Opmerkelijke huizen te koop

Spuuglelijk is persoonlijk. Sommige zullen die prachtig vinden. Ik heb in deze thread al veel lelijkere woningen gezien.

Ook is een EPC C vrij goed en dat kan gemakkelijk gecontroleerd worden via de attesten.
Die attesten vertrouw ik totaal niet meer. Ik ken iemand die een huis verkocht met een EPC B en ik kende dat huis en de niet te vertrouwen verkoper, dus eens dat attest opgevraagd bij de makelaar als potentiële koper. Volgens dat attest was het dak goed geïsoleerd, recente centrale verwarming, hoogrendementglas en nog wat dingen. In de realiteit was er ouderwets dubbel glas van de jaren 70, een pelletkachel voor de living en open keuken en boven kijk je uit op de dakpannen.
Als je een EPC E krijgt en je gaat naar iemand anders voor een tweede opinie krijg je nogal snel een B of C.

Zou je mij de contactgegevens eens kunnen sturen van iemand die zo snel een B of een C geeft?

Asking for a friend

Die attesten vertrouw ik totaal niet meer. Ik ken iemand die een huis verkocht met een EPC B en ik kende dat huis en de niet te vertrouwen verkoper, dus eens dat attest opgevraagd bij de makelaar als potentiële koper. Volgens dat attest was het dak goed geïsoleerd, recente centrale verwarming, hoogrendementglas en nog wat dingen. In de realiteit was er ouderwets dubbel glas van de jaren 70, een pelletkachel voor de living en open keuken en boven kijk je uit op de dakpannen.
Als je een EPC E krijgt en je gaat naar iemand anders voor een tweede opinie krijg je nogal snel een B of C.
ik ben onlangs een appartement gaan zien, gezet in de jaren '70, nooit vernieuwd, zelfs enkel glas. EPC B.

ik ben onlangs een appartement gaan zien, gezet in de jaren '70, nooit vernieuwd, zelfs enkel glas. EPC B.
Appartementen zijn wel nog speciale gevallen zeker als je langs 4 kanten grenst aan verwarmde ruimtes (= andere appartementen rondom). Hoe minder "buitenmuren", des te gunstiger je EPC zal zijn.

WTF, €1,775 mln voor een EPC E met serieus wat moderniseringswerk+kosten aan...
Is dat omdat Gert Verhulst daar in de buurt woont mss.?

Zowel de orangerie als de tiny villa hebben een zebra tapijt, zit daar een filosofie achter ?

dinner-for-schmucks-trailer-1.jpg

Met uitgestreken gezicht 449k vragen voor een aanbesteding van 335k all in met 2 slk in het hol van Pluto (Berendrecht). Is er dan niks meer veilig voor de Vlaamse graaizucht.

Met uitgestreken gezicht 449k vragen voor een aanbesteding van 335k all in met 2 slk in het hol van Pluto (Berendrecht). Is er dan niks meer veilig voor de Vlaamse graaizucht.

Ik kan het artikel niet lezen, dus kan niets zeggen over de specifieke woning. Maar met hetgeen ik kan zien:

In 2014: 275000 euro
60000 euro geinvesteerd
In 202: 449000 euro

Dan is er toch niets vreemd aan de hand? De cummulatieve inflatie over 12 jaar (CPI) is zo'n 40%.
Dus enkel op eerste inleg is dat nu 385k, als de waarde van dat huis gewoon de index volgt. Tel daar 60k aan investeringen bij die niets meer waard zijn geworden en je zit al aan 445000 euro.

En huizenprijzen stijgen over het algemeen zelfs wat sneller. Al is dat altijd ook huisspecifiek natuurlijk en moeilijk te herleiden naar specifieke huizen over de tijd kijkende naar de gemiddelde marktprijs. (Aangezien de markt zelf ook veranderd.)

Wij hebben drie jaar geleden 102000 euro winst gemaakt met de verkoop van ons eerste huis. We hadden het gewoon geverfd in die zes jaar dat we er woonden... Andere look, maar vooral andere situatie op de woningmarkt... Verschillende makelaars laten komen en dan op de hogere prijs gegokt. Eerste kijkers ging daar meer dan 15000 euro over. Tja. Je gaat het geld ook niet laten liggen als je het kan krijgen... Alles is maar waard wat een zit ervoor wilt geven, en dat werkt twee kanten op.

CPI vlieger gaat niet op in zo'n geïsoleerde poldergemeente *onder normale omstandigheden*, nu gaat daar inderdaad iemand opvliegen die is gek gemaakt door een immopuntschoen, meer vuur onder de kookpot.

CPI vlieger gaat niet op in zo'n geïsoleerde poldergemeente *onder normale omstandigheden*, nu gaat daar inderdaad iemand opvliegen die is gek gemaakt door een immopuntschoen, meer vuur onder de kookpot.
Tuurlijk gaat die vlieger wel op, want dat is inflatie. De Euro is gewoon minder waard geworden, dat is nu eenmaal hoe inflatie werkt; in heel het land...

Berendrecht ligt aan de tweede grootste haven van Europa met meerdere grote chemische bedrijven waar de lonen bovengemiddeld hoog liggen. Die factoren spelen ook wel mee natuurlijk.

De polderboerkes pikken een graantje mee van "de sjee-mie" maar buitenstaanders die na hun 16 nog naar school zijn geweest kijken ze aan met de nek. We zijn off topic aan het gaan, op zo'n afgezonderde locatie gaat men vaak niet koudweg mee met dat inflatie verhaal.

Terug
Bovenaan