Opmerkelijke huizen te koop

Een rechte, vierkante, blokwoning hoeft niet vreselijk te zijn. Er zijn er wel veel vreselijk en fantasieloos of zelfs fantasiedodend. In sommigen wil je niet dood gevonden worden. Hoeft niet. Heb je ooit het Rietveldhuis bezocht? Ik vond dat toch wel heel inspirerend.
Het is jammer dat in men in Belgie geen schoonheidscommissie heeft. Soms is dat ook echt wel te zien.

Rond Brussel staan er, volledig in het groen, wel een paar van die vierkante woningen die echt mooi zijn. Maar dat zijn dan peperdure huizen getekend door een architect, met veel glas en perfect in proportie.
De standaard sleutel-op-de-deur blokkendoos die in Vlaanderen wordt gezet is verschrikkelijk. Als je dan toch met een standaardplan gaat werken, zorg dan dat het tenminste een goed plan is. Maar dit zal het goedkoopste te bouwen zijn zeker?

Wat mis ik eigenlijk? Ik vind dat precies veel woning voor dat bedrag?
Ik denk dat dit soort woningen eerder een ouder publiek gaan aantrekken. Er is weinig ‘spannends’ aan. (Zwembad, jacuzzi, cinema-zaal).

Wat mij betreft een prachtige woning, in die tuin zitten gapen naar die gevel met één of andere chardonnay uit de Bourgogne in mijn glas mijmerend over het bestaan. :love:

:laugh:
"Deze ruime en lichtrijke woning ..." -> allemaal foto's genomen op een bewolkte dag vlak voor zonsopgang. :crazy:
Allee, dat moet je toch zelf zien dat die foto's geen goede uitstraling hebben? En rij dat gras toch eens even af voordat je foto's neemt.

Wat mis ik eigenlijk? Ik vind dat precies veel woning voor dat bedrag?
De locatie? Tussen alles en niets.

Maar spreekt me ook wel aan, vooral dat dat dus vloerverwarming heeft met een warmtepomp en zonnepanelen. Enkel nog wat leuke domotica en eventueel een bijgebouw met zwembad. Als ge 1,4 mil kunt neerleggen dan kan dat er ik wel nog bij.

De locatie? Tussen alles en niets.

Maar spreekt me ook wel aan, vooral dat dat dus vloerverwarming heeft met een warmtepomp en zonnepanelen. Enkel nog wat leuke domotica en eventueel een bijgebouw met zwembad. Als ge 1,4 mil kunt neerleggen dan kan dat er ik wel nog bij.

Dat lijkt mij gewoon een vrij eerlijke regio qua prijs. Voor deze prijs heb je in andere regio’s een SOD van 210m2 :unsure:

Gisteren tijdens een prachtige natuurwandeling op dit pareltje gebotst: https://www.luxevastgoed.be/nl/pand...amd-lsquo-klein-kasteeltje-te-mullem-op-4269m

Wij vielen bijna van onze stoel toen we de lage vraagprijs zagen. Zou iemand kunnen zien hoe lang dit al te koop staat? Wij zijn daar een tweetal jaar geleden al eens weest wandelen, en volgens mij stond het toen al te koop. Op Immoweb staat het onder 'nieuw', maar dat zijn van die trucen om het terug offline -en online te zetten.

Gisteren tijdens een prachtige natuurwandeling op dit pareltje gebotst: https://www.luxevastgoed.be/nl/pand...amd-lsquo-klein-kasteeltje-te-mullem-op-4269m

Wij vielen bijna van onze stoel toen we de lage vraagprijs zagen. Zou iemand kunnen zien hoe lang dit al te koop staat? Wij zijn daar een tweetal jaar geleden al eens weest wandelen, en volgens mij stond het toen al te koop. Op Immoweb staat het onder 'nieuw', maar dat zijn van die trucen om het terug offline -en online te zetten.
Een klein kasteeltje met een KI dat bijna de helft bedraagt van het KI van mijn appartement.

EPC 465 kWh/m² = EPC label E, en dus is er een renovatieplicht. Maar los daarvan zou het hoedanook aangeraden zijn afgaand op de foto's ;) En dat gaat idd niet goedkoop zijn...
EPC attest is opgemaakt op 20/06/2022, dat is meestal wel een indicatie hoe lang het al te koop staat.
Verder is het ook niet groot. Een groot terrein, maar het huis zelf is heel beperkt.
Nergens foto's van de kamers boven is verdacht. Ook niet op de site van het immo-kantooor.
Het is onroerend erfgoed, wat beperkingen met zich meebrengt.

En in die streek, lijkt mij dat niet zo'n overdreven lage prijs. Zie bv dit dat ik toevallig op de site van dezelfde immo vond:

5km van elkaar gelegen, ene rustiger dan het ander maar dit is dan ook groter, ook onroerend erfgoed, ...

Rond Brussel staan er, volledig in het groen, wel een paar van die vierkante woningen die echt mooi zijn. Maar dat zijn dan peperdure huizen getekend door een architect, met veel glas en perfect in proportie.
De standaard sleutel-op-de-deur blokkendoos die in Vlaanderen wordt gezet is verschrikkelijk. Als je dan toch met een standaardplan gaat werken, zorg dan dat het tenminste een goed plan is. Maar dit zal het goedkoopste te bouwen zijn zeker?

Een architect zal zijn/haar ontwerp wel meerdere malen verkopen en door erop toe te zien wie ze koopt (en waar het wordt geplaatst) hand hebben dat In de regio niet snel een gelijkende tweede in de onmiddellijke nabijheid staat. Zo heb je toch het idee iets unieks te hebben.

Je kan natuurlijk ook een fabrieksding laten plaatsen maar die zijn juist een goedkopere optie want er hoeft geen intellectueel eigendom worden afgekocht. Of zijn er nog meer “smaken”? Tegenwoordig zou je misschien wel, met genoeg kennis, mbv AI een huis kunnen laten ontwerpen. Bijvoorbeeld een project samen met een een student architectuur.

Toch wel veel commentaar hier altijd op van die strakke rechthoekige woningen.
Wat is dan jullie stijl? Het zogenaamde 'landelijk' met staldeuren en massief houten keuken en een eiken trap?
Ben eens benieuwd.
Als je al niet kan toegeven dat die woning gewoon klasse A+ afwerking is...

Vind dat eerste miljoenenhuis veel meer z'n geld waard dan het BANG huis. Perceel is idd te klein voor de woning.
Ik vraag me oprecht af op wat voor huizen iedereen hier woont. De moderne blokjes zijn inderdaad ook duidelijk niet in trek. Pas op ik snap zeker de punten en heb er zelf in 1 gewoond maar het heeft ook tal van voordelen. Dat de binnekant kil zou zijn van miljoenenpanden die hier passeren vind ik toch ook meestal nonsens. Neutraal is ook een stijl en geeft soms rust.

Waar ik wel volledig mee akkoord ben is het probleem met percelen die ze volzetten langs een steenweg. 1 van de hoofdredenen waarom ik men huis heb verkocht, ook zo een vierkant blokje met veel ramen trouwens zoals sommige weten. Ook dat zou ik afraden maar het oogt wel allemaal mooi en clean vind ik ipv zo een pastorie met 20 tinten hout dat rot na enkele jaren.

Terug
Bovenaan