ThomasMore
Well-known member
Ideaal voor een drugslab

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ideaal voor een drugslab

Het zijn ook begrippen die je persoonlijk kan invullen... Wat voor de ene karakter heeft zal bij een ander oude rommel zijn bvb.Ik vind de laatste jaren het woord "authentiek", "karaktervol", "charmant",... bij woningen dan ook de meest holle begrippen.
Er zijn toch maar zeeeeeer weinig woningen dat ik zo zou benoemen. Ondanks hoor ik veel mensen ze zo wel benoemen.

Uiteraard is het ook wat persoonlijk, maar dan nog.Het zijn ook begrippen die je persoonlijk kan invullen... Wat voor de ene karakter heeft zal bij een ander oude rommel zijn bvb.
Ik vind dit wel veel karakter hebben: https://www.luxevastgoed.be/nl/pand/19402562795/villa-te-koop-in-uccle-met-referentie-19402562795
Iemand anders kan dat oude meuk vinden![]()

Het is wel een mooi en groot huis, wel maar een kleine grond blijkbaar.En wat vinden we hiervan?
![]()
Villa te koop , 5 slaapkamers , € 699.000
Plan je bezoek aan dit eigendom online via onze website www.copandi.be of contacteer Carine via [email protected] of 03 376 06 06.Op 11 en 12 december starten we het bezoekmoment.Opgelet, de aangegeven prijs is een richtprijs en je kan deze woning enkel op afspraak bezoeken.Zeer ruime (5 slpk)...www.immoweb.be
Ik dacht eerst: nice, sjieke grote villa voor dat geld, maar het is slechts een derde dat je krijgt
En dan nog eens aan een drukke baan...
Een huis in die prijscategorie zou toch geen laminaat of grenen parket mogen hebben. Ook die trap oogt wat goedkoop.En wat vinden we hiervan?
![]()
Villa te koop , 5 slaapkamers , € 699.000
Plan je bezoek aan dit eigendom online via onze website www.copandi.be of contacteer Carine via [email protected] of 03 376 06 06.Op 11 en 12 december starten we het bezoekmoment.Opgelet, de aangegeven prijs is een richtprijs en je kan deze woning enkel op afspraak bezoeken.Zeer ruime (5 slpk)...www.immoweb.be
Ik dacht eerst: nice, sjieke grote villa voor dat geld, maar het is slechts een derde dat je krijgt
En dan nog eens aan een drukke baan...
Bij het zien van die eerste foto had ik nog niet eens door dat het om 1 van de 3 eenheden was. Gewoon een rijtjeshuis zoals het plebs dusvil·la (de; v(m); meervoud: villa's; verkleinwoord: villaatje)1landelijk gelegen, vrijstaand groot woonhuis
Dat is geen villa

Zijn dat die mergelgrotten? Die woning is voor zo een grot gebouwd?"Op te frissen" is daar ook wel een understatement als je de binnenfoto's bekijkt!
Da's nu ook niet een woning die ik zou willen, maar da's wel een superleuke locatie imho. Zicht op het water, de grotten nabij, prachtige natuur als je wat verderop gaat wandelen.. boogscheut van Maastricht ook.Klopt. Mergel is natuurlijk mooi, maar daar heb je dus alleen maar miserie mee. In die straat ligt dus alles een stuk in de berg. Ik weet niet of die wet al veranderd is, maar vroeger was je dus ook eigenaar van het stuk grot onder je woning.

Het is een stuk van een villa. Maar dat bekt niet zo goed en genereert minder clicks van mensen die op zoek zijn.vil·la (de; v(m); meervoud: villa's; verkleinwoord: villaatje)1landelijk gelegen, vrijstaand groot woonhuis
Dat is geen villa
Tegenwoordig word dat woord villa nogal veel gebruikt. Zoals bijvoorbeeld urban villa bij appartementen.vil·la (de; v(m); meervoud: villa's; verkleinwoord: villaatje)1landelijk gelegen, vrijstaand groot woonhuis
Dat is geen villa
Of stadsvilla.Tegenwoordig word dat woord villa nogal veel gebruikt. Zoals bijvoorbeeld urban villa bij appartementen.
Vroeger was dat een herenhuis, wat op zich nog een mooie term is.Of stadsvilla.
Wat in se gewoon een rijtjeshuis is.
Of stadsvilla.
Wat in se gewoon een rijtjeshuis is.
Ik zie die term "rijtjeshuis" precies vaker passeren de laatste tijd, ook in de riooljournalistiek zoals HLN.
Is dat een soort denigrerende versie van de conservatieve fermette-Vlaming voor het officiële woord, namelijk een rijhuis of herenhuis? Als bewoner van een "rijtjeshuis" voel ik mij precies een klein kind die met Monopoly-geld van zijn ouders een kartonnen huisje heeft gekocht om in te spelen.
Terwijl die spuuglelijke fermettes in lintbebouwing langs verbindingswegen wel consequent "villa's" blijven genoemd worden. Die zal ik vanaf nu dan analoog een lintjeshuis noemen.
![]()
Rijtjeshuis - Wikipedia
nl.wikipedia.org
Rijhuis - Wikipedia
nl.wikipedia.org
Anders gezegd, dat heeft niets te maken met een denigrerende toon. Dit is gewoon een synoniem. Niet meer, niet minder.
Het punt is gewoon dat een rijtjeshuis in een lintbebouwing ook geen villa is. En als men dan ook spreekt over een stadsvilla... dan is dat voor mij een villa in de stad. En niet een rijhuis in de stad. Volgens de definitie van een villa.
![]()
Wat maakt van een woning precies een ‘villa’? - bouwenwonen.net
Wat maakt een woning tot een villa? Ontdek waarom vrijstaand wonen, ruimte, groen en een luxueuze afwerking daarbij het verschil maken.www.bouwenwonen.net
Hadden ze in plaats van stadsvilla het herenhuis genoemd dan zou ik er nog mee kunnen leven INDIEN de voorwaarden om dit een herenwoning te noemen voldaan waren. En dan kan een rijhuis ook een herenhuis noemen. Maar niet elke rijhuis kan per definitie een herenhuis zijn.
herenhuis Nederlands woordenboek - Woorden.org
Wat betekent herenhuis? 'groot en deftig huis'www.woorden.org
Maar laat ons duidelijk zijn, een stadsvilla kan nooit maar dan ook nooit een rijhuis zijn.
Rijhuis / rijtjeshuis - Taaladvies.net
Rijhuis / rijtjeshuis Vraag Wat is het juiste woord voor een van de huizen die in een rij aan elkaar gebouwd zijn: rijhuis of rijtjeshuis? Antwoord Rijhuis is standaardtaal in België. Rijtjeshuis is standaardtaal in het hele taalgebied, maar het … Rijhuis / rijtjeshuis Meer lezen »taaladvies.net
Dus @mac-bc heb je nu een rijhuis of een rijtjeshuis? Geen lintvilla in elk geval.