Parkeren Charleroi Airport

Om dezelfde reden dat er veel Belgen vertrekken van Eindhoven of Maastricht. Goedkopere vluchten. Een van de buren gaat bijna elke maand naar Egypte, die zoekt gewoon de goedkoopste vlucht binnen een straal van 150km. Afhankelijk van de lokale feestdagen en schoolverloven kan dat verschillende 100en € schelen.
Maarja van NL, dan passeer je al 2-3 andere luchthavens in België en nog verschillende andere in NL. Men zou dergelijke absurde toestanden moeten voorkomen. Hoe meer ik er over nadenk, hoe absurder ik het vind. Het is daar een hotspot van uitstoot en vervuiling. Volgende keer toch maar weer van Oostende vliegen, dicht bij huis.

Maarja van NL, dan passeer je al 2-3 andere luchthavens in België en nog verschillende andere in NL. Men zou dergelijke absurde toestanden moeten voorkomen. Hoe meer ik er over nadenk, hoe absurder ik het vind. Het is daar een hotspot van uitstoot en vervuiling. Volgende keer toch maar weer van Oostende vliegen, dicht bij huis.
Een vlucht naar Barcelona op vrijdag 25 april (begin meivakantie Nederland) kost op eindhoven 157€ pp en vanaf Charleroi 48€ pp, de terugvlucht na een weekje weg geeft hetzelfde prijsverschil. Voor 200€ per persoon kan je gerust die 200km enkele trip doen en op Charleroi vertrekken. Beide met ryanair.

Reservatie is helaas niet altijd een garantie op een plaats. Recent nog mogen ondervinden met P2 in Charleroi. Had gereserveerd maar toen we aankwamen stond er een rij om de parking op te rijden omdat die volzet was. Eén auto eraf = één auto erbij. Toch zeker 30 minuten gestaan voor we op de parking konden en dan is het natuurlijk ook nog leuk om dat ene vrije plaatsje te vinden.

Waarschijnlijk mensen die er langer staan dan gereserveerd maar dan moet daar een buffer voor worden voorzien. Nog op geen enkele andere luchthaven ooit meegemaakt dus mijn, toen al, best wel lage achting van CRL is er zeker niet beter op geworden.
Amai, meen je dat?

Dus zelfs al heb je betaald, dan nog ben je niet zeker dat je parkeerplaats zal hebben?? :crazy::puke:

Imo: parkeer service die je brengt , auto parkeert & terug komt ophalen.
Ik heb de vorige keer met deze gewerkt, was dik in orde https://park-ami.be/
komen ze u dan halen met uw eigen auto?
of is dat met een busje?

dus : auto afgeven, zij brengen u naar airport met busje, en komen u halen met busje terug naar uw auto?

OF: rijden ze mee tot airport samen in uw wagen, en rijden ze alleen terug naar de parkeerplaats, nadat je hebt uitgestapt aan de airport?

komen ze u dan halen met uw eigen auto?
of is dat met een busje?

dus : auto afgeven, zij brengen u naar airport met busje, en komen u halen met busje terug naar uw auto?

OF: rijden ze mee tot airport samen in uw wagen, en rijden ze alleen terug naar de parkeerplaats, nadat je hebt uitgestapt aan de airport?

Gij rijdt tot aan kantoor (iets buiten luchthaven). Dan brengen zij u met soms uw eigen wagen, soms hun wagen , soms busje ... (hangt af van drukte denk ik).
En ze komen u terug ophalen met eender welk voertuig, terug naar waar uw wagen geparkeerd is.

Denk dat dit afhankelijk is van bedrijf tot bedrijf. Nuja, meestal ligt dat maar enkele km's verwijderd.
Laatste keer was 2 x met eigen wagen , als ik het me goed herinner :)

Het klopt dus zoals sommigen hier zeggen: Als je betaalt voor een parking (P3 in mijn geval nu donderdag geweest), ben je NIET zeker van een plaats.

We kwamen toe: parking gesloten: volzet.

Gelukkig wel keurig geregeld: een man stond daar en zei dat we ons op de P1 mochten zetten. upgrade dus :woohoo:

We namen dus kaartje, en in het terug naar huis gaan moesten we via de intercom onze reservatie nummer doorgeven, dan gingen ze de barrière openen.
Gisteren dus terug keren, en de barrière stond gewoon open ! nice.

Één positieve ervaring met CRL, da's echt ongezien.

Enige luchthaven waar je bij de baggage afhaling 50 cent moet betalen om te pissen.
Security check is altijd megalang.
Eten is precies de 'werchter festival ervaring'
Die grijze metalen poort om binnen/buiten te gaan doet me denken aan een gevangenis.
Parking is een hel. Ooit bijna vlucht gemist door dat amateurisme. En dan nog fucking veel geld ervoor vragen ook.

Ik word echt altijd razend daar. Pisnijdig als er ik er nog maar aan denk... En overmorgen ga ik weer naar 😭😭

Één positieve ervaring met CRL, da's echt ongezien.

Enige luchthaven waar je bij de baggage afhaling 50 cent moet betalen om te pissen.
Security check is altijd megalang.
Eten is precies de 'werchter festival ervaring'
Die grijze metalen poort om binnen/buiten te gaan doet me denken aan een gevangenis.
Parking is een hel. Ooit bijna vlucht gemist door dat amateurisme. En dan nog fucking veel geld ervoor vragen ook.

Ik word echt altijd razend daar. Pisnijdig als er ik er nog maar aan denk... En overmorgen ga ik weer naar 😭😭

Bwa, security slechts 5 minuten, ook in dit verlengde weekend hoor.

betalend pissen ja... snap het ook nie goed, bij aankomst betalen, maar bij vertrek gratis. soit, je kan er ook onder kruipen hé, als je niet wenst te betalen.

eten weet ik nie, ik zorg dat ik gegeten heb.

die grijze poort, als je je daar al aan stoort :rofl: alléé kom.

en parking was dus erg vlot, zelfs de intercom werd meteen opgenomen toen we de vraag stelden ivm ons ticket.

het enige ambetante vond ik dat Terminal2 zo kaal is. amper 2 shops om iets te drinken... al zijn er ook maar 5 gate's daar.

acht, you pay peanuts so....

gohja het was dubbel, afgelopen week kwamen we terug uit Helsinki, werden we gedropt in zo'n zijlokaal waar je je bagage moest ophalen en vervolgens zo één voor één naar buiten moest via een deur om dan langs een parking naar lift/trap te wandelen, ook nogal een entree. Soit sinds geen auto meer, nemen we de FLIBCO bus naar Antwerpen, is iets goedkoper dan de combinatie bus/trein en ik moet zeggen wel okay, stopt enkel even in Zaventem en rijdt dan naar Antwerpen door. Ze hebben ook nog ietwat deftig busterminal daarvoor gebouwd net voor het luchthavengebouw. Je kan best wel je tickets online aankopen via de smartphone, wat die ticketautomaten ter plaatste zijn duurder.

Terug
Bovenaan