Opmerkelijke huizen te koop

Ik begrijp dat het 'bunkerconcept' aan populariteit wint ten tijde van geopolitiek geharrewar. Echter is de ondergrondse bunker toch nog steeds een efficientere aanpak naar veiligheid toe.
Dit is vis noch vlees.
Zo'n bunker/blokkendoos/schoendoos is al langer populair. Het is nooit mijn smaak geweest, maar als de eigenaar er zijn thuis van kan maken en daar gelukkig mee is heb ik daar gewoon respect voor. Zolang ik er zelf meer niet in moet wonen.

Lekker met een spiegelkamertje erbij. De vlekjes onder de neonlamp krijg je er gratis en voor niets mij.

Ik denk dat je hier grondwaarde moet rekenen want zo een huis van ranzeg plezier gooi je gewoon plat.

Hier in de buurt is er zo'n vroeger huis van plezier verbouwd, maar ik heb de indruk dat ze buiten de muren inderdaad toch alles gestript hebben.

Niet akkoord, als ik zou renoveren kies ik ook gewoon terug voor een ketel met radiatoren hoor. Ik heb nu beide gehad en in vele gevallen ben je gewoon beter af met het klassieke. Als je zo een huis renoveert van de jaren stillekes is een WP met vloerverwarming meestal gewoon een slechte keuze.
Als je dat deftig renoveert zie ik niet in waarom je niet voor verwarming op lage temperatuur zou gaan.

En toch ga je het nooit zo energiezuinig krijgen als een nieuwbouw waar de bouwknopen thermisch ontkoppeld zijn.
Tuurlijk, bij een nieuwbouw is dat allemaal veel makkelijker maar stellen dat verwarming op lage temperatuur na een renovatie een slechte keuze is, is onzin.

Comfort vind ik nu ook gewoon 4x hoger, een goed ingeregelde vloerverwarming is gewoon zalig.

Boven heb ik enkel airco’s voorzien. Die hebben deze winter maar héél af en toe gedraaid om de koude te breken.

Toch een heel ander soort warmte hoor
Ja een veel sneller regelbare. Ik heb nu beide gehad en ben redelijk content dat ik van men WP af ben.

Natuurlijk heeft vv serieus wat voordelen zoals cleanere look en constante temperatuur. Eens je die constante breekt ben je wel weer een halve dag verder om een graadje erbij te doen in de meeste gevallen.
WP moet je een serieuze binnenunit plaatsen wat veel plek in beslag neemt, de buitenunit moet je zo plaatsen dat je geen geluidsoverlast of trillingen hebt en het kost een smak meer. Grondboring is OK maar lucht water kan best veel nadelen geven, veelal geluid en niet efficient genoeg.
Er is voor beide iets te zeggen maar te stellen dat een WP het comfort ten goede brengt is toch maar hoe je het bekijkt. Een CV zet je aan en na een kwartier is u woning warm.

Aircos die warme lucht blazen vind ik helemaal feen vervanging, serieuze luchtstroom en de warmte blijft niet hangen. Ik spreek uit ervaring en zou niemand dit aanraden om eerlijk te zijn tenzij je ze sporadisch gebruikt.

Persoonlijk vind ik de constante temperatuur aangenamer dan het dagelijkse afkoelen en opwarmen.
Het vergt zeker veel meer opvolging en inregelwerk, ga ik zeker niet ontkennen.

Energetisch is een warmtepomp zoveel efficiënter. Voorlopig economisch nog niet. Met de komende CO2 tax en met de capriolen van onze vriend Trump, misschien al iets beter?
Hoe dan ook denk ik (dikke imo) dat warmtepompen de toekomst zijn.

Ja een veel sneller regelbare. Ik heb nu beide gehad en ben redelijk content dat ik van men WP af ben.

Natuurlijk heeft vv serieus wat voordelen zoals cleanere look en constante temperatuur. Eens je die constante breekt ben je wel weer een halve dag verder om een graadje erbij te doen in de meeste gevallen.
WP moet je een serieuze binnenunit plaatsen wat veel plek in beslag neemt, de buitenunit moet je zo plaatsen dat je geen geluidsoverlast of trillingen hebt en het kost een smak meer. Grondboring is OK maar lucht water kan best veel nadelen geven, veelal geluid en niet efficient genoeg.
Er is voor beide iets te zeggen maar te stellen dat een WP het comfort ten goede brengt is toch maar hoe je het bekijkt. Een CV zet je aan en na een kwartier is u woning warm.

Aircos die warme lucht blazen vind ik helemaal feen vervanging, serieuze luchtstroom en de warmte blijft niet hangen. Ik spreek uit ervaring en zou niemand dit aanraden om eerlijk te zijn tenzij je ze sporadisch gebruikt.
Maar waarom zou je de constante breken? Wij doen dat enkel maar als we op vakantie gaan en dan stellen we gewoon in dat die de dag voor aankomst terug begint te verwarmen. Als we thuiskomen is de temperatuur gewoon weer zoals gewenst.

Niet akkoord, als ik zou renoveren kies ik ook gewoon terug voor een ketel met radiatoren hoor. Ik heb nu beide gehad en in vele gevallen ben je gewoon beter af met het klassieke. Als je zo een huis renoveert van de jaren stillekes is een WP met vloerverwarming meestal gewoon een slechte keuze.
100% dit!
Tenzij je echt hééééééééél grondig gaat renoveren maar om van D-E-F naar A(++) te gaan, betaal je je tegenwoordig ook blauw.
En dan nog eens de terugverdientijd van je wp en in sommige gevallen ook de radiatoren bij echt oudere huizen erbij rekenen...
In veel gevallen (ik zeg niet allemaal) is het sop de kolen niet waard en ga je als koper beter ineens voor iets nieuwer.

Ja maar, wat is het nu? Je begint over radiatoren vs vloerverwarming, maar uiteindelijk blijken je bezwaren vooral over warmtepompen te gaan.

Nieuwsflits: vloerverwarming kan je ook doen met een gasketel.

Maakt toch niet uit wat hij vindt? Ik heb ook beiden gehad en zou zonder twijfel opnieuw kiezen voor VV met grondwater WP tegen radiatoren met ketel op gas. Zoiets is een persoonlijke keuze. Je eigen keuze afdoen als "de beste" riekt naar onzekerheid.

Ja maar, wat is het nu? Je begint over radiatoren vs vloerverwarming, maar uiteindelijk blijken je bezwaren vooral over warmtepompen te gaan.

Nieuwsflits: vloerverwarming kan je ook doen met een gasketel.
Ja goeiemorgen dat weet ik ook wel. Ik denk dat de originele discussie begon met WP in combinatie met vloerverwarming tov ketel met radiatoren.

Nieuwsflits: Dat was redelijk duidelijk voor iedereen buiten u.

Ik denk dat de originele discussie begon met WP in combinatie met vloerverwarming tov ketel met radiatoren.
Neen, dat is wat jij ervan gemaakt hebt. Het gerenoveerde pand in kwestie is een combinatie van warmtepomp met radiatoren, wat algemeen gekend is als een bedenkelijke combinatie.

Klopt wel de warmte van radiators is veel aangenamer dan van vloerverwarming.

Bij een vloerverwarming heb ik nooit het gevoel dat het echt warm is
Goh, da's toch ook dubbel. De sweet spot met stralingswarmte van een radiator is idd top. Maar ga wat verder zitten of te dicht en da's al een gans ander gevoel..

Ik vind het aangenaam bij vloerverwarming dat alles egaal warm is. Gedaan met koude hoeken, koude voeten,...

Ik leg graag in de ochtend mijn kledij op de radiator dan is het lekker warm om aan te doen.

Ook voor eens iets sneller te laten drogen zijn ze wel handig

Terug
Bovenaan