Opmerkelijke huizen te koop

Chauffagebuizen op de muur, boven ligt er volgens mij oude vinyl? Badkamer en keuken moeten eruit. Die zolder moet je gans aanpakken om dat iets of wat modern te maken.
Voor mij is dat een grote renovatie al.
Ik vraag mij oprecht af wat er mis is met chauffagebuizen op de muur. Dat is hier ook deels het geval en ik stoor mij daar dus totaal niet aan he.

Ik vraag mij oprecht af wat er mis is met chauffagebuizen op de muur. Dat is hier ook deels het geval en ik stoor mij daar dus totaal niet aan he.
Dat zijn stofnesten en die nemen veel wandruimte in waardoor je plaatsen om kasten of iets dergelijks te zetten verliest.

Ik ben er ook geen fan van, maar is helaas soms onvermijdbaar zonder een heel huis te strippen.

Dat zijn stofnesten en die nemen veel wandruimte in waardoor je plaatsen om kasten of iets dergelijks te zetten verliest.

Ik ben er ook geen fan van, maar is helaas soms onvermijdbaar zonder een heel huis te strippen.
Ja praktisch snap ik het hoor, hier valt het wel mee qua ruimte wegpakken.
Het leek gewoon alsof @toru zoiets onbewoonbaar acht.

Ja praktisch snap ik het hoor, hier valt het wel mee qua ruimte wegpakken.
Het leek gewoon alsof @toru zoiets onbewoonbaar acht.
Neen, verre van. Ik wil hier helemaal niet doen dat dat huis minderwaardig is. Maar voor 500k te leggen verwacht ik gewoon meer. Buizen zijn onpraktisch en zorgen voor stofnetten idd. Ik weet ook niet of dat ideaal is richting verwarming door het verlies.

Maar opnieuw, als dat de standaard is voor 500k dan gaan we binnenkort richting de 800k voor een volledig gerenoveerde rijwoning op een slechte locatie. En dat was gans mijn punt.

Ik weet ook niet of dat ideaal is richting verwarming door het verlies.
Met die gedachtegang zijn radiatoren ook niet goed door het verlies, ze geven namelijk warmte af.

Wat je wel kan hebben is dat je warmteafgifte in de foute ruimte gebeurt, maar behalve de situatie waar je verlies hebt in een ruimte die je niet wil verwarmen kan je dat simpel compenseren door de kranen aan de radiatoren iets meer of minder open te zetten om de extra afgifte oppervlakte van de buizen te compenseren.

Daarnaast zijn verwarmingsbuizen in de muur ook eveneens verliesposten he... Het is niet omdat je ze niet ziet dat ze geen warmte afgeven.

Neen, verre van. Ik wil hier helemaal niet doen dat dat huis minderwaardig is. Maar voor 500k te leggen verwacht ik gewoon meer. Buizen zijn onpraktisch en zorgen voor stofnetten idd. Ik weet ook niet of dat ideaal is richting verwarming door het verlies.

Maar opnieuw, als dat de standaard is voor 500k dan gaan we binnenkort richting de 800k voor een volledig gerenoveerde rijwoning op een slechte locatie. En dat was gans mijn punt.
Dan snap ik het. Ik wil u niet ongelukkig maken, maar wat je zegt over 500 - 800k kan wel eens gewoon realiteit worden :unsure:.

Met de huidige materiaalprijzen ... dat zal met enige vertraging ook de prijs van vastgoed omhoog jagen denk ik.
800k voor nieuwbouw is al de normaal in bepaalde regio's vermoed ik

Wel een EPC E... ik vermoed met wat isolatie aan de buitengevel en crepi er over het al wel een stuk lager zal zijn.

Met de huidige materiaalprijzen ... dat zal met enige vertraging ook de prijs van vastgoed omhoog jagen denk ik.
800k voor nieuwbouw is al de normaal in bepaalde regio's vermoed ik
Yep, wij zitten op dit moment aan een 780k (open bebouwing, 200m2 bewoonbare oppervlakte, 6 are) en de werken zijn nog niet eens gestart.
Daarbovenop komt nog tuinaanleg, afsluiting, oprit, schilderwerken, gordijnen, verlichting etc.

