Opmerkelijke huizen te koop

315689.jpg

Gezellig in de zomer buiten vertoeven op wat recyclage pallets bij het gezoem van de airco/warmtepomp. Als je het echt niet meer kunt harden, kun je nog met de brandladder terug naar de gezellige studio.

Voor € 10535 per m² is er wel wat beters zeker?

Ligt het aan de bewerking van de foto's of hebben ze overal kebabzaak verlichting gebruikt :wallbash:

ik vraag mij eigenlijk af wat de catch is? hetzelfde gebouw, allemaal rond de 150k, epc B.
ok, niet supergroot, maar er gaan hier studio's van 20m² voor meer. en 't is nu wel een beetje uit de weg + de baan die drukker gaat worden (dat is aan die brug die ze aan het leggen zijn, om de R40 te verleggen.

ngl, ik vind het wel interessant.

ik vraag mij eigenlijk af wat de catch is? hetzelfde gebouw, allemaal rond de 150k, epc B.
ok, niet supergroot, maar er gaan hier studio's van 20m² voor meer. en 't is nu wel een beetje uit de weg + de baan die drukker gaat worden (dat is aan die brug die ze aan het leggen zijn, om de R40 te verleggen.

Vlak aan spoor gelegen én vooral heeft deze buurt een zéér slechte naam: geweldpleging is geen uitzondering daar,
Hou ook rekening met een 100 tal nationaliteiten in die blok, met de daarbij horende uitdagingen.
Het is ook een heel oude blok.

Neen Danku.

Edit; maar