Opmerkelijke huizen te koop

Die ligging is idd pérfect voor een klein zaakje en op zich, als je dat van plan bent valt die prijs echt super mee. Echt een perfecte locatie voor een hipsterspot lol. Wonen zou ik er echt wel nooit willen, krijg uw auto daar maar eens geparkeerd en bvb boodschappen daar maar eens uitgeladen.
Enorm veel leegstand tegenwoordig in de handelspanden.

Coronaprijzen?

Ik bekeek eerst de prijs en de foto's en dacht "Ok, aannemelijk voor een huis in (de rand rond) Brussel".

En toen zag ik de locatie. Fucking boerengat ergens in Hamme of all places, en (helaas opnieuw) in een stukje verrommelde ruimtelijke omgeving om van te kotsen. In een straal van 50 meter rondom het huis heb je:
- Landbouwgrond en/of weides
- Industriebouw/loodsen
- Open bedrijfsopslag van grond, zand, bouwmaterialen,
- Residentiële woningbouw, wat random er tussen gesmeten
- In een straat die lintbebouwing (met de typisch-Vlaamse langgerekte tuinen naar achteren toe) afwisselt met landbouwgrond

Precies een paar mongolen en foorapen bij elkaar gesmeten met de boodschap: "Hier, doe maar iets."

En dan 850K durven vragen. Nice try.

Ik bekeek eerst de prijs en de foto's en dacht "Ok, aannemelijk voor een huis in (de rand rond) Brussel".

En toen zag ik de locatie. Fucking boerengat ergens in Hamme of all places, en (helaas opnieuw) in een stukje verrommelde ruimtelijke omgeving om van te kotsen. In een straal van 50 meter rondom het huis heb je:
- Landbouwgrond en/of weides
- Industriebouw/loodsen
- Open bedrijfsopslag van grond, zand, bouwmaterialen,
- Residentiële woningbouw, wat random er tussen gesmeten
- In een straat die lintbebouwing (met de typisch-Vlaamse langgerekte tuinen naar achteren toe) afwisselt met landbouwgrond

Precies een paar mongolen en foorapen bij elkaar gesmeten met de boodschap: "Hier, doe maar iets."

En dan 850K durven vragen. Nice try.
Die argumenten vallen allemaal maar dunnetjes uit als je daar tegenover zet dat dit een van de bekendste straten van Hamme Zogge is.

Autocorrect wordt precies steeds slimmer: ik heb het 3x moeten typen vooraleer het stopte met verbeteren naar jammer zotte. :thinking:

Domicilie kan momenteel niet geplaatst worden op het goed.

ik had al een vakantiehuisfeel toen ik de eerste foto open deed... en wie koopt dat dan ook nog in wachtebeke...

Wat doe je daar dan mee. In het weekend naar wachtebeke? Misschien is dat iets voor @mac-bc, een buitenverblijf op 20 min van zijn woning.

Zelf afkomstig van het Waasland en als kind was Puyenbroeck wel mijn favoriet qua domein, ook de streek kon mij wel bekoren....

Op zich niet zo heel gek. Voldoende mensen die hier in de buurt van de voorkempen een tweede verblijf hebben om meer in het groen te zitten dan hun herenhuis in de stad.

Heb zelfs een dokter geweten die een tweede woonst had om minder dan drie kilometer van zijn eigen woning. Pal in een bos. De kinderen gingen rechtstreeks van het school naar daar op vrijdag. Voor mij zou een tweede woonst ook niet in de Ardennen of aan de kust moeten liggen. Het moet gewoon een andere omgeving zijn en liefst iets ‘open’ waar je gewoon je weekend kan doorbrengen.

Die beschrijving :')
Die omschrijving is precies door een dromerig kind van 10 jaar oud geschreven. Het pand en de prijs buiten beschouwing gelaten, met zo'n kinderlijke simplistische beschrijving kelder je toch gewoon je eigen geloofwaardigheid?

Die omschrijving is precies door een dromerig kind van 10 jaar oud geschreven. Het pand en de prijs buiten beschouwing gelaten, met zo'n kinderlijke simplistische beschrijving kelder je toch gewoon je eigen geloofwaardigheid?
Ik vind het ook redelijk vermoeiend om te lezen. Maar het is denk ik een marketing strategie van het kantoor. Bij bijna elke beschrijving staan wel zaken te lezen zoals:
"De lente wacht op jou om lekker te gieten van het grote terras, genietend van het eerste zonnestraaltje, dit is een klein paradijsje op aarde."
"Dit is voor de fijn proever."
"En heb je nog ruimte tekort, dan hebben we een mooi zolder in de aanbieding."

Die argumenten vallen allemaal maar dunnetjes uit als je daar tegenover zet dat dit een van de bekendste straten van Hamme Zogge is.
Ik zie de relevantie niet? Omdat het een "bekende straat" is in het dorp, is het plots geen verrommeling meer? Ik wil niet weten hoe de minder bekende straten er dan uitzien.

Op zich niet zo heel gek. Voldoende mensen die hier in de buurt van de voorkempen een tweede verblijf hebben om meer in het groen te zitten dan hun herenhuis in de stad.

Heb zelfs een dokter geweten die een tweede woonst had om minder dan drie kilometer van zijn eigen woning. Pal in een bos. De kinderen gingen rechtstreeks van het school naar daar op vrijdag. Voor mij zou een tweede woonst ook niet in de Ardennen of aan de kust moeten liggen. Het moet gewoon een andere omgeving zijn en liefst iets ‘open’ waar je gewoon je weekend kan doorbrengen.

Ah, zijn dat al die afgeleefde obscure houten chaletjes die onze bossen vervuilen?
Enkel te bereiken via onverharde wegen (dat verklaart wellicht al die SUV's in ons land :lol: ), wat Bekaert-draad rond gespannen met "PRIVAAT DOMEIN" om de 5 meter, verwilderde paplaurier als lelijke invasieve plantensoort die de menselijke interactie (en de slechte smaak) verraden, etc. Ik kan het mij al helemaal voorstellen.

Allemaal platgooien en terug een ongerept bos van maken. Op die manier kan iedereen er van genieten.

Wat doe je daar dan mee. In het weekend naar wachtebeke? Misschien is dat iets voor @mac-bc, een buitenverblijf op 20 min van zijn woning.

Zelf afkomstig van het Waasland en als kind was Puyenbroeck wel mijn favoriet qua domein, ook de streek kon mij wel bekoren....

Thanks, but no thanks.

Ik hou van de ongerepte natuur, daarom woon ik er niet in. Dat veel Vlamingen daar maar eens over nadenken.

Wat zou de prijs zijn mocht er wel domicilie mogelijk zijn?

Als ik het kan vergelijken met iets in de buurt van mijn gemeente: het dubbele.
hier is ook zone vissersput waar woningen staan, altijd dirt cheap geweest, maar nu is er zelfs nog maar een belofte van de gemeente gekomen dat ze gaan werken aan de legalisering voor domicilies en de prijzen zijn daar ongeloofelijk gestegen; terwijl het een bungalow aan ne vorte put is.

Ah, zijn dat al die afgeleefde obscure houten chaletjes die onze bossen vervuilen?
Enkel te bereiken via onverharde wegen (dat verklaart wellicht al die SUV's in ons land :laugh: ), wat Bekaert-draad rond gespannen met "PRIVAAT DOMEIN" om de 5 meter, verwilderde paplaurier als lelijke invasieve plantensoort die de menselijke interactie (en de slechte smaak) verraden, etc. Ik kan het mij al helemaal voorstellen.

Allemaal platgooien en terug een ongerept bos van maken. Op die manier kan iedereen er van genieten.
Als ik denk aan een ongerept bos, dan denk ik aan quasi onmogelijk te bereiken plekken door verwildering, al dan niet door pap-laurier. Goed voor de natuur, maar de huis-tuin-en keuken wandelaar komt niet verder dan een wandeling langs een kanaal op een verharde dijk. De Bear Grylls’en van Vlaanderen zijn nu eenmaal dun bezaaid.

Heb jij ooit eens ergens jouw idee uitgeschreven hoe jouw ideaal België er zou uitzien? Ik kan niet de enige zijn die dat is een keer uitgeschreven wil zien. Zeker in verhouding met de realiseerbaarheid (economisch/praktijk).

Terug
Bovenaan