Opmerkelijke huizen te koop

Bwoah, da's toch ook ferm bij de haren getrokken. Alles over de expressweg + Eeklo is spotgoedkoop, maar Aalter, Evergem, Lembeke (de kliniek), Nevele zijn toch allesbehalve goedkoop tbh.

Die profiteren ook mee van de goede bereikbaarheid van de E40 of zijn een toevluchtsoord geworden voor gezinnen die Gent niet meer kunnen betalen en toch wat groen willen.

Nu, dat huis in Assenede staat inderdaad te duur.. Maar goed, als ze wat extra kan krijgen door haar naam, mij niet gelaten 🤷‍♂️
Wel ja, dat is ook precies waar Assenede ligt hé
Ik doelde op dat gebied tussen Zelzate en Eeklo tot aan Maldegem en alles daarboven richting Nederland.
Nevele-Evergem die je noemt zijn geografisch misschien wel Meetjesland maar zou ik toch eerder onder groot-Gent catalogeren, om de redenen die je opnoemt. Aalter is dan weer een geval apart door de specifieke ligging en een aantal dure wijken (Loveld o.a.) die het gemiddelde omhoog trekken.

Nu, niet iedereen heeft een autostrade dichtbij nodig om te wonen en te werken en voor wie rust wil is dat geen slechte regio.
Het punt was gewoon dat dit -Assenede zijnde- een overpriced woning is.

Zijn diegenen die dit een overpriced woning vinden zelf op zoek en actief op de huizenmarkt of niet? Want ik vind dit eigenlijk helemaal niet overpriced. De standaard halfopen nieuwbouw woningen kosten tegenwoordig allemaal rond de 600k en hebben meestal maar een bewoonbare oppervlakte van rond de 200 vierkante meter. Deze woning is toch serieus wat groter... ik zou niet overbieden of ik beweer niet dat het een koopje is, maar overpriced vind ik het nu ook niet.

Zijn diegenen die dit een overpriced woning vinden zelf op zoek en actief op de huizenmarkt of niet? Want ik vind dit eigenlijk helemaal niet overpriced. De standaard halfopen nieuwbouw woningen kosten tegenwoordig allemaal rond de 600k en hebben meestal maar een bewoonbare oppervlakte van rond de 200 vierkante meter. Deze woning is toch serieus wat groter... ik zou niet overbieden of ik beweer niet dat het een koopje is, maar overpriced vind ik het nu ook niet.
Je moet vergelijken met dezelfde locatie anders heeft het geen zin...
Een snelle search in de directe omgeving zie ik verschillende vrij recente open bebouwingen op grotere percelen waar niet alles op elkaar staat en waar je wel nog wat privacy hebt in je tuin en dit tegen lagere prijzen...
Dat is dan geen EPC A maar wel een B of C maar goed wat boeit dat. Het ligt eraan wat je zoekt en wat je prioriteiten zijn natuurlijk.

Bwoah, da's toch ook ferm bij de haren getrokken. Alles over de expressweg + Eeklo is spotgoedkoop, maar Aalter, Evergem, Lembeke (de kliniek), Nevele zijn toch allesbehalve goedkoop tbh.

Die profiteren ook mee van de goede bereikbaarheid van de E40 of zijn een toevluchtsoord geworden voor gezinnen die Gent niet meer kunnen betalen en toch wat groen willen.

Nu, dat huis in Assenede staat inderdaad te duur.. Maar goed, als ze wat extra kan krijgen door haar naam, mij niet gelaten 🤷‍♂️

Zelfs Eeklo / Waarschoot zijn niet meer zo goedkoop, de zoon van een ex-collega was daar op zoek naar bouwgrond, en die grondprijzen zijn precies ook wel optimistisch gerekend: de meeste vlot boven de €300/m², dan kan je even goed in een Gentse of Brugse randgemeente gaan wonen denk ik?

Zelfs Eeklo / Waarschoot zijn niet meer zo goedkoop, de zoon van een ex-collega was daar op zoek naar bouwgrond, en die grondprijzen zijn precies ook wel optimistisch gerekend: de meeste vlot boven de €300/m², dan kan je even goed in een Gentse of Brugse randgemeente gaan wonen denk ik?
In Eeklo wil ik nog niet dood teruggevonden worden :unsure: dan idd beter rand Gent of Brugge. Da's ook typisch zo een "stad" waar geen hol te beleven is, qua verbinding ook niet wow en steeds meer verloederd.

Nee ik dacht dat dat wat goedkoper was? Waarschoot volg ik zo niet, is een leuke gemeente maar qua verbinding naar grote wegen niet ideaal. Soit, ferm off-topic natuurlijk :p

Tis eerder dat die badkamer gewoon in dat hoekje van die hele ruimte zit, ziet er zo beteuterd uit. :D

ik krijg hier deze vibe bij.

500px-Overzicht_van_de_attractie_van_de_Vliegende_Fakir_in_het_Sprookjesbos_-_Kaatsheuvel_-_20400115_-_RCE.jpg

Spuuglelijk is persoonlijk. Sommige zullen die prachtig vinden. Ik heb in deze thread al veel lelijkere woningen gezien.

Ook is een EPC C vrij goed en dat kan gemakkelijk gecontroleerd worden via de attesten.

Terug
Bovenaan