PlayStation 5 Pro

GYr3OC9WoAAf1Gd

Verschil in theoretische grafische rekenkracht is wel enorm. Zelfs in die mate dat er nu sprake zou kunnen zijn van een cpu-bottleneck. Zen 3 of hoger had hier een betere match geweest.

Ps4 en ps4 pro hadden beiden ook de zelfde cpu. Ze moeten natuurlijk wel zien dat de games op beiden systemen kunnen lopen, denk dat ze anders te veel aanpassingen zouden moeten doen. En ze games volledig moeten herzien voor de ps5 pro.

En met andere cpu konden ze het even goed ps6 noemen.

Ik vraag mij af, als de CPU zwaarder belast wordt om de GPU te kunnen voorzien van data, gaat dat dan op andere vlakken niet leiden tot vertragingen?
AI van tegenstanders en zo wordt meestal door de CPU berekend. Misschien kunnen bepaalde AI berekeningen ook door de GPU gebeuren maar dan moet het spel wel daarvoor geprogrammeerd zijn.
Bepaalde games (zoals Starfield en strategie games) wegen zwaarder door op de CPU. Dus dan haal je minder profijt uit een zwaardere GPU. Dezelfde CPU generatie maar dan 10-20% hoger geklokt ofzo had ook een optie geweest.

Laatst bewerkt:
Ps4 en ps4 pro hadden beiden ook de zelfde cpu. Ze moeten natuurlijk wel zien dat de games op beiden systemen kunnen lopen, denk dat ze anders te veel aanpassingen zouden moeten doen. En ze games volledig moeten herzien voor de ps5 pro.

En met andere cpu konden ze het even goed ps6 noemen.
Dat is ook net de reden waarom ze zeggen dat GTA6 niet veel gaat hebben aan een PRO, omdat deze zeer CPU intensief is omdat het spel op zowel base als Pro moet werken, dus veel verbeteringen gaan moeilijk te realiseren zijn en de kans bestaat dat hij op PRO niet veel anders zal zijn daar door.

Ik vraag mij af, als de CPU zwaarder belast wordt om de GPU te kunnen voorzien van data, gaat dat dan op andere vlakken niet leiden tot vertragingen?
AI van tegenstanders en zo wordt meestal door de CPU berekend. Misschien kunnen bepaalde AI berekeningen ook door de GPU gebeuren maar dan moet het spel wel daarvoor geprogrammeerd zijn.
Bepaalde games (zoals Starfield en strategie games) wegen zwaarder door op de CPU. Dus dan haal je minder profijt uit een zwaardere GPU. Dezelfde CPU generatie maar dan 10-20% hoger geklokt ofzo had ook een optie geweest.
Is toch hoger geklokt? Base Ps5 staat op 3.5 en pro 3.85GHZ.

Natuurlijk geen idee, of het genoeg zal zijn.

Ik wil het toch nog eens zien of het zoveel beter is, ik ben niet echt een gfx freak mij draait het om de fun en vlot spelen en daar voldoet de ps5 nu aan.

De PS5 Pro is voornamelijk bedoeld voor een selecte groep gamers. Voor degenen die deze console overslaan, heeft dit ook voordelen. Je PS5-spellen zullen namelijk beter draaien op de PS6 dankzij backwards compatibility (mits deze games een Pro-patch hebben ontvangen; sommige oudere titels krijgen mogelijk geen patch meer). Een win win situatie in mijn ogen. Ik begrijp volledig de gamers die er een kopen, maar ook degenen die dat niet doen. Uiteindelijk is 800 euro zonder diskdrive veel geld. Als je het ervoor over hebt en het kunt missen, prima, ga ervoor. Anders zou ik het zeker niet doen, voorlopig verder doen met je PS5, en terwijl sparen voor een PS6...

Moest het écht de moeite zijn, zou ik het ook doen, maar ik zie het gewoon niet.

Het enige dat ik zie is een test van Sony, hoe duur kunnen we onze consoles maken.

