Opmerkelijke huizen te koop

Ik heb het ook minder voor de "nieuwbouw schoendozen" (ik leef in één :unsure:), maar dat is ook maar een bouwstijl die ontstaan is als gevolg van steeds strengere voorschriften, kleinere percelen, etc. Daarmee zijn we ook dingen als een "open keuken" normaal gaan vinden, terwijl ik dat hier liever echt apart zou gehad hebben van de zitruimte en eetkamer.
Mijn vorig huis was ook zo een blokje nieuwbouw. Het is inderdaad ergens wel een gevolg van de voorschriften. Het is makkelijker te zetten en sommige zijn echt wel knap. Het heeft ook veel voordelen zoals nergens schuine muren, plat dak heeft voor en nadelen maar is goedkoper. EPC wss makkelijker te realiseren?
Die open keuken generatie heb ik nooit begrepen, hoeveel huizen ik zie dat ze quasi in het salon zijn aan het koken. Het moet voor mij geen volledig aparte ruimte zijn maar er moet minstens visueel een breker zijn zoals een muur of achter een hoekje.

Ik heb men nieuwbouwblok wel verkocht om bewust in een groot appartement te gaan wonen, past beter bij onze leefstijl. Ik ben alleszins tevreden dat ik van warmtepomp en regenput etc af ben. (Maar dat is een andere discussie).

Zoek de verschillen:

79c0d09dd67ae9c2295acd483574a8b8.jpg

video_image-126671.jpg

En dan -buiten een badkamer- ook werkelijk overal die spuuglelijke keukentegels; terras, living, keuken, slaapkamer, douche,...

Ik vind vooral het meubilair, de gordijnen, etc. verschrikkelijk. Aan de andere kant zijn die "impressies" wel extreem karakterloos, past toch veel meer bij een moderne witte kubus dan zo'n "Spaanse Rivièra in Schoten" huis?
Ja idd, de voor en na versies zijn even gruwelijk. De impressie voor het gelijkvloers zou beter een planken vloer krijgen, ronde vormen en tadelakt.

Ik vind het wel tof dat ze de originele voordeur behouden hebben en gerestoreerd hebben. Wij hadden een gelijkaardige deur maar dat restoreren was pokke duur om nog maar te zwijgen van de kou via het loodglas.
Het is vooral spijtig dat alles spierwit is. En nog erger, in de bureau hebben ze de originele marmeren schouw afgebroken. Ik heb de mijne nog. Puur zwarte marmer met gouden aders en marmeren kolommen. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om dat ooit te slopen.

Benieuwd naar het origineel interieur. Handig zo'n drie badkamers voor als je zelf, je schoonmoeder en de buurvrouw synchroon willen douchen.

Ik heb dat originele interieur ooit eens gezien. Er schiet niets meer van over behalve die ene schouw.

Het Origineel was een vrij typische kasteelstijl (excuses, kan het moeilijk verwoorden).

Ja idd, de voor en na versies zijn even gruwelijk. De impressie voor het gelijkvloers zou beter een planken vloer krijgen, ronde vormen en tadelakt.
Akkoord maar langs de andere kant zijn de impressies wel te doen zonder totaalrenovatie natuurlijk. Mss was dat het doel?

Altijd wel leuk gevonden zo spaanse stijl, juist wat vreemd in Belgie al hebben wij natuurlijk 0,0 stijl tov andere landen. Hier kan gewoon alles door elkaar.

Altijd wel leuk gevonden zo spaanse stijl, juist wat vreemd in Belgie al hebben wij natuurlijk 0,0 stijl tov andere landen. Hier kan gewoon alles door elkaar.

Idd jammer, voor de woning waar ik nu woon staan 2 HOB:
  • eentje pastoriestijl, oprit en terras in platines, plint en portiek in arduin, zadeldak, ...
  • de andere een moderne nieuwbouw met glas en crepi: oprit in gepolierd beton, strak alu buitenschrijnwerk en als kers op de taart aansluitend zadeldak langs de kant pastoriewoning en een plat dak aan de andere kant
beide mooie woningen maar naast elkaar doet dat toch wat afbreuk aan het straatbeeld.

Geen idee wat de prijzen in Assenede zijn,
Meetjesland (streek ten noordwesten van Gent richting Zeeuws-Vlaanderen) is algemeen gesproken één van de goedkoopste woonregio's.
Ja je hebt daar ook wel hier en daar een mooie landgoed maar prijzen min of meer op het niveau van die van Ronse, delen van de Westhoek en delen van Limburg.

Meetjesland (streek ten noordwesten van Gent richting Zeeuws-Vlaanderen) is algemeen gesproken één van de goedkoopste woonregio's.
Ja je hebt daar ook wel hier en daar een mooie landgoed maar prijzen min of meer op het niveau van die van Ronse, delen van de Westhoek en delen van Limburg.
Bwoah, da's toch ook ferm bij de haren getrokken. Alles over de expressweg + Eeklo is spotgoedkoop, maar Aalter, Evergem, Lembeke (de kliniek), Nevele zijn toch allesbehalve goedkoop tbh.

Die profiteren ook mee van de goede bereikbaarheid van de E40 of zijn een toevluchtsoord geworden voor gezinnen die Gent niet meer kunnen betalen en toch wat groen willen.

Nu, dat huis in Assenede staat inderdaad te duur.. Maar goed, als ze wat extra kan krijgen door haar naam, mij niet gelaten 🤷‍♂️

Terug
Bovenaan