PlayStation 5 Pro

Voor mij is het te duur 1099€ en in principe heb ik dan ook een nieuwe tv nodig. Zal op kleine 2000€ komen nee dankje
1099€ is voor de 30th anniversary edition. De gewone kost 799€ (+119€ voor de disc drive en +29€ voor de verticale stand).

Laatst bewerkt:
Gewoon nog even wachten om een ps5 of ps5 pro te kopen. De ps5 zal nog eens in prijs zakken en tegen dan zijn er al wat meer spellen uit. En eens de ps6 aangekondigd wordt zal de ps5 pro hopelijk ook wat zakken qua prijs.

Ja dat is just vergis me er me altijd mee, maar het blijft duur als ik nog een andere tv moet hebben.

Of een deftige monitor natuurlijk.
Heb een 85” 4k 144Hz TV, maar ik game op een 4k60Hz of 2k240Hz monitor.

Maar zelfs op de 4k60Hz monitor zou de PS5 pro goed zijn zo gauw de PS5 geen 60fps meer kan uitpoepen.

Bij Bol ook weer in stock (wel aan een iets hogere prijs).
Geen Hyper Carrefour in de buurt hier, ik wacht wel op Playstation Direct dan.

Hoe meer van die analyse videos verschijnen, hoe duidelijker het wordt hoe overbodig de Pro wel niet is. Seriously, als je al 3x moet inzoomen om het verschil duidelijk te laten zien, dan is dat toch nooit de €800 waard ?!
Heb in elk geval de mijne gecanceld ondertussen.

Hoe meer van die analyse videos verschijnen, hoe duidelijker het wordt hoe overbodig de Pro wel niet is. Seriously, als je al 3x moet inzoomen om het verschil duidelijk te laten zien, dan is dat toch nooit de €800 waard ?!
Echt he :/

Ik denk dat dus ook met elke nieuwe video, "ge zijt mij niet aan het overtuigen zu gasten"

En ja, ik heb een goeie, recente, 4k OLED TV, dus daar ligt het ook niet aan.

Laatst bewerkt:
Dat is toch zo met grafische kaarten voor de pc ook. Honderden euro extra betalen voor een kaart waarmee je iets betere details hebt en een aantal frames meer haalt.
Waarom een auto met 200pk kopen als je met 100pk ook overal geraakt.
Je kan deze lijn in zoveel dingen doortrekken....

Dat is toch zo met grafische kaarten voor de pc ook. Honderden euro extra betalen voor een kaart waarmee je iets betere details hebt en een aantal frames meer haalt.
Waarom een auto met 200pk kopen als je met 100pk ook overal geraakt.
Je kan deze lijn in zoveel dingen doortrekken....
Zo kijk er ook wel naartoe... het is sowieso in alle opzichten een 'optionele' update voor gamers op console. GPU's voor pc zijn ook zelden rationeel te verklaren en de één ziet verschil, andere niet.

Ik laat mijn pre-order wel staan en als pc gamer zal ik nog het meest 'genieten' veronderstel ik van een betere 60fps ervaring.

Enige reden dat ik voor een Pro gekozen heb (en ik nu mijn day one ps5 ga verkopen) is omdat het verschil tussen performance en fidelity wel zichtbaar is in de meeste games en ik gewoon aan 60 fps in fidelity wil gamen.
Ik kan echt genieten van graphics maar 30fps vind ik dan gewoon minder…
Of hij er altijd stabiel bij iedere game 60fps gaat uitduwen is uiteraard nog een vraagteken maar ik heb er vertrouwen in.
En weet dat alle footage die je ziet gecomprimeerd is voor YouTube, dus eerst in het echt zien op een degelijk monitor/tv en dan oordelen ;)

Enige reden dat ik voor een Pro gekozen heb (en ik nu mijn day one ps5 ga verkopen) is omdat het verschil tussen performance en fidelity wel zichtbaar is in de meeste games en ik gewoon aan 60 fps in fidelity wil gamen.
Inderdaad. Zoals ik al eerder zei, de Pro is wat de base PS5 in de eerste plaats had moeten zijn.

Inderdaad al die video's tonen aan dat je enkel verschil ziet als je in zoomt op een stilstaand beeld dat vind ik nu ook niet echt overtuigend.
Het verschil tussen de PS4 versie en PS5 versie van de Last of us 2 was zeker merkbaar maar ik denk dat ze toch beter nieuwe games gebruiken om de PS5 Pro te promoten.

Zo kijk er ook wel naartoe... het is sowieso in alle opzichten een 'optionele' update voor gamers op console. GPU's voor pc zijn ook zelden rationeel te verklaren en de één ziet verschil, andere niet.

Ik laat mijn pre-order wel staan en als pc gamer zal ik nog het meest 'genieten' veronderstel ik van een betere 60fps ervaring.

Bij PC gaming des te meer rationeel. Geen fps lock en een breed scala aan grafische tweaks zoals RT, anti-aliasing, texture quality, …

Welk verschil verwachten jullie dan te zien op een dom YouTube filmpje???

De pro heeft iets betere graphics met stabiele 60fps dan de 5 in quality mode met 30 fps.
Dat is toch hetgeen we van de pro konden verwachten?

De pro heeft iets betere graphics met stabiele 60fps dan de 5 in quality mode met 30 fps.

Eigenlijk zou de vergelijking moeten gedaan worden met de PS5 in Performance Mode omdat dat is waar de meesten sowieso op spelen. Dan kan je pas oordelen of de grafische upgrade het waard is (met 60fps in beide gevallen).

Inderdaad al die video's tonen aan dat je enkel verschil ziet als je in zoomt op een stilstaand beeld dat vind ik nu ook niet echt overtuigend.
Het verschil tussen de PS4 versie en PS5 versie van de Last of us 2 was zeker merkbaar maar ik denk dat ze toch beter nieuwe games gebruiken om de PS5 Pro te promoten.
Die zoom is grotendeels omwille van de manier waarop de mensen hun video's bekijken. 70% kijkt dat op een scherm van 6" groot, dan moet je nu eenmaal zoomen.
Ik vind het verschil redelijk groot, maar het hangt af van hoe ver je van uw scherm zit. Of het dan 800€ waard is, is iets anders natuurlijk.

Terug
Bovenaan