Sommige beseffen precies niet dat de Pro een upgrade is voor een select groepje... Niet voor studenten of mensen die nog gamen op 10-jaar oude tv's...

Ikzelf heb een 65 inch LG G4 OLED met surround systeem. Ik wil nu graag een Playstation kopen. Ik kies dan zonder twijfel voor de pro ondanks de prijs. Ik wil het maximale uit mijn setup halen.

Voor de grootste groep is de gewone 5 meer dan voldoende.

Ik zie die disc drive nog gewoon werken op de PS6 zelfs.

Ik denk k ook dat de disc drive opnieuw voor de ps6 gebruikt zal worden.

Mmm, ik weet niet of deze diskdrive opnieuw bruikbaar gaat zijn. Dat wil zeggen dat ze opnieuw deze vorm moeten aannemen qua uitzicht. Ik denk ook wel dat de ps6 zonder diskdrive verkocht gaat worden en dat een diskdrive apart te koop gaat zijn. Maar ik gok eerder op een nieuw model waarbij deze disdrive niet gaat passen. Maar we zullen zien...

Mmm, ik weet niet of deze diskdrive opnieuw bruikbaar gaat zijn. Dat wil zeggen dat ze opnieuw deze vorm moeten aannemen qua uitzicht. Ik denk ook wel dat de ps6 zonder diskdrive verkocht gaat worden en dat een diskdrive apart te koop gaat zijn. Maar ik gok eerder op een nieuw model waarbij deze disdrive niet gaat passen. Maar we zullen zien...
Denk ik ook. Intern mag alles hetzelfde zijn maar als de vorm een beetje anders is dat deze niet past op de PS6 is een reden om mensen terug een disc drive te laten kopen => extra opbrengst.

Dat wordt gezegd ja, want in tegenstelling tot de PRO bundel is er geen limiet gegeven om de Slim.

Geen idee of ik hem zou kopen dan.. denk dat hij altijd wel gelimiteerde gaat zijn, maar het blijft een gewone slim...

Sommige beseffen precies niet dat de Pro een upgrade is voor een select groepje... Niet voor studenten of mensen die nog gamen op 10-jaar oude tv's...

Ikzelf heb een 65 inch LG G4 OLED met surround systeem. Ik wil nu graag een Playstation kopen. Ik kies dan zonder twijfel voor de pro ondanks de prijs. Ik wil het maximale uit mijn setup halen.

Voor de grootste groep is de gewone 5 meer dan voldoende.

Ik denk k ook dat de disc drive opnieuw voor de ps6 gebruikt zal worden.
Er zal wel een markt voor zijn, bij enthousiasts die het geld er kunnen aan geven.
Het is duur, maar 1000+ euro voor enkel een grafische kaart voor de PC is nog zotter. Het zal misschien niet aanslaan bij de grote massa.

Voor mij is het te duur 1099€ en in principe heb ik dan ook een nieuwe tv nodig. Zal op kleine 2000€ komen nee dankje

Ik denk persoonlijk dat de huidige diskdrive ook niet compatibel zal zijn met de PS6. Ze moeten toch opnieuw kunnen cashen als er een nieuwe console gaat uitkomen. Alles draait om geld dus ik zou het straf vinden.
Maar zoals je zegt zal de kans wel groot zijn dat ze enkel nog zogezegde 'only digital' consoles gaan verkopen met de mogelijkheid om er eens diskdrive voor te kopen.

Ik denk persoonlijk dat de huidige diskdrive ook niet compatibel zal zijn met de PS6. Ze moeten toch opnieuw kunnen cashen als er een nieuwe console gaat uitkomen. Alles draait om geld dus ik zou het straf vinden.
Maar zoals je zegt zal de kans wel groot zijn dat ze enkel nog zogezegde 'only digital' consoles gaan verkopen met de mogelijkheid om er eens diskdrive voor te kopen.
Ik wil toch altijd de kans hebben om het fysiek te kopen. Nieuwe games op psn zijn vrij duur.

Terug
Bovenaan