Paspoort controle/self check binnen Shengen

het is hongarije, dus binnen shengen. vandaar dat ik dit in mijn titel heb gezet.
Shengen of niet, maakt niet uit. Het is de corona-status die van belang is. Als de regel in Hongarije wordt dat je voor België een CST moet hebben, dan zal die online check-in niet kunnen he...
 
Shengen of niet, maakt niet uit. Het is de corona-status die van belang is. Als de regel in Hongarije wordt dat je voor België een CST moet hebben, dan zal die online check-in niet kunnen he...
vind ik een beetje dwaas eigenlijk.
ze kunnen toch perfect je CST scannen bij het boarden van het vliegtuig, waar ze zowiezo al je boardingpas en ID kaart vergelijken?
daar kunnen ze je alsnog weg sturen als je geen CST zou hebben.
 
vind ik een beetje dwaas eigenlijk.
ze kunnen toch perfect je CST scannen bij het boarden van het vliegtuig, waar ze zowiezo al je boardingpas en ID kaart vergelijken?
daar kunnen ze je alsnog weg sturen als je geen CST zou hebben.
Als ze dat zo moeten doen, heeft elk vliegtuig gegarandeerd een paar uur vertraging. Je moet dan evengoed nog vroeger aankomen he, aangezien het boarden veel langer zou duren. Een luchthaven is echt wel geoptimaliseerd om dat soort checks op de juiste plek uit te voeren.
 
Als ze dat zo moeten doen, heeft elk vliegtuig gegarandeerd een paar uur vertraging. Je moet dan evengoed nog vroeger aankomen he, aangezien het boarden veel langer zou duren. Een luchthaven is echt wel geoptimaliseerd om dat soort checks op de juiste plek uit te voeren.
Sorry maar dat vind ik totaal onjuist.

vorig jaar toen we terug vlogen van lissabon & tenerife, naar BE; telkens bij het boarden moesten we onze PLF tonen. Toen werd er ook amper tijd verloren.


Nu valt PLF binnen EU weg. dus als je dan je QR code van je CST moet tonen, ipv de QR van je PLF , dan kost dat juist even veel tijd.
 
Sorry maar dat vind ik totaal onjuist.

vorig jaar toen we terug vlogen van lissabon & tenerife, naar BE; telkens bij het boarden moesten we onze PLF tonen. Toen werd er ook amper tijd verloren.


Nu valt PLF binnen EU weg. dus als je dan je QR code van je CST moet tonen, ipv de QR van je PLF , dan kost dat juist even veel tijd.
En hoeveel vluchten waren er toen per dag? ;)
 
Kan ook nog afhangen van de maatschappij.
Vorige week teruggekomen uit Spanje. Met Tui-fly kon ik de heenvlucht online check-in doen met uploaden van CST. Voor terugvlucht moest ik langs de bagage check-in; was niet mogelijk online.
Vrienden die dezelfde dag met Brussels Airlines terugkwamen, konden de dag op voorhand wel online inchecken, met uploaden CST (en PLF).
 
het is ook met brussels airlines.

dus moet ik nu de GOK nemen, en er van uit gaan dat ik online zal kunnen inchecken, en zo mijn randparking boeken dat ik 2 uur op voorhand op airport ben,
...

nee ik denk dat ik beter op het ergste voor bereid zeker, en een uur vroeger die rand parking boek, en zo 3 uur op voorhand in airport ben. better safe then sorry.
 
maar 't is Europa? Schengen? ik denk dat ge dat toch aan't overdrijven zijt, tbh. ge gaat echt geen 3u verliezen met aanschuiven aan check-in en security hoor
 
maar 't is Europa? Schengen? ik denk dat ge dat toch aan't overdrijven zijt, tbh. ge gaat echt geen 3u verliezen met aanschuiven aan check-in en security hoor
ze zeggen toch altijd dat je 3 uur voordien op je bestemming moet zijn, als je nog je boarding pass moet ophalen aan de check in desk.

en aangezien ik niet weet, met die corona zever, of ik hem online ga kunnen krijgen, moet ik toch rekening houden met het ergste.
 
3 uur is meer voor extra-communautair, tbh. omdat dat vollere vluchten zijn, en er veel bagage mee gaat.

allez, ge gaat wel héél safe zitten met 3 uur op voorhand te komen, maar of het echt nodig is voor Schengen? nah.
 
ze zeggen toch altijd dat je 3 uur voordien op je bestemming moet zijn, als je nog je boarding pass moet ophalen aan de check in desk.

en aangezien ik niet weet, met die corona zever, of ik hem online ga kunnen krijgen, moet ik toch rekening houden met het ergste.
Lokaal dus binnen Europe is 2u meer dan genoeg hoor. Nog nooit 3u gehoord voor binnen EU reizen
 
Terug
Bovenaan