Opmerkelijke huizen te koop

Wie daar 670.000 neertelt voor de grond alleen gaat natuurlijk niet de goedkoopste woning neerpoten. Dat gaat in totaal ruim over het miljoen zijn, samen met allerlei kosten. Als je dat allemaal optelt is een degelijke bestaande woning in die prijscategorie wss een betere optie.

Wie daar 670.000 neertelt voor de grond alleen gaat natuurlijk niet de goedkoopste woning neerpoten. Dat gaat in totaal ruim over het miljoen zijn, samen met allerlei kosten. Als je dat allemaal optelt is een degelijke bestaande woning in die prijscategorie wss een betere optie.

Vogelvlucht licht daar op 0,5-1km een mooie villawijk, daar stond verleden jaar een fermette villa met verwarmd zwembad, volwassen parktuin, ... te koop voor 995k - imo was dat een koopje gezien die grond minstens 500k was (perceel 30 are, geen buren - en ook niet mogelijk, straat voor u alleen, omringd door groen) en de woning nog best te genieten was met redelijk EPC.

Het ding is wel dat mensen nog steeds bereid zijn om echt veel te betalen voor een grond, je hebt wat meer vrijheden - ik stel me heel vaak de vraag of dat het wel waard is als je ziet wat een renovatie van 200-300k doet bij dit type woningen.

Opmerkelijke woning, hier lijkt me maar een klein publiek voor te bestaan
Ideaal voor nostalgische, gepensioneerde politierechercheurs die graag nog eens in een verhoorlokaal willen zitten:
341331366fd7562d0d27cd4eeed70210.jpg

Het heeft wel iets, maar (imo) te duur voor de afwerking die nog moet gebeuren.
Lijkt mij ook volledig houtskelet. En goedkopere streek (ik woon in de Vlaamse Ardennen)

Die laatste foto geeft aan "wij vinden die OSB-look ook afgrijselijk":
e7d37296e8f905a80c820059d7e7f891.jpg
En laat ineens ook maar de ventilatie weg. Natuurlijk, wat een realistische en rete lelijke 3D render met die spuuglelijke retombé.

Knap huis maar net iets teveel OSB om goed te zijn. Zelfs de douche lijkt OSB.

goh, een 2-slaapkamerappartement voor 150k blijft een koopje. Dit wordt verkocht. Alleenstaande arbeider kan dit toch wel betalen mits 25k eigen middelen ofzo. Maar wat de langetermijn-toekomst is van die blokken en die buurt...
't is ook EPC B he, dus geen renovatieplicht. en 150k is echt wel laag.
maar idd dus duidelijk een reden voor die prijs.

Te Koop: Hoeve-Landhuis in Aalter

Ik ken Aalter niet zo goed maar deze vind ik wel een pareltje. Niet dat ik per se een die-hard fan ben van landelijke stijl maar mijn motto is: alles op zijn juiste plaats en in zijn juiste context. Bijvoorbeeld een landelijke stijl in een nieuwbouw woning in een nieuwe wijk vind ik niets aan en is vaak met de haren erbij gesleurd. Maar een renovatie van deze authentieke hoeve, uiteraard ook in superlandelijke stijl, kan mij dan weer wél bekoren. Het plaatje klopt gewoon.

De vorige eigenaars hadden daar precies ook een zomerbar geopend in de zomer. Heb je daar geen vergunning voor nodig ofzo? Daar wordt met geen woord over gerept in de beschrijving.

Terug
Bovenaan