Opmerkelijke huizen te koop

Bij de internationale makelaar Engels&Voelkers staan meestal mooie panden, met een premium prijs. 350 m2 is niet voor iedereen weggelegd, de prijs van 1,4 miljoen nog minder...

Vele Antwerpse herenhuizen liggen in de buurt van een trambedding, dat gedender vind ik persoonlijk maar niks. In bepaalde straten lijkt er veel inkijk maar er zitten daar ook een aantal (advocaten)kantoren en "tweede" eigendommen waar niemand in zit. Dus of er effectief iemand aan een raam zit te piepen is niet altijd het geval.

Dat zal wel weer de nieuwe mode zijn maar al dat zwart doet pijn aan mijn ogen. Overkill. Zeker op dat terras.

Bij de internationale makelaar Engels&Voelkers staan meestal mooie panden, met een premium prijs. 350 m2 is niet voor iedereen weggelegd, de prijs van 1,4 miljoen nog minder...

Vele Antwerpse herenhuizen liggen in de buurt van een trambedding, dat gedender vind ik persoonlijk maar niks. In bepaalde straten lijkt er veel inkijk maar er zitten daar ook een aantal (advocaten)kantoren en "tweede" eigendommen waar niemand in zit. Dus of er effectief iemand aan een raam zit te piepen is niet altijd het geval.
Dat is een mooi huis, maar het blijft bij die huizen opvallen dat de gesloten bebouwing zo'n woning echt donker maakt. En dat zwart helpt dan natuurlijk niet, al is het wel mooi.

Ik vind het zwart-witte plaatje ook wel in orde hoor op de meeste plaatsen in dat huis. Ik vind het zelfs jammer dat er bi de kamer op foto 17 een stijlbreuk is en hoogstens wit is te zien. Dit kan in het echt natuurlijk anders zijn, de muur achter het bed zien we namelijk niet.

Ik vind het zelfs jammer dat er bi de kamer op foto 17 een stijlbreuk is en hoogstens wit is te zien. Dit kan in het echt natuurlijk anders zijn, de muur achter het bed zien we namelijk niet.
Muur is grijs + is geen huis uit de boekskes maar waar effectief mensen wonen. Dat ziet er de slaapkamer van hun kind uit, als die zegt "ik wil niet zwart-wit" dan ga je dat toch niet zwart-wit maken?

Allemaal goed en wil, diezelfde stijl doortrekken. Maar voor mij hoeft dit niet in slaapkamers, daar mogen de mensen wiens kamer het is de stijl wel dicteren; of dit nu vloekt met de rest van het huis of niet.

Hangt die TV nu in de oude open haard? Daar kan je toch nooit comfortabel naar kijken, tenzij die op een uitschuifbare arm hangt maar op het eerste zicht lijkt dat toch zo niet

Hangt die TV nu in de oude open haard? Daar kan je toch nooit comfortabel naar kijken, tenzij die op een uitschuifbare arm hangt maar op het eerste zicht lijkt dat toch zo niet
Die wordt misschien gebruikt als open haard. Ecologische voetafdruk beperken.

Die hangt inderdaad veel te laag, maar door die haard heb je niet echt een andere keuze he...

Die hangt inderdaad veel te laag, maar door die haard heb je niet echt een andere keuze he...
Op de mantel, perfecte hoogte...
Desnoods op een arm die tegen de schouw bevestigd is...

Keuzes genoeg die veel beter/comfortabeler zijn om naar te kijken da zo laag.

Te veel is te veel. En hier is te veel zwart gebruikt.
Het probleem is niet alleen esthetisch. Bij heet weer wil ik niet op dat terras zitten. Dat is daar een broeikas. Je gaat daar zo een spiegelei op die vloer kunnen bakken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je niet veel TV kijkt maakt dat uiteindelijk niet uit. Onze TV staat ook niet optimaal waarschijnlijk, maar voor die paar uur per week dat ik er naar kijk stoort mij dat niet. En moest het niet zijn dat mevrouw Parabellum daar haar veto tegen gesteld heeft, had ik de TV zelfs helemaal weggedaan...

Het huis heeft wel iets maar persoonlijk zou ik nooit zo veel geld kunnen geven aan iets waar je maar een 'koerke' hebt. Toegegeven, ze zijn er in geslaagd om dat koerke nog redelijk aantrekkelijk te maken, maar tblijft een koerke. Ik zal dan ook niet snel in een stadscentrum gaan wonen.

Terug
Bovenaan