't Is niet omdat je solliciteert dat je per definitie akkoord bent met de inhoud van de functie hé, dat is vaak moeilijk compleet te omvatten in een functiebeschrijving en je moet daar toch eerst eens over babbelen.
Als je zelf overtuigd bent van het feit dat je die functie wil en voor enige tijd vrede hebt met jouw plaats in de organisatie, dan moet je dat zeker aangeven want de werkgever zal zich inderdaad mogelijks zorgen maken over jouw 'houdbaarheidsdatum' zoals hierboven ook al aangegeven.
Ik ben zo onlangs gecontacteerd voor een specifieke senior functie. Op papier was er een perfecte match tussen hun gezocht profiel en mijn ervaring (wat al een eerste rode vlag is imo, want die beschrijvingen mikken vaak op de voor die specifieke functie witte raaf die je daar eigenlijk net niet wil zetten), maar bij een verkennend gesprek kwamen we al snel tot de conclusie dat dit een no go was.
Verloning was niet zozeer het probleem, ik zou nog steeds een mooie sprong kunnen maken, maar ik zou die functie binnen de 6 maanden ontgroeien en eigenlijk was mijn profiel quasi identiek aan de +1. Dan weet je dat dat geen zin heeft als je nog ambitie hebt, er gaan sowieso frustraties ontstaan langs beide kanten.