Opmerkelijke huizen te koop

(oud) Gemeentehuis te koop.

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/uitzonderlijk-vastgoed/te-koop/puurs-sint-amands/2870/20770940
r6YzjOZ.jpeg

Wel apart dat een gemeentehuis dat tot 2009 gebruikt werd, zo'n gruwelijk slechte EPC-waarde heeft... En dan maar de burgers verplichten om te investeren om een goede EPC te halen :thinking:
Overheidsgebouwen moeten pas sinds 1 januari 2024 een EPC hebben (dacht ik?)

Als overheid is het uiteraard gemakkelijk om anderen regels op te leggen waar je zelf niet aan moet voldoen.

Dit pand uit 1955 heeft doorheen de jaren enkele renovaties gekend, geeft een eclectisch gevoel. De keukenuitbouw is knap maar die past niet bij het geheel.

En dan is er nog deze kamer, klaar voor actie:
00PTt00000Hsx32MABPrins%20Boudewijnlaan%20-%20260%20-%20%20-%202650.jpeg

Dit pand uit 1955 heeft doorheen de jaren enkele renovaties gekend, geeft een eclectisch gevoel. De keukenuitbouw is knap maar die past niet bij het geheel.

Superhandige plaats voor een bad zeg.

Vreemde woning inderdaad, het lijken wel foto's uit verschillende woningen. Die tuin die volledig verhard is met een zwembad heb ik ook nog nooit gezien.

Kan het zijn dat dit huis ook op televisie is geweest? Eerste indruk: wat een rommel in de woonkamer & keuken én wel apart zo’n blinde gevel. Aan de ene kant heeft het iets bijzonders (als het een mooie gevel is) aan de andere kant iets griezeligs, alsof er een seriemoordenaar woont.
Maar hoe dan ook, een heel bijzonder huis wat niet voor iedereen weggelegd is.

Ik las trouwens ergens dat een blinde gevel wel vaker in Belgie voorkomt omdat, zo werd beweerd, in Belgie men liever aan de achterkant van het huis leeft, ivm privacy en koelte.. ? Zou dat kunnen?

Terug
Bovenaan