Opmerkelijke huizen te koop

Voor de liefhebbers van de fermette-stijl is er een gerestaureerde hoeve in Rutten:
Ook dit pand ligt te midden van overstromingsgebied (vond nog een artikel van juni 2024 dus recent last).

Hola :bow:
Die garage vol met oldtimers :love:
Dat lijkt mij zéér goedkoop in vergelijking met welke andere gedrochten hier vaak gepost worden met 1/3 van de beschikbare ruimte?
Voor die houten plafondbalken hebben ze precies wel echt moeite gedaan om de meest kromme te zoeken.

Wel een goede decoratietip opgevist: als uw foto/schilderij te klein is voor de muur, hang er dan gewoon een gigantische extra kader rond.

675098aadb722e3fbf3aae25_3746003319000036403.jpeg

Wie zou dat moeten kopen? Iemand met een harem (zetel en bank) waarbij 2 groepjes van 4 tegelijk kunnen dineren/ontbijten/lunchen.

Valt me wel op dat veel van de huizen die hier gepost worden, een loeigrote woonkamer hebben,. Zo groot dat het mi al snel onpersoonlijk wordt.
Zie ook weinig smaak of warmte. Wit calcatta marmer is mooi, maar over gebruikt hier.

In dit huis in Lanaken en dat van die NL'er valt dit op: boven onder het dak bureau's... bedrijfswoningen waarschijnlijk.

Dat huis met die autolift naar de kelder. Als je u al geen uitgegraven schuine inrit naar je kelder garage kan permitteren (of het niet mag), gefoefel zeker.

Een echte garage woning hier, en met stijl

Ivm de blokhuizen discussie versus andere stijlen. Met blokjes kan je mooie dingen doen hoor.

Maar mijn stijl is onbetaalbaar vrees ik

Die site is vooral niet België natuurlijk :lol:

Laatst bewerkt:
In Boechout is er een gerenoveerd landgoed te koop met liefst 876 m² bewoonbare oppervlakte. Het bestaat uit een hoeve, schuur en bakkerswoning. Dat is niet alles, er zijn ook nog heuse paardenstallen bij. De prijs is uiteraard navenant, 3 miljoen euro. De kunstenaar die er woont heeft talloze items, die horen natuurlijk niet bij de woning maar zijn een kleurrijke aanvulling tov andere advertenties.

Het gebinte van de schuur doet me duizelen, maar zo ging dat vroeger met hout, de natuurlijke kromming hoorde erbij.

8d51a62f5a4641a01a623ef5108a8470.jpg

Wie zou dat moeten kopen? Iemand met een harem (zetel en bank) waarbij 2 groepjes van 4 tegelijk kunnen dineren/ontbijten/lunchen.

Valt me wel op dat veel van de huizen die hier gepost worden, een loeigrote woonkamer hebben,. Zo groot dat het mi al snel onpersoonlijk wordt.
Ik denk dat zo'n huizen meestal worden gekocht door bv. een drugsbaron.

Zie ook weinig smaak of warmte. Wit calcatta marmer is mooi, maar over gebruikt hier.

Ja, mee eens. En met name omdat het te druk wordt, het vliegt je aan.

Een echte garage woning hier, en met stijl

Die vind ik ook al een stuk mooier maar toch ook hier: zo vreselijk groot dat het onpersoonlijk wordt.. tenzij je natuurlijk 10 kinderen hebt. Maar iets zegt mij dat dit niet het geval is, bij eigenaren van zulke huizen.

In Boechout is er een gerenoveerd landgoed te koop met liefst 876 m² bewoonbare oppervlakte. Het bestaat uit een hoeve, schuur en bakkerswoning. Dat is niet alles, er zijn ook nog heuse paardenstallen bij. De prijs is uiteraard navenant, 3 miljoen euro. De kunstenaar die er woont heeft talloze items, die horen natuurlijk niet bij de woning maar zijn een kleurrijke aanvulling tov andere advertenties.

Het gebinte van de schuur doet me duizelen, maar zo ging dat vroeger met hout, de natuurlijke kromming hoorde erbij.

8d51a62f5a4641a01a623ef5108a8470.jpg

Ook interessant en weer zo gigantisch.. ik krijg de neiging een extra trui aan te trekken en beenwarmers, lang termisch ondergoed..
Wanneer zit je nou in zo‘n woonkamer.. en wat doe je er dan? Boekje lezen, televisie kijken (met geluid dat in de ruimte wegglijdt en niet te verstaan is)?

Serieus, zwart geld? Kan je nog een huis kopen met zwart geld, dan?
Je zou hopen dat een „doorsnee“ drugsbaron niet wil opvallen.. zal geen slimme zijn!
Nou, in Mocro Maffia doen ze dat toch dus ik denk in het echte leven ook!
Hoe ziet volgens jou het huis van een „doorsnee“ drugsbaron er uit?? Vraag ik me af!

Nou, in Mocro Maffia doen ze dat toch dus ik denk in het echte leven ook!
Hoe ziet volgens jou het huis van een „doorsnee“ drugsbaron er uit?? Vraag ik me af!

😂 Dat is een goeie. Geen idee, werkelijk. Maar hoe breder je het laat hangen, hoe eerder je in het vizier loopt, toch?

Nog nooit gehoord van witwassen?

Jawel, maar ik probeer mij voor te stellen dat iemand heel maar dan ook echt heel veel zwart geld heeft witgewassen, een heel duur huis koopt waarmee hij in de kijker van politie en justitie maar ook die van zijn conculega‘s loopt.. Zou zoiemand zich onaantastbaar voelen (kan dat?) om hier ipv in Dubai bijv een huis te kopen?

Jawel, maar ik probeer mij voor te stellen dat iemand heel maar dan ook echt heel veel zwart geld heeft witgewassen, een heel duur huis koopt waarmee hij in de kijker van politie en justitie maar ook die van zijn conculega‘s loopt.. Zou zoiemand zich onaantastbaar voelen (kan dat?) om hier ipv in Dubai bijv een huis te kopen?
Je kan mss op de radar komen, maar effectief gepakt worden is nog iets anders. Die weten heel goed hoe ze uit handen van het gerecht moeten blijven. Iedereen kan dan wel weten/vermoeden dat het om drugsgeld gaat, maar als men dat niet kan bewijzen door dat je je geldstromen officieel heel netjes houdt, kunnen ze weinig doen en is het wachten op een fout.

Anderzijds, zulke huizen gaan ook gewoon gekocht worden door mensen die hun kapitaal op een 100% wettelijke manier vergaren natuurlijk. Dat het drugsbaronnen zijn die dat kopen is speculeren zonder zelfs maar te weten over wie of wat het gaat.

Hier nog een omgebouwde hoeve: link

Maar vooral de ligging is hier opmerkelijk, midden in de rijtjeshuizenwijken van Kessel-Lo en je kan bijna tot aan het station van Leuven pissen.

Ik heb al huizen gezien die onbewoonbaar zijn verklaard die er vanbinnen beter uitzagen. Maar dan voor nog geen tiende van die prijs.

Wij hebben ook deuren die plafondhoog zijn (2,70m) niets mis mee hoor.
Natuurlijk is daar niets 'mis' mee. Je doet wat je wil, je moet je niets aantrekken van wat een vreemde op het internet raar vind.

Ik snap het nut wel niet? Is dit puur visueel of heeft het voordelen die ik niet zie? Het lijkt me enkel lastig.
Als je bv rookmelders plaatst zoals op bovenstaande foto moet je al opletten dat je hem niet te dicht bij de deur zet.
Het is geen standaardmaat dus je zal minder keuze in deuren hebben als je hem wilt vervangen.
En waar je bij een gewone deur de deur er eenvoudig kan uithalen door hem uit de pennen te heffen, gaat dat niet met deze.

Natuurlijk is daar niets 'mis' mee. Je doet wat je wil, je moet je niets aantrekken van wat een vreemde op het internet raar vind.

Ik snap het nut wel niet? Is dit puur visueel of heeft het voordelen die ik niet zie? Het lijkt me enkel lastig.
Als je bv rookmelders plaatst zoals op bovenstaande foto moet je al opletten dat je hem niet te dicht bij de deur zet.
Het is geen standaardmaat dus je zal minder keuze in deuren hebben als je hem wilt vervangen.
En waar je bij een gewone deur de deur er eenvoudig kan uithalen door hem uit de pennen te heffen, gaat dat niet met deze.
Het nut is inderdaad puur visueel.
Wat rookmelders/verlichting betreft: inderdaad, het moet dan niet in de opening van de deur staan. Verlichting kan in het plafond geïntegreerd worden. Zo hebben wij inbouwspots naast zo'n deuropening.

De deur uithalen: dit heb ik nog nooit iemand weten doen in normale omstandigheden. De scharnieren zijn inderdaad geïntegreerd.
Er is ook niet veel keuze in blokkader deuren. Het is een paneel. Scharnieren ed kan je wel even makkelijk kiezen.
Het voordeel van. Zo'n grote deuren is dat je ook grotere stukken door de deur krijgt, mocht het nodig zijn.

Terug
Bovenaan