packet loss

Als je nog een digicorder hebt kan je via het systeemmenu u packetloss op niveau van de modem bekijken. Ook altijd nuttig.
Als je u type digicorder meegeeft wil ik u nog wel uitzoeken welke menu optie je nodig hebt.
 
Als je nog een digicorder hebt kan je via het systeemmenu u packetloss op niveau van de modem bekijken. Ook altijd nuttig.
Als je u type digicorder meegeeft wil ik u nog wel uitzoeken welke menu optie je nodig hebt.
ik heb alleen Internet van Telenet voor de rest niets :)
 
packetloss bij telenet komt vaak voor als er teveel mensen tegelijktijdig op uw lijn zitten want telenet is een shared medium. je deelt 1 glasvezel met heel je buurt. als je in een volgebouwde buurt woont met veel appartementen. kan dit het geval zijn. Als dit de reden is kan je het makkelijk testen door te checken of het altijd op hetzelfde uur is of niet. neem tijdens de schoolperiode eens een dag verlof en test het eens om 10u s'ochtends. heb je dan geen packet loss, herhaal die test op drukke periodes zoals 19/20u s'avonds en dan je 99% zeker dat het daar aan ligt.

beschadigde kabels aan de gevel of onder de grond kunnen ook een oorzaak zijn.

ik heb jarenlang packetloss gehad bij telenet en toen blijk dat mijn buren bij hun verbouwingen een stukje isolatie mee hadden van de kabel die over de gevel liep.


doe dit eens met een toestel rechtstreeks op de router. https://packetlosstest.com/


als die wel goeie resultaten geeft kan het ook aan uw intern netwerk liggen. ergens een slechtgemaakte utp kabel of defecte switch.

als het via wifi is kunnen er duizenden redenene zijn waarom het foutloopt. uw ps5 in een tv meubel steken kan al genoeg zijn omdat al het metaal van andere electrische apparaten er rond het signaal kunnen blokkeren .


ik heb indertijd via telenet ook eens bij wow heel wat disconnects gehad en dat was omdat het traffiek over een bepaalde hop ging met veel packet loss. telia ofzo als ik het mij goed herinner. je kan de fifa servers eens trace routen en dubbelchecken welke hops die doet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan