Play4: Dealen met Coke - Eric Goens

Genius

Well-known member
Crowdfunder FE
dealen-met-cokes1logo1800x1000-t7f4qk.png

Elke woensdag om 21:15
Acht weken lang kamt Eric Goens alle uithoeken van de internationale drugshandel uit.

Dealen met coke gezien van Eric Goens.

Ze volgen onder andere een cocaine boer in Columbia die in belachelijke (gevaarlijke) stank en gigantisch veel cocabladeren verwerkt tot een hoopje van 300 gram.

Marktwaarde 15.000 EUR

Die boer krijgt er 190 EUR voor op de lokale markt :crazy:

Laatst bewerkt door een moderator:

Ze volgen onder andere een cocaine boer in Columbia die in belachelijke (gevaarlijke) stank en gigantisch veel cocabladeren verwerkt tot een hoopje van 300 gram.

Marktwaarde 15.000 EUR

Dan zijn de marges bij onze boeren nog niet zo slecht. :unsure:

altijd zo verbaasd van... ze nemen die cocabladeren.. dan gieten ze daar nen hoop zuur over, benzine/diesel mix, sommige gevallen kerosine, amoniak, soda, ... noem maar op.. veel van dat blad of de stof dat die bladeren afgeven .. kan daar toch niet meer inzitten?
als je dat wat opzoekt.. de stof die ze ook ik cocacola gebruiken... dus uwen 'trip' 'high' is dan van al de brol van verwerking.. en niet zozeer van de stof van dat blaadje...

Om nog maar te zwijgen over die 100'en daklozen in Medellin die Basura gebruiken om op te smoren voor 1 dollar per gram wat letterlijk het afval is, overschot dat ze niet gebruiken nadat de blokken coke zijn gevormd.

en los van de productie.. hoe zijn er ooit op gekomen? ne prof dat begon te experimenteren met zuren? ...
NVM. me wat ingelezen.. medische wereld dus owkeee

Laatst bewerkt:

Marktwaarde 15.000 EUR

Ik vond het eerste deel van de eerste aflevering heel warrig in elkaar gestoken. Was enthousiast over het onderwerp maar na 10 min was ik al niet meer geboeid. Typische Goens productie. Zal wel nog eens een poging doen.

altijd zo verbaasd van... ze nemen die cocabladeren.. dan gieten ze daar nen hoop zuur over, benzine/diesel mix, sommige gevallen kerosine, amoniak, soda, ... noem maar op.. veel van dat blad of de stof dat die bladeren afgeven .. kan daar toch niet meer inzitten?
als je dat wat opzoekt.. de stof die ze ook ik cocacola gebruiken... dus uwen 'trip' 'high' is dan van al de brol van verwerking.. en niet zozeer van de stof van dat blaadje...
Dat snap ik dus ook niet. Is die pure cocaïne dan niet goed genoeg dat ze dat zo moeten overgieten met brol?

Dat programma van Goens maakt wel discussie los.

ik hoop dat er ook nog een aflevering komt dat de "oorlog" tegen drugs van BDW compleet mislukt is.
Je ziet dat spul overal om je heen, dat is zeker niet minder geworden. Van dansfestival tot café tot vrachtwagenchauffeur.

Dat zal pas moeilijk zijn om een reportage over te maken voor Goens. Wie gaat praten over zijn verleden?

Maar er zijn heel wat veertigplussers met een eigen zaak waarvan de man ooit in de drugs heeft gezeten en de vrouw in de prostitutie.
Dik geld gepakt en er op tijd uitgestapt.

Aangezien er een felle discussie gaande is in een ander topic en het onderwerp helaas belangrijk genoeg is om te bespreken, lijkt me een apart topic wel de moeite.

Ik heb net de eerste aflevering gezien en niks nieuws onder de zon. De rotzooi die erin wordt gekapt, politie die het niet gebolwerkt krijgt en gebruikers die hun aandeel onderschatten.

Het zinnetje "elke gebruiker heeft bloed aan zijn/haar handen" dekt de lading wel.

Dat zal pas moeilijk zijn om een reportage over te maken voor Goens. Wie gaat praten over zijn verleden?

Maar er zijn heel wat veertigplussers met een eigen zaak waarvan de man ooit in de drugs heeft gezeten en de vrouw in de prostitutie.
Dik geld gepakt en er op tijd uitgestapt.
ahja?

zo lang 'nonkel Willy' en andere grote vissen kunnen blijven doordoen beschermd door de horde aan advocaten en gebruikmakend van allerhande truken van het gerechtelijk systeem, blijft het ook gewoon dweilen met de kraan open. Heel het gerechtelijk systeem is dringend aan verandering toe.

Vrij duidelijk dat Goens hier vol gaat voor sensationele quotes. Moeilijk om te bekijken zonder om de vijf minuten met de ogen te rollen.

Ik heb het gisteren ook eens gezien, de uitleg vd politieman vond ik wel interessant.
Het lijkt erop dat ze alles al goed in kaart hebben gebracht en het zware geweld gebeurt door illegalen die niks te verliezen hebben. Dat ze daar als eens mee beginnen dan.

Ik heb het gisteren ook eens gezien, de uitleg vd politieman vond ik wel interessant.
Het lijkt erop dat ze alles al goed in kaart hebben gebracht en het zware geweld gebeurt door illegalen die niks te verliezen hebben. Dat ze daar als eens mee beginnen dan.
Illegalen die je vandaag oppakt en enkel maar van weet dat ze hier illegaal zijn, die dus morgen weer vrij rondlopen.
Het is dweilen met de kraan open. Ja minder illegalen in België is een oplossing, alleen praktisch niet zo eenvoudig te verwezenlijken als je ook nog rekening wilt houden met de mensenrechten.

Ik durf zelf zeggen dat heel veel criminelen een écht probleem zouden hebben indien we coke zouden legaliseren. Op de gewone arbeidsmarkt kunnen ze niet terecht, en het criminele milieu valt weg. Nu kunnen ze tenminste nog iets verdienen.

Ik durf zelf zeggen dat heel veel criminelen een écht probleem zouden hebben indien we coke zouden legaliseren. Op de gewone arbeidsmarkt kunnen ze niet terecht, en het criminele milieu valt weg. Nu kunnen ze tenminste nog iets verdienen.

Vaak in combinatie met een uitkering

Ik vind zelf de stukken uit Colombia/Mexico het interessantste. De stukken is Brussel is gewoon copy paste niveau 4, vind ik niet zo wauw. Stukje van die seriemoordenaar was wel om koude rillingen van te krijgen. Gek dat ze die beelden daar ook van hebben.

Terug
Bovenaan