Opmerkelijke huizen te koop

Inderdaad. Dat had ik al gezien op de foto's van de immo. De geribbelde randen geven een waar camping-effect.

Ben ik het niet mee eens. Ik vind het ook overpriced, maar moest ik miljonair zijn zou ik het perfect aan zo'n huis kunnen geven. Zulke type woningen spreken mij veel meer aan. Die ribbels vind ik ook iets hebben. Zou inderdaad bij veel andere huizen niet passen, maar in dit geval wel :p Mabon, mijn mening ofcourse.

Ik heb enkel dat gevoel bij de slaapkamer. Wij hebben ook zo'n ballroom van een slaapkamer waar nauwelijks iets instaat. :D
De badkamer ook. Is in vele huizen zo "we willen een grote badkamer, en dan heb je aan 1 wand een douche, aan een andere wand het bad, aan de 3e wand de lavabo's en dan een grote open ruimte in het midden waar je niks mee kunt doen.

Dat is het volle half uur werk om die uit te lijnen :p
Ja inderdaad, daarmee dat ik niet versta dat ze dat niet gedaan hebben voor de foto's. Valt wel heel hard op vind ik.
Rest van het huis ziet er wel tiptop in orde uit, dus vond het vreemd.

Als je gewoon langs dat huis passeert, zonder binnenkant te zien, en iemand zegt je dat daar een miljonair woont... Ik zou het toch niet geloven.
Imo maakt dat deel uit van de charme van de woonst. Rijkdom niet naar buiten en enkel naar binnen geprojecteerd. Om ter minst willen opvallen is een breuk met de hedendaagse trend.

Imo maakt dat deel uit van de charme van de woonst. Rijkdom niet naar buiten en enkel naar binnen geprojecteerd. Om ter minst willen opvallen is een breuk met de hedendaagse trend.
Er zijn best wel veel huizen zo hoor. De meeste van die moderne nieuwbouwblokken (met witte crepi), zijn véél duurder dan de meeste mensen denken. Ja, dat is nog iets anders dan een huis met een verouderde gevel dat vanbinnen helemaal is verbouwd, maar het idee is hetzelfde.

Wij zijn destijds bij een aantal huizen inspiratie gaan opdoen, en daar waren echt verschillende huizen bij die meerdere miljoenen gekost hadden, terwijl je dat aan de gevel zeker niet zou zeggen.

Wij zijn destijds bij een aantal huizen inspiratie gaan opdoen, en daar waren echt verschillende huizen bij die meerdere miljoenen gekost hadden, terwijl je dat aan de gevel zeker niet zou zeggen.
Bij ons in de straat staan er ook zo een paar huizen in die stijl. Dat is modernisme jaren '50.

Die douche lijkt me niet handig. Dat water spat toch alle kanten uit. Leuk, zo'n natte houten vloer. Ook best fris om in de winter in zo'n open ruimte te moeten douchen.

Er zijn best wel veel huizen zo hoor. De meeste van die moderne nieuwbouwblokken (met witte crepi), zijn véél duurder dan de meeste mensen denken. Ja, dat is nog iets anders dan een huis met een verouderde gevel dat vanbinnen helemaal is verbouwd, maar het idee is hetzelfde.

Mij lijkt die crepi net goekoper dan een gevelsteen of mis ik hier iets?

Knap huis maar de ligging maakt het te duur vind ik.
Zeer mooi inderdaad, maar dit vind ik toch niet echt een pluspunt:

Deze klassevolle architectenwoning bestaat uit 2 aparte wooneenheden, het hoofdgebouw (366 m2) en het bijgebouw (72 m2) met ondergrondse verbinding tussen beiden (totaaloppervlakte kelder: 85 m2).

Ik heb ook de indruk dat de prijs zonder die gouden kranen 100k lager was geweest, die moesten bijna op elke foto staan precies :unsure:

Ik ben in dat pand geweest. 't Is wel echt een parel met een concept dat tot in detail uitgewerkt is, inclusief meubels en decoratie. Nog niet veel tegengekomen dat bij een totaalrenovatie een concept tot meubels toe uitgewerkt wordt. Da's geleden van Victor Horta dat ik dat nog gehoord heb:) Dus ik snap wel dat voor de juiste persoon het die prijs waard is. Zeker wanneer je nog bv. een vrij beroep kan doen in het casco bijgebouwtje.

Het klopt wel dat het niet in een villawijk ligt, met quasi geen tuin en geen wauw-effect van de straatkant. Maar ik volg het idee wel dat de luxe van binnen mag zitten.

Die architecte doet coole dingen. Onderaan bij home vind je een reportage over hun eigen unieke woning.

Laatst bewerkt:
Ze hadden daar nog een volwaardige dichtbegroeide stadstuin moeten maken, had het afgemaakt. Ipv die koele gepolierde betonplaten met kiezels tussen of wat is het.

Kvind het een ferm huis, maar doet me allemaal iets te koel aan door een gebrek aan leven in dat huis. Kan je natuurlijk oplossen door de juiste kamerplanten etc te kiezen :)

Terug
Bovenaan