Opmerkelijke huizen te koop

425 is te veel,maar voor 380-390 lijkt mij dit geen slechte deal. Knal er 300k tegenaan en je hebt voor 690k toch wel een mooi huis denk ik.
Dit is de wrange poëzie die wij niet hadden kunnen verzinnen toen we voorbij dit huis in Herent fietsten in 1994, de kenniseconomie maakt van de volksmensen in de rand rond Leuven éénmalig lottowinnaars zonder dat ze zelf hoeven na te denken. Zoals u zegt past 690k waarschijnlijk bij de mensen die hier komen wonen.

Ik moest denken aan een artikel in De Standaard over een huis in regio Lokeren met een vergelijkbaar uitzicht, eco nieuwbouw, prijs 100K

DRUK-Lisa-Van-Damme-ISA9705.jpg

Zal dit zijn:

Grondplan:
15dedc36-ac67-11e8-8e4f-60e3aa44a4c5.jpg

Dus ~75m² bewoonbaar oppervlakte, strowoning op palen.
En dan mag je grondprijs niet vergeten + dat ze veel zelf gedaan hebben.

Gespot op Immoweb: https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/herent/3020/9278511

Zot zijn doet geen zeer..die woning is volledig gestript en dan nog zoveel durven vragen..

Dat is echt een topligging 'in het groen' voor de regio + heel rustig.
Enige last zijn waarschijnlijk vliegtuigen, maar kan zijn dat dat huis net tussen de 2 landingsroutes ligt, en er dus niet echt veel last van heeft.

Losstaand daarvan denk ik dat dat huis enkele maanden geleden ook al te koop stond & verkocht werd. Denk dat er iets mee scheelt, ofwel brengt het ongeluk binnen het koppel dat het koopt :unsure:

Wat is daar nu top aan die ligging? Ligt daar wat verloren tussen al die velden in precies veraf van de meeste winkels/voorzieningen. Ik kan verschillende mensen die naar die kanten uitwijken omdat Leuven te duur is geworden en daar dan terecht komen.

Idd verre van topligging. 450k + verbouwing is duurder dan Leuven ? Kan een praktijk worden voor een hogere sociale klasse beroep.

Enige last zijn waarschijnlijk vliegtuigen, maar kan zijn dat dat huis net tussen de 2 landingsroutes ligt, en er dus niet echt veel last van heeft.

Losstaand daarvan denk ik dat dat huis enkele maanden geleden ook al te koop stond & verkocht werd. Denk dat er iets mee scheelt, ofwel brengt het ongeluk binnen het koppel dat het koopt :unsure:

Topligging? Noordwest Herent pal onder de aanvliegroute voor 25L? Een kwartier van de E314?

Da's huis ligt op de slechtst mogelijke plaats in die gemeente

Wat is daar nu top aan die ligging? Ligt daar wat verloren tussen al die velden in precies veraf van de meeste winkels/voorzieningen. Ik kan verschillende mensen die naar die kanten uitwijken omdat Leuven te duur is geworden en daar dan terecht komen.

Rustig in de velden is toch gezelliger dan in herent centrum :unsure:

Heb niet alle pagina's in deze draad gelezen maar 'thuis' komen, gemeenschapsgevoel, klik met de buren, afstand tot vrienden/familie/voorzieningen, naar de kinderen toe voor de toekomst; toegang tot hobbies, verenigingen, etc. speelt ook een rol ?

Rustig in de velden is toch gezelliger dan in herent centrum :unsure:
Ik woon enkele kilometers verderop, zo rustig is die weg niet hoor. Dat is een verbindingsweg waar je 70 mag, en zonder iets van voet - of fietspad, voor iemand die zijn kinderen naar school wil sturen toch niet echt een droom. Dat huis ligt inderdaad op de lijn van de landingsroute, mijn broer woont op dezelfde lijn 500m verderop.

Een kameraad heeft vorig jaar een huis gekocht in Glabbeek, dat scheelt wel qua prijs ja. Rond Leuven is het quasi onbetaalbaar voor iemand alleen met een gewone pré.

Ik woon enkele kilometers verderop, zo rustig is die weg niet hoor. Dat is een verbindingsweg waar je 70 mag, en zonder iets van voet - of fietspad, voor iemand die zijn kinderen naar school wil sturen toch niet echt een droom. Dat huis ligt inderdaad op de lijn van de landingsroute, mijn broer woont op dezelfde lijn 500m verderop.

Een kameraad heeft vorig jaar een huis gekocht in Glabbeek, dat scheelt wel qua prijs ja. Rond Leuven is het quasi onbetaalbaar voor iemand alleen met een gewone pré.
Heel België is onbetaalbaar als je een huis wil, voor een alleenstaande met een gewone pré

Stel me altijd de vraag waarom die woning dan niet afgewerkt wordt. De asbest hebben ze ook mooi laten zitten...
Waarschijnlijk een echtscheiding voor het koppel in kwestie het huis heeft kunnen afwerken. Dan willen die dat verkopen zonder hun broek eraan te scheuren. De vraagprijs is dan vermoedelijk ook de prijs die ze zelf betaald hebben plus alle kosten die ze gemaakt hebben.

Dat huis ligt pal in het miljoenenkwartier in Gent, een zeer goede (exclusieve) ligging.
Maar hoe moet je zo'n huis naar hedendaagse standaarden opwaarderen...?
Ik vermoed dat dit een beschermd pand is dus met veel geld en veel geduld :)

Heel België is onbetaalbaar als je een huis wil, voor een alleenstaande met een gewone pré

Lijkt me voor de meeste toch betaalbaar bv

Lijkt me voor de meeste toch betaalbaar bv
Ik denk dat @anders. meer doelt op een centrale locatie in plaats van een uithoek van het land.

Terug
Bovenaan