Opmerkelijke huizen te koop

Maar vlak aan de A12.. Ik kan u verzekeren, dat geluid is alom aanwezig en enorm storend. Je kan geen second rustig buiten zitten zonder wagens te horen razen.
Ken de buurt daar een beetje en dat is inderdaad iets om 's te ondervinden... Er staan daar wel van die schermen aan dat stuk van de A12 maar je zal er wel nog hinder van ondervinden. Aan de andere kant van de A12, naast de plantentuin, ligt de wijk Bouchout die niet afgeschermd is. Daar heb je een rij bomen tussen de wijk en de A12... Staat er vol enorme kasten van villa's.

Maar mogelijk kan de huidige eigenaar van dat kot in Meise niet meer slapen door het voorbijrazende verkeer... Aandachtspuntje :)

Maar vlak aan de A12.. Ik kan u verzekeren, dat geluid is alom aanwezig en enorm storend. Je kan geen second rustig buiten zitten zonder wagens te horen razen.
Ik ben daar vroeger vaak geweest (een huis of 10 verder), en nu ik er bij nadenk is het geluid van voorbijrijdende auto's nooit echt opgevallen. De A12 ligt daar ook een klein beetje dieper, en samen met de geluidscharmen gaat er al redelijk veel geluid tegengehouden worden vermoed ik.

's Nachts zal je ongetwijfeld het verkeer wat horen, maar ik kon dat geluid al zeker niet klassificeren onder "alom aanwezig", "enorm storend" of "razen".

Als dat huis inderdaad in "uitstekende staat" is zoals daar vermeld staat, zullen we dat maar vertalen als: bewoonbaar en geen grote kosten nodig binnen de 5 jaar. Dan lijkt me dat inderdaad helemaal niet te duur te staan.

Mijn vriend woont centrum Wolvertem. Je hoort non-stop de A12, ook al ligt die verderaf van zijn locatie. Die woning is daartegenover er pal aan. Je hoort in het centrum van Wolvertem een doffe alom aanwezige ruis.
Zelf ben ik oorspronkelijk van Ternat, daar hoorde je ook de wagens op de E40 razen. Zelf op kilometers van de autostrade hoor je de ruis. De eerste nacht na mijn verhuis ben ik om 13u pas wakker geworden, was eerste nacht dat ik onbewust doorgeslapen had :/.

Hopen dat de elektrische wagens de luchtomgeving en geluidsoverlast minderen...

Mijn vriend woont centrum Wolvertem. Je hoort non-stop de A12, ook al ligt die verderaf van zijn locatie. Die woning is daartegenover er pal aan. Je hoort in het centrum van Wolvertem een doffe alom aanwezige ruis.
Zelf ben ik oorspronkelijk van Ternat, daar hoorde je ook de wagens op de E40 razen. Zelf op kilometers van de autostrade hoor je de ruis. De eerste nacht na mijn verhuis ben ik om 13u pas wakker geworden, was eerste nacht dat ik onbewust doorgeslapen had :/.

Naast milieuvervuiling en onveiligheid is het aspect "geluid" vaak een onderbelichte negatieve externaliteit, klopt.

Ik vind het dan ook totaal onbegrijpelijk dat sommigen één van de grote voordelen van elektrische wagens (hun stilte) willen teniet doen wegens "niet veilig want je hoort ze niet afkomen". Ze zouden dan door middel van boxen het geluid van verbrandingsmotoren willen simuleren. :rofl:
Hoeveel idioter kan het nog worden? De redenering dat voetgangers/fietsers gewend zullen moeten geraken aan het nieuwe fenomeen "de stille auto", dat was te ver gedacht waarschijnlijk.

Geluid doet soms wel rare dingen. Als de A12 wat dieper ligt, heb je misschien op de locatie van dat huis net minder geluid dan een kilometer verder.
Hoe dan ook blijft het een groot risico en zou je bijna een dag daar moeten gaan zitten op een stoeltje om het te ervaren.

Naast milieuvervuiling en onveiligheid is het aspect "geluid" vaak een onderbelichte negatieve externaliteit, klopt.

Ik vind het dan ook totaal onbegrijpelijk dat sommigen één van de grote voordelen van elektrische wagens (hun stilte) willen teniet doen wegens "niet veilig want je hoort ze niet afkomen". Ze zouden dan door middel van boxen het geluid van verbrandingsmotoren willen simuleren. :rofl:
Hoeveel idioter kan het nog worden? De redenering dat voetgangers/fietsers gewend zullen moeten geraken aan het nieuwe fenomeen "de stille auto", dat was te ver gedacht waarschijnlijk.
't is helaas wel een feit dat 80% van het geluid het rolgeluid van de banden is :( (op de margi tuners na uiteraard)

Ook die geluidsschermen, in principe heeft dat enkel nut als je zeer dichtbij de autostrade woont. Als het ware in de 'geluidsschaduw' van zo een scherm. Na x aantal meter heeft dat nog amper nut.