Chauffagebuizen op de muur, boven ligt er volgens mij oude vinyl? Badkamer en keuken moeten eruit. Die zolder moet je gans aanpakken om dat iets of wat modern te maken.
Voor mij is dat een grote renovatie al.
Een badkamer- en een keukenrenovatie en een vinylvloertje op zolder vervangen zijn geen grote, structurele renovaties. Dat valt onder de definitie van 'esthetische opsmukwerken'.
Die chauffagebuizen hebben wij ook in de living, die maken gewoon deel uit van het karakter en tijdsperiode waarin het huis gebouwd werd.

Als dat je stoort, kan je inderdaad beter iets anders zoeken dat moderner is, maar dit is gewoon een goed onderhouden huis waar minimale kosten aan zijn voor mensen die zich niet aan de oude elementen van dat huis storen (of dat zelfs mooi vinden).

Imo maken veel mensen vastgoed voor zichzelf nodeloos duur als ik rondom mij kijk hoeveel er beginnen met strippen, etc ... why? Omdat je persé domotica en dimbare lampen moet hebben?

Ik vermoed dat er weinig mensen zijn met een budget van 500k die dit als ‘instapklaar’ beschouwen. Daar wordt toch wel terecht meer van verwacht?

Geen slecht huis op zich hé qua mogelijkheden maar de locatie is niet ideaal: sporen/station/elektriciteitssite tegen uw tuin, hoogspanningskabels in de buurt, PFAS/PFOS op minder dan 500 meter. Je zou dan verwachten dat de grote meerwaarde binnenin zit, en die haal ik er ook niet uit. Een deftige EPC, dat dan weer wel door de zonnepanelen.

Nogmaals: ik zeg zeker niet dat een strakke nieuwbouw de norm is in Vlaanderen, echt niet. Maar ben ik nu echt zo fout om te denken dat mensen die dat budget spenderen daar dan sowieso werken in gaan doen?
Voor mij is dit huis 'instapklaar' waarmee ik bedoel dat de ingrepen zich voor mij zouden beperken tot nieuw behangpapier, lampen en op termijn een keuken- en badkamerrenovatie zoals je iedere 30-50 jaar wel eens laat uitvoeren.

Budget heeft hier weinig mee te maken, dit is een kwestie van smaak. Wij hebben in 2016 een huis van dezelfde ouderdom gekocht en ook daar hebben we nog vinylvloer en chauffagebuizen.

Voor 500k krijg je hier een mooie en goed onderhouden bel-etage woning van 337 m² met een gunstige epc van 171 met zonnepanelen en al. Ik kan dit niet overprijsd noemen, gezien de huidige marktevolutie.

Yep, wij zitten op dit moment aan een 780k (open bebouwing, 200m2 bewoonbare oppervlakte, 6 are) en de werken zijn nog niet eens gestart.
Daarbovenop komt nog tuinaanleg, afsluiting, oprit, schilderwerken, gordijnen, verlichting etc.
Dat is een serieuze prijs, voor waarschijnlijk een knappe woning wel.
Hebben jullie een termijn waarop jullie al die extra’s willen geregeld hebben? Of ‘wat komt dat komt’? Want dat kan op korte termijn het prijskaartje richting de 850k duwen, niet?

Een badkamer- en een keukenrenovatie en een vinylvloertje op zolder vervangen zijn geen grote, structurele renovaties. Dat valt onder de definitie van 'esthetische opsmukwerken'.
Die chauffagebuizen hebben wij ook in de living, die maken gewoon deel uit van het karakter en tijdsperiode waarin het huis gebouwd werd.

Budget heeft hier weinig mee te maken, dit is een kwestie van smaak. Wij hebben in 2016 een huis van dezelfde ouderdom gekocht en ook daar hebben we nog vinylvloer en chauffagebuizen.
Same here, ons huis is gebouwd rond 1930 en ook al ben ik een "techneut" boeit mij domotica enal die zaken totaal niet. Zoals lichtschakelaars die niet allemaal hetzelfde zijn.

Soit sorry voor de off topic. Dat kasteel is wel zalig, maar er zullen binnen België niet veel mensen zijn die net dat type woonst willen voor zoveel geld natuurlijk.

Dat is een serieuze prijs, voor waarschijnlijk een knappe woning wel.
Hebben jullie een termijn waarop jullie al die extra’s willen geregeld hebben? Of ‘wat komt dat komt’? Want dat kan op korte termijn het prijskaartje richting de 850k duwen, niet?
Aangezien de grond en de muren na de bouwconstructie zich nog wat moeten zetten mikken we toch om 2 jaar na oplevering daar in te vliegen.

In de kinderbadkamer worden enkel de leidingen en vloerverwarming voorzien, de verdere afwerking is eveneens voor later.

Maar ik vrees dat voor nieuwbouw je vandaag een stevig potje moet klaar hebben. Ik geloof niet dat die prijzen ooit nog gaan dalen, als men het niet op de effectieve grondstofprijzen steekt dan wel op de loonkost/transport/energie.

Imo maken veel mensen vastgoed voor zichzelf nodeloos duur als ik rondom mij kijk hoeveel er beginnen met strippen, etc ... why? Omdat je persé domotica en dimbare lampen moet hebben?
Dat klopt. Daarmee ben ik ook niet akkoord met uitspraken zoals; Als je een nieuwbouw zet ben je 800k kwijt.
Je maakt het zo duur zoals je zelf wilt. Ik voorzie momenteel voor onze nieuwbouw ook een budget van 850k. Als ik hier al een paar zaken esthetisch aanpak aan de buitenkant kan er al een stuk van de prijs, zonder aan "comfort" in te boeten. Als ik wil kan ik de bouw aanzienlijk goedkoper maken, als ik ook nog andere zaken aanpak. Wilt daarom niet zeggen dat het dan een slechte woning is.
Eigenlijk hebben we tot nu toe nog niks echt laten vallen omdat het te duur is. We hebben tot nu toe steeds onze goesting gevolgd.

Oké de prijzen zijn serieus gestegen en ik zal nu een bouw niet meer aan dezelfde prijs kunnen zetten als mijn vorige bouw. Je gaat altijd wel een bepaald budget moeten hebben voor zaken. Ik heb nu al een vrij goed zicht op de kostprijs van onze ruwbouw en ik kan concluderen dat het aanzienlijk gestegen is.

Wij wonen nu ook in een oude huurwoning. We missen wel bepaalde zaken, maar wij gaan daar niet dood van. Hier kunnen we ook perfect leven :D Langs de andere kant hebben we beiden wel graag een woning dat volledig ons goesting is en we gaan er geen boterham minder voor moeten eten.

Dat klopt. Daarmee ben ik ook niet akkoord met uitspraken zoals; Als je een nieuwbouw zet ben je 800k kwijt.
Je maakt het zo duur zoals je zelf wilt. Ik voorzie momenteel voor onze nieuwbouw ook een budget van 850k. Als ik hier al een paar zaken esthetisch aanpak aan de buitenkant kan er al een stuk van de prijs, zonder aan "comfort" in te boeten. Als ik wil kan ik de bouw aanzienlijk goedkoper maken, als ik ook nog andere zaken aanpak. Wilt daarom niet zeggen dat het dan een slechte woning is.
Eigenlijk hebben we tot nu toe nog niks echt laten vallen omdat het te duur is. We hebben tot nu toe steeds onze goesting gevolgd.

Oké de prijzen zijn serieus gestegen en ik zal nu een bouw niet meer aan dezelfde prijs kunnen zetten als mijn vorige bouw. Je gaat altijd wel een bepaald budget moeten hebben voor zaken. Ik heb nu al een vrij goed zicht op de kostprijs van onze ruwbouw en ik kan concluderen dat het aanzienlijk gestegen is.

Wij wonen nu ook in een oude huurwoning. We missen wel bepaalde zaken, maar wij gaan daar niet dood van. Hier kunnen we ook perfect leven :D Langs de andere kant hebben we beiden wel graag een woning dat volledig ons goesting is en we gaan er geen boterham minder voor moeten eten.
Maar jij ging een stuk zelf doen. Dat kan lang niet iedereen. Daarop kan je enorm besparen, werkuren tellen door.

Maar jij ging een stuk zelf doen. Dat kan lang niet iedereen. Daarop kan je enorm besparen, werkuren tellen door.
Uiteraard. Maar wilt daarom niet zeggen dat andere die niks zelf doen 850k moeten betalen voor een nieuwbouw. Hier worden evengoed nieuwbouwen gezet die een stuk goedkoper zijn.

Ik ga ook geen huis vergelijken waarbij je veel zelf doet, met die van een SOD woning. Natuurlijk kan je dan goedkoper bouwen, maar daar ging mijn post niet over.

Laatst bewerkt:
Alles wat je zelf doet en bespaart spendeer je uiteindelijk toch ergens anders.

Voor post x bespaar je 3000 euro omdat je het zelf plaatst => 3000 euro meer budget voor bijvoorbeeld uw keuken.
Been there done that.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan