Opmerkelijke huizen te koop

behalve dan de vraagprijs? of is dit de standaard voor een woning van 1966 , weliswaar gerenoveerd, maar zoals @z3ro aanhaalt: niet eens afgewerkt :baard:

Ik ken de prijzen in Jabbeke nu niet, maar dat ziet er inderdaad overpriced uit. Ofwel teveel betaald voor de oorspronkelijke aankoop, ofwel willen ze heel veel winst halen uit die renovatie - of beide.

Het is an sich niet persé uitzonderlijk, maar afhankelijk van de regio kan een instapklare woning, wel degelijk een dergelijke waarde hebben lijkt me.

Het is een grotere woning en perceel dan de meeste instapklare nieuwbouwwoningen die je vindt. En als je zelf zou gaan laten bouwen, dan zou je ook niet zo groot (niet dat het gigantisch is) zitten vermoedelijk? Natuurlijk zal een nieuwbouw op andere vlakken zeker ook zijn voordelen hebben, maar een woning die met (als het waarheidsgetrouw is) een EPC zit van 123 zonder bv. zonnepanelen, zal normaliter toch best comfortabel leven zijn op dat vlak alvast.

Ik laat me graag tegenspreken. En vooral de locatie zal veel bepalen. Maar op verschillende locaties zou ik alvast niet verbaasd zijn van zo'n prijzen.

Edit: Als ik heel snel kijk op zimmo. Enige alternatieven nu beschikbaar in jabbeke, met een EPC van beter dan 150, dan zit je vooral bij halfopen nieuwbouw projecten, van zo'n 150m² op een perceel van 350m² voor 450-500k (https://www.zimmo.be/nl/snellegem-8...ub3duIjp0cnVlLCJyYW5nZSI6eyJtYXgiOjE1MH19fX0= of meer : https://www.zimmo.be/nl/varsenare-8...duIjp0cnVlLCJyYW5nZSI6eyJtYXgiOjE1MH19fX0=)Of een grote woning van 1986 voor een gelijkaardige prijs, die nog meer bewoonbare oppervlakte heeft, maar ook duidelijk heel wat meer aandacht nodig heeft op visueel en energetisch vlak. (https://www.zimmo.be/nl/varsenare-8...lLCJyYW5nZSI6eyJtaW4iOjE1MCwibWF4IjoyMDB9fX19)

Dichtst bij aansluitend is dan misschien nog : https://www.zimmo.be/nl/jabbeke-849...lLCJyYW5nZSI6eyJtaW4iOjE1MCwibWF4IjoyMDB9fX19

Maar dan zijn er wederom afwegingen waarom je voor bovenstaande woning zou gaan ipv deze.

Laatst bewerkt:
En dat volledig afgesloten terras is ook iets om rekening mee te houden, zonder zicht op tuin:

cp-eca0d0f5e0c54a90651de90f52e6ace6.jpg

Maar wss is de historie van twee appartementen de reden dat de indeling zo is. Het geluid van een treinlijn met 4 sporen is iets wat niet voor elke koper leefbaar is.

Ik haat het hoe die makelaars allemaal slechte AI-foto's in hun advertenties beginnen gebruiken.
Zeker gezien die foto's vaak dingen tonen die niet mogelijk zijn, en de ruimtes veel groter maken dan ze zijn (deur en kookeiland etc.)
Voor een beroep dat zogezegd strak gereglementeerd is en schaamteloos 3 procent aanrekent voor wat papierwerk en foto's, zouden ze toch ook aansprakelijk mogen zijn voor fouten.

allemaal goed en wel, die
absolute blikvanger, het uitzonderlijke terras, bereikbaar vanuit de leefruimte, met een uniek uitzicht over Gent.

maar aan de andere kant van het gebouw heb je wel het uitzicht over Gent dat je wìlt zien: de binnenstad, met het historische centrum etc.

een beetje zoals een appartement te koop zetten met uniek zicht op antwerpen, maar 't is dan linkeroever of zo.

Absoluut niet vind ik. Ik vind die voorbeelden van jou gedrochten.
Ik ben echt wel fan van die moderne blokkendozen. Natuurlijk heb je daarin ook gedrochten zoals die volledige witte van een pagina geleden, maar het merendeel mag er wel zijn.

Mocht ik de centen hebben... Zo'n woning heeft toch ontelbaar meer karakter dan die moderne steriele blokkendozen van tegenwoordig.
Die moderne steriele blokkendozen kosten meestal dan ook maar een fractie van zo'n soort gebouw. Ik ben ook geen fan van de schoendozen, maar die zijn geoptimaliseerd zowel qua kost als functie.

Mensen met zo'n budget zetten nieuwbouw ook meestal (er zijn er wel natuurlijk) geen schoendoos... Want met zo budget kan je al eens minder optimaal bouwen en ook rekening houden met het esthetische.

Zoals bv dit; ook niet 100% mijn ding maar is bouwjaar 2020 en tenminste geen wit blokske:
FYW3ApD.png

2.25 miljoen, EPC F.
Ik vraag mij dan af hoeveel de verplichte renovatie voor zo'n gebouw kost. Het zal nog wel een stuk meer zijn.

En dan weet je dat diegenen die "het geld hebben" daar een stijl gaan insteken die het karakter volledig wegneemt.

Absoluut niet vind ik. Ik vind die voorbeelden van jou gedrochten.
Ik ben echt wel fan van die moderne blokkendozen. Natuurlijk heb je daarin ook gedrochten zoals die volledige witte van een pagina geleden, maar het merendeel mag er wel zijn.
Over smaken en kleuren valt niet te twisten, maar je bent fout.

2.25 miljoen, EPC F.
Ik vraag mij dan af hoeveel de verplichte renovatie voor zo'n gebouw kost. Het zal nog wel een stuk meer zijn.

En dan weet je dat diegenen die "het geld hebben" daar een stijl gaan insteken die het karakter volledig wegneemt.
Beschermde gebouwen (ik vermoed dat zo'n kasteel daar wel onder valt) zijn uitgezonderd van die verplichting.

Je krijgt er dan wel gratis de hoge energierekening bij natuurlijk.

Onze zoektocht gaat voort in de Antwerpse rand, het is vermoeiend scrollen door de grote lege nesten waar het gepensioneerd koppel nog eens goed wil incashen en wij mogen opdraaien voor de renovaties.

Die moderne steriele blokkendozen kosten meestal dan ook maar een fractie van zo'n soort gebouw. Ik ben ook geen fan van de schoendozen, maar die zijn geoptimaliseerd zowel qua kost als functie.

Mensen met zo'n budget zetten nieuwbouw ook meestal (er zijn er wel natuurlijk) geen schoendoos... Want met zo budget kan je al eens minder optimaal bouwen en ook rekening houden met het esthetische.

Zoals bv dit; ook niet 100% mijn ding maar is bouwjaar 2020 en tenminste geen wit blokske:
FYW3ApD.png
Mooi huis, maar iets meer "hoek en kant" had wel gemogen.
Persoonlijk ben ik wel heel grote fan van die "manoir bouwstijl", want daar kan je echt iets tijdloos mee creëren.
Ik zou het wel weten, moest ik de EuroMillons ooit winnen. :D

Ik heb het ook minder voor de "nieuwbouw schoendozen" (ik leef in één :unsure:), maar dat is ook maar een bouwstijl die ontstaan is als gevolg van steeds strengere voorschriften, kleinere percelen, etc. Daarmee zijn we ook dingen als een "open keuken" normaal gaan vinden, terwijl ik dat hier liever echt apart zou gehad hebben van de zitruimte en eetkamer.

Terug
Bovenaan