Paniekstoornis en heropstart werk

Squidward

Redacteur
Ik ga dus een poging doen om opnieuw aan het werk te gaan en ik zie het zitten máár ik merk wel dat ik in een cirkel begin te draaien van nu al zeven, acht keer na elkaar hetzelfde te checken en toch steeds ‘je weet het niet, je bent het vergeten’ in mijn hoofd blijf horen. Blijven vasttollen op details, zoals een uurrooster ‘net perfect’ te proberen overschrijven (nutteloos werk maar ik lag er wakker van dat ik dat toch zeker moest doen) alsof mijn brein plots waardeloos is en er gewoon niks in blijft. Ook merk ik dat er in mijn hoofd precies nu al bijzonder weinig plaats overblijft voor wat buiten dat werken valt. Boodschappen doen voelt als een onderbreking van dat tobben en dat tobben staat torenhoog op nummer één van mijn gedachten nu. Nochtans heb ik een aangenaam aantal uren en weet ik ergens wel dat ik het kan. Ik zie het - zoals ik al zei - echt wel zitten. Maar hoe krijg ik mijn hersenen op diezelfde plaats? Vorige keer is mijn werk abrupt gestopt met een volledige breakdown, ik vermoed dat mijn onbewuste daar zwaar aan tilt. Het is maar een dikke twee maanden, ik moet toch kunnen even normaal bezig zijn?
 
Met alle respect, maar als je er in die mate last van hebt, is dat vooral werk voor een psycholoog/psychiater. + Eventueel je partner die je dagdagelijks ziet en je wt uit dat tobben kan halen en op je kan inpraten.

Verder de gekende hulpmiddelen: sporten, wandelen (alhoewel dit het bij mij erger maakt), creatief proberen bezig zijn, lezen, etc alles wat je kan afleiden. Maar als dat piekeren echt dwanggedachten zijn en je je schuldig voelt als je iets anders doet ga je toch vooral professionele hulp moeten zoeken.
 
Met alle respect, maar als je er in die mate last van hebt, is dat vooral werk voor een psycholoog/psychiater. + Eventueel je partner die je dagdagelijks ziet en je wt uit dat tobben kan halen en op je kan inpraten.

Verder de gekende hulpmiddelen: sporten, wandelen (alhoewel dit het bij mij erger maakt), creatief proberen bezig zijn, lezen, etc alles wat je kan afleiden. Maar als dat piekeren echt dwanggedachten zijn en je je schuldig voelt als je iets anders doet ga je toch vooral professionele hulp moeten zoeken.
Ik sta op de wachtlijst, had een goede klik met een intake maar is nog wel even wachten.
 
Via een training mindfulness zou je wel kunnen leren om je gedachten te kunnen ordenen. Niet iedereen heeft er baat bij, maar het kan misschien voor jou een hulpmiddel zijn.
In principe kan je daar makkelijk ook instappen, zonder wachtlijsten.
 
Wat zegt je huisarts of behandelende arts over je terugkeer naar het werk. Of heb je die niet gesproken? Zonee: dringend daar naartoe gaan.
 
Wat zegt je huisarts of behandelende arts over je terugkeer naar het werk. Of heb je die niet gesproken? Zonee: dringend daar naartoe gaan.
Inderdaad, op basis van de openingspost lijkt een bezoek mij noodzakelijk. En van daar uit verderbouwen, meer advies van op een forum kan en mag je niet verwachten.
 
Ivm hoofd leegmaken hé, heb je naast de dagdagelijkse dingen ook een hobby waaruit je voldoening kunt halen op een rustige en ontspannen manier? Als je dat niet hebt en daar geen tijd voor of zin in hebt probeer dan dagelijks een halfuurtje te wandelen.
Wandelen in de natuur kan helpen om je hoofd te leeg te maken, altans dat werkt bij mij toch behoorlijk.
Sterkte hoor.:hug:
 
Geen advies, maar herken me wel hierin. Ik sta ook aangemeld voor hulp hierbij, maar deze begint pas midden oktober. Veel succes
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan