Pannen voor op inductievuur

RealFlub

Crew Member
Wat zijn goede pannen voor op inductie? Ik heb 2 tefal's grote & kleine pan, maar beiden, vooral de grote, bulgen in het midden gewoon naar boven na enige tijd gebruiken waardoor ze permanent gebogen staan, dus boter/olie gaan nu gewoon een ring vormen aan de zijkant ipv egaal over de hele pan, nochtans zet ik de inductieplaat nooit op het hoogste, max op 12 (0-14 & Turbo)

Voorkeur van merken? Antikleef of niet? ik zie het bos niet door de bomen van het soorten en merken.
 
Geen idee of ik dat hier mag vragen, of eerder in een nieuw topic:

Wat zijn goede pannen voor op inductie? Ik heb 2 tefal's grote & kleine pan, maar beiden, vooral de grote, bulgen in het midden gewoon naar boven na enige tijd gebruiken waardoor ze permanent gebogen staan, dus boter/olie gaan nu gewoon een ring vormen aan de zijkant ipv egaal over de hele pan, nochtans zet ik de inductieplaat nooit op het hoogste, max op 12 (0-14 & Turbo)

Voorkeur van merken? Antikleef of niet? ik zie het bos niet door de bomen van het soorten en merken.
Heb je er moeite mee om
- ze manueel af te wassen
- een druppeltje olie aan te brengen met keukenpapier na elke wasbeurt

Indien nee: plaatstaal van De Buyer.

Kost geen hol, gaat een leven lang mee, wordt na gebruik ook anti-kleef, is gezond en kan je in searen. Ik ben hier extreem van gaan houden. Kan ook gewoon vollentjoep in de oven.

Anders een antikleefpan type Greenpan waarmee je die “moeite” niet hebt, en dan een inox/aluminium pan met dikke bodem voor vlees van Demeyere.
 
Laatst bewerkt:
Trouwens.

Greenpan heeft een dochtermerk “BK” en die hebben een black series oid. Pre-seasoned plaatstaal.

Daar 1.5j geleden een pannenkoekenpan van gekocht en dat ding heb ik nog nooit moeten seasonen. Perfect antikleef gebleven. En ook niet stervensduur. En ze zijn ook mooi om naar te kijken :D

De gewone koekenpanversie:
https://bk.nl/products/black-steel-...4c7SSpe8WiCwOSOJQNeX7d0N7tHL3BShoCYNIQAvD_BwE
Ik heb van BK twee Keramische pannen gehad voor inductie en daaraan merkte je toch wel dat die van mindere kwaliteit waren.
Dat waren wel pannen uit aluminium met een coating natuurlijk. Sindsdien koop ik enkel nog zware pannen met een dikke bodem, die werken echt veel vlotter op inductie imho. Ik heb een plaatstaal wok en die werkt geweldig.

Een tijdje geleden deze pan gekocht als vervanging van de BK-pannen:
Wel een andere prijscategorie natuurlijk.
 
Ik heb van BK twee Keramische pannen gehad voor inductie en daaraan merkte je toch wel dat die van mindere kwaliteit waren.
Dat waren wel pannen uit aluminium met een coating natuurlijk. Sindsdien koop ik enkel nog zware pannen met een dikke bodem, die werken echt veel vlotter op inductie imho. Ik heb een plaatstaal wok en die werkt geweldig.

Een tijdje geleden deze pan gekocht als vervanging van de BK-pannen:
Wel een andere prijscategorie natuurlijk.
jep, de andere BK-reeksen zijn een goedkoop afkooksel van GreenPan. Maar dat plaatstaal is echt dik ok (van een ultratevreden De Buyer-gebruiker)
 
We hebben het in deze niet over een wok :)

Mijn plaatstalen wok komt overigens gewoon van de aziatische winkel hier. Dun, cheap, lekkah 👨‍🍳🥟🍚🍤🥢
 
Dat is ook juist wat je wilt hebben, een dun materiaal zodat je directe hitte afgifte en afkoeling hebt. Een wok is één van die zaken die geen fluit moet kosten maar daardoor veel beter is dan de EUR 50-150 opties
 
Trouwens.

Greenpan heeft een dochtermerk “BK” en die hebben een black series oid. Pre-seasoned plaatstaal.

Daar 1.5j geleden een pannenkoekenpan van gekocht en dat ding heb ik nog nooit moeten seasonen. Perfect antikleef gebleven. En ook niet stervensduur. En ze zijn ook mooi om naar te kijken :D

De gewone koekenpanversie:
https://bk.nl/products/black-steel-...4c7SSpe8WiCwOSOJQNeX7d0N7tHL3BShoCYNIQAvD_BwE
Volledig en volkomen mee eens. Mijn twee De Buyer-pannen zijn ondertussen al zes jaar oud (al...) en doen het perfect. Nog maar een paar keer opnieuw moeten inbranden, maar ben er supertevreden mee. Kosten heel weinig voor hoe duurzaam ze zijn, en zijn ook nog eens ecologischer.

Ze kosten tweedehands trouwens vaak meer dan nieuw, omdat die al ingebrand zijn.
 
Jaren pannen van Meus gekocht altijd tevreden van geweest, vorig jaar een BergHOFF set gekocht en hier ben ik ook zeer tevreden van.
 
Demeyere voor RVS, De Buyer idd voor plaatstaal, en ik ben ook wel fan van de Isenvi non-stick pannen zonder fluor-based coating.
Ik zou wegblijven van Tefal, greenpan en consoorten.
 
Terug
Bovenaan