Zover is het intussen al. Nieuwe elektrische wagens hebben een systeem dat tot 65km per uur een geluid maakt.
Zoek maar eens op AVAS (acoustic vehicle alerting system)

't is helaas wel een feit dat 80% van het geluid het rolgeluid van de banden is :( (op de margi tuners na uiteraard)
Maar dat is over 10 jaar gedaan hè. Dan zijn er super stille banden en rijden we allemaal elektrisch.

Ale dat zei de makelaar toch, toen hij een grond aanbood aan een drukke straat. :unsure:

Ben zelf op zoek om samen met mijn vriendin ons eerste huis te kopen, maar we vinden het nogal moeilijk om correcte prijzen in te schatten.
Wat zou zoiets waard zijn? Beginnen met bieden kan vanaf 07/07 :).
Niet helemaal onze stijl, maar qua grootte en ligging wel perfect (al had de tuin nog net iets groter gemogen).

Ben zelf op zoek om samen met mijn vriendin ons eerste huis te kopen, maar we vinden het nogal moeilijk om correcte prijzen in te schatten.
Niet helemaal onze stijl, maar qua grootte en ligging wel perfect (al had de tuin nog net iets groter gemogen).
EPC van 700 dan hebt ge niets van isolatie steken. Binnen is ook niet meer van deze tijd(tenzij ge daar dan van zijt). In mijn ogen niet veel meer waard, maar ge gaat er toch moeten insteken voor renovaties

Dat zal wel tussen 200 en 230k gaan.

EPC van 700 dan hebt ge niets van isolatie steken. Binnen is ook niet meer van deze tijd(tenzij ge daar dan van zijt). In mijn ogen niet veel meer waard, maar ge gaat er toch moeten insteken voor renovaties
Inderdaad, ook de elektrische installatie is afgekeurd en moet van alles aan vernieuwd worden (was ik vergeten te vermelden).
Zoals ik al zei, niet echt onze stijl maar ik vind het ook niet heel lelijk. Ik denk wel dat je met een paar (niet al te grote) ingrepen er wat moois van kan maken.

Inderdaad, ook de elektrische installatie is afgekeurd en moet van alles aan vernieuwd worden (was ik vergeten te vermelden).
Zoals ik al zei, niet echt onze stijl maar ik vind het ook niet heel lelijk. Ik denk wel dat je met een paar (niet al te grote) ingrepen er wat moois van kan maken.
Maar als ge en de isolatie en de elektrische installatie wilt/moet doen zijt ge al met grote ingrepen bezig hoor. Dat betekent slijpen/kappen, vloeren opengooien,....
En als de elektrische installatie nog van '70 is ( met periodieke updates/uitbreidingen) dan al de rest ook en gaat die evengoed toe zijn aan vernieuwing.
Allez ja, wel een pand met potentieel maar om dit naar 2021 te krijgen komt ge niet toe met een likske verf, ander badkamermeubel en een nieuw keuken lijkt mij.... (qua kostprijs: toch 50 a 100k, als ge alles laat doen)

Geluid doet soms wel rare dingen. Als de A12 wat dieper ligt, heb je misschien op de locatie van dat huis net minder geluid dan een kilometer verder.
Hoe dan ook blijft het een groot risico en zou je bijna een dag daar moeten gaan zitten op een stoeltje om het te ervaren.
Geluidsoverlast van een snelweg is bijzonder moeilijk accuraat te schatten met een bezoek van een dag. Zelfs al zit je daar heel de dag.

Windrichting en vooral neerslag hebben een enorm effect. Wij wonen op redelijke afstand van de E40 en dat is op een dag als vandaag niet hoorbaar.

Mar het moet eens goed waaien in combinatie met neerslag en het is alsof de atuostrade hier aan mijn perceel grenst.

ope geopunt.be zijn er geluidskaarten.
Die kaart is toch ook relatief hoor. Mijn grootmoeder woonde in een "blauw" stuk (het slechtste dat er is dus), en daar is wel veel lawaai maar het is nu ook niet zo dat je daar binnen continu geluid had. En het huis stond er al voor de autostrade er lag, dus naar geluidsisolatie was er ook niet specifiek op gelet.
Ik vind een drukke steenweg die je soms hoort op een plek waar je verwacht rustig te zitten, irritanter dan een autostrade die je ziet lopen (en waarvan je dus weet dat er "last" van is). Ook het continue geluid van een autostrade is minder irritant dan de fluctuaties op minder drukke wegen.

Terug
Bovenaan