieme verbetering voor een €400 meerprijs en met dat geld kan je dan inderdaad beter je TV (groter, HDR..) of sound (5.1) upgraden als je daar nog niet in geinvesteerd hebt. De verbetering daarmee zal groter zijn, én op elk spel merkbaar zijn.

Veel games speelt ge toch op unlocked framerate met VRR.

Vorige week uncharted uitgespeeld met + 100fps. Nu bezig met Spiderman en dat is ook +80 fps. (Pro performance mode met unlocked VRR)

Zwaardere games is uiteraard met minder fps.

Dat is iets wat gewoon niet mogelijk is op een oudere tv.

Laatst bewerkt:
Betere framerate en resolutie, dus ja dat merk je wel.

Ik zou het wel niet kopen moest ik geen recente tv hebben.

Ik heb een recente 77 inch oled en ik zie momenteel geen verschil. Mensen "willen" soms gewoon het verschil zien.
Als je ingame aan het spelen bent is er quasi geen verschil.
Laat mij gewoon op beide ps5 spelen zonder dat ik weet welke het is, ik zou niet kunnen zeggen: dit is de pro en dit is de base ps5.
Als je echt gaat letten op details, zonder je focus te houden op de game zelf, dan zal je het er vermoedelijk wel kunnen uithalen.
Maar als je je focust op het gamen: dikke scam de pro...

De pro is zoals dit clipje:

Zeer spelafhankelijk. Als je het verschil niet ziet tussen FFVII Rebirth op een Pro versus een base PS5 - dan ligt het aan jou en niet aan de console.

Als je echt gaat letten op details, zonder je focus te houden op de game zelf, dan zal je het er vermoedelijk wel kunnen uithalen.
Die lijn kun je op vele vlakken doortrekken hoor. Hoeveel PS4 games zien er niet even goed uit als PS5 games, maar als je echt gaat letten op details.....
Daarbij, hogere framerates zijn écht wel merkbaar hoor en dat icm iets mooiere details.

Terug
Bovenaan