PlayStation 5 Pro

Mocht het nog max 200€ opleggen als ik mijn ps5 verkoop zou ik het overwegen maar bijna 500€ is te veel.
Zit hier nog met een 4k tv van 2016

Hier net een paar keer proberen bellen naar GM voor een pre-order en de inruilvoorwaarden.
Maar er pakt niemand niet op, zal er waarschijnlijk druk en veel vraag naar zijn.
massale aantal pre orders zal hun uit hun fallisement halen :D

vlug een paar maandlonen in investeren! :p

massale aantal pre orders zal hun uit hun fallisement halen :D

vlug een paar maandlonen in investeren! :p
Sowieso toch, hadden ze nu nog paar maand voort gedaan, compleet uit de kosten! Gewoon 200 euro extra vragen voor een pre-order, tkost toch twee keer niks en je weet dat iedereen er ene gaat kopen!

Het scalpen is al begonnen in Amerika. Bij zowel Amazon als Best Buy zijn de disc drives uitverkocht.

Ik vraag me wel af of dat enig succes gaat hebben. Ik neem aan dat die drives een pak gemakkelijker en sneller te produceren zijn. Dus ik kan me niet inbeelden dat er tegen November nog altijd een tekort zou zijn aan drives.
Eigenlijk ook stiekem daarop hopen, zodat er ineens een compleet overaanbod is op de 2dehands markt en die prijzen ineen stuiken.

Het scalpen is al begonnen in Amerika. Bij zowel Amazon als Best Buy zijn de disc drives uitverkocht.
Ik heb zelf niet gescalped maar wel een bot geschreven en opgehouden die massa's ps5 gekocht heeft voor andere scalpers die mij betaalden om hem te gebruiken en een minuut headstart hadden op de suckers die in de free discord zaten.( hey - free money is free money en je moet zot zijn om het niet te doen als iemand anders het toch doet.)

Ik kan u op een blaadje geven dat dit nooit gaat aanslaan en er veel scalpers gaan blijven zitten met hun consoles.

1) we zitten in een economische crisis die iedereen begint te voelen, zelfs wij met een gemengd netto inkomen van meer dan 6k per maand vragen ons soms af waar ons geld naartoe is op de einde van de maand zonder echt zot te doen.
2) we zitten geen 2 jaar opgesloten met niets te doen ( corona)
3) de console is prijs/kwaliteit een ramp
4) je kan niets op die pro spelen die je op een base ps5 niet kan spelen, jan met de pet geeft geen fuck om ray tracing en 60fps, die willen gewoon cod en fifa spelen.
5) de pro is geen nieuwe console dus sowieso minder hype
6) alle andere dingen die gescalped worden/werden zijn zoals sneakers en TCG zijn allemaal vlot te verkrijgen.

tldr: ge moet u geen zorgen maken, ze gaan ze wss aan de straat stenen niet kwijt geraken gelijk hun streaming handheld en psvr2.

1) we zitten in een economische crisis die iedereen begint te voelen, zelfs wij met een gemengd netto inkomen van meer dan 6k per maand vragen ons soms af waar ons geld naartoe is op de einde van de maand zonder echt zot te doen.
Tenzij je een paar hoge leningen hebt weet ik niet wat jij uit steekt dan toch ze :p

Voor de hardcore-mensen is het misschien fijn, maar ik vind het een vreemd gedacht dat we niet meer alleen een "fidelity/quality/performance" picklist gaan hebben. Onderstaande is natuurlijk speculatie

Is het niet onnozel om op een console te gaan kiezen straks voor
Raytracing: light/medium/heavy
Favor framerate yes/no
Use PSSR: yes/no
Only use native/resolution: yes/no

Allez sorry, we lachen er allemaal mee. Console betekent doorgaans dat je nauwelijks/niet moet tweaken in de settings. Cerny zijn uitleg doet uitschijnen dat we niet meer hoeven te kiezen binnenkort en ik denk dat we juist meer gaan mogen kiezen. Het enigste waar we een beetje zeker van kunnen zijn imo is dat er nauwelijks games met 100+fps zullen zijn. Ik betwijfel ten zeerste of we bij veel games gewoon gaan kunnen zeggen: favor performance, no RT, use PSSR en BAM 100+ fps halen. :unsure:

Damn, wat een prijs. Hard pass! Mijn PS4 pro doet het nog prima, als die de geest geeft zal het een gewone PS5 worden.

Een goede kleermaker zoeken om het serieuze gat in uw broekzak te dichten want waaauw 🤯

tldr: ge moet u geen zorgen maken, ze gaan ze wss aan de straat stenen niet kwijt geraken gelijk hun streaming handheld en psvr2.
Ik ben daar zo zeker niet van, we zullen zien binnen paar weken als de pre orders starten.
Als je al ziet hoeveel men betaalde voor de gewone versie toen de winkels zonder stock zaten.
Toen betaalden veel mensen ook meer dan 1000 euro.

Er zijn veel mensen voor wie 8-900 euro peanuts is ook zulle.
Dat is/was mijn ervaring na 15 jaar in een gameshop te werken.

De 2 voorbeelden die je geeft zijn ook eerder niche onder de gamers.

Laatst bewerkt:
Ik hoop dat die onnozele scalpers hun PS5 Pro's aan de straatstenen niet kwijtgeraken. 't Is allemaal te zien hoe groot het aanbod is natuurlijk. Maar als ik zou moeten >1000 euro geven dan toch liever dat geld investeren in een PC upgrade :) Denk dat je +- al een PC kan in elkaar steken voor 1000 euro met ongeveer de kracht van een PS5 Pro.

Ik denk dat je wel altijd gekken vindt die €1000 gaan uitgeven hieraan.
Kijk naar wat de mensen betaalden toen de ps5 nog schaars was…. Ook ver boven de winkelprijs toen.

Het gaat bij velen ook niet enkel over een PC OF een console.

Mijn ervaring is dat veel mensen met een game PC ook een console hebben.
En net die mensen zullen nu minder geneigd zijn ook een ps5 pro te kopen.
Maar de gamers onder ons die al jaren op console spelen, die zullen niet snel plotseling overstappen naar een pc.
Wat ook niet wil zeggen dat ze daarom een Pro kopen, denk eens de nieuwigheid er wat af is in de media ze best nog wel zullen tevreden zijn met hun huidige console. Tis alleen een beetje zuur :)

En ik denk dat de meeste onder ons ook wel weten dat je niet ver gaat lopen met een 'game' pc van 1000 euro :)

Tenzij je een paar hoge leningen hebt weet ik niet wat jij uit steekt dan toch ze :p
Offtopic maar :
Lening huis = 1600
Lening wagen = 500 ( loopt af in Jan )
Crèche = 600 euro per maand
Bijkomende kleine lening voor renovatie= 400 per maand

Winkel = kleine 800 euro per maand ( pampers en Shit zijn duur ) . Vroeger was dit rond de 400-500 per maand.

Bon wij kunnen nog makkelijk elke maand 1000 euro sparen, maar het is de luxe die allemaal veel duurder geworden. Zoek eens een random IKEA meubel op voor corona en nu . Prijs is x3 gegaan. Mijn loon niet hoor.

Wetende dat het gemiddeld gezin ergens in de 4000-5000 euro valt , geloof ik gerust dat het geen prioriteit is om een pro te kopen.

Laatst bewerkt:
En ik denk dat de meeste onder ons ook wel weten dat je niet ver gaat lopen met een 'game' pc van 1000 euro :)
De build die ik hier post is best mooi hoor. Gaat op 1440p en 4K langer mee dan een enkele console cycle.

Maar je hebt wel gelijk dat de gemiddelde console gebruiker niet snel zal overstappen. Desktop PC's zijn ook allesbehalve sexy.

Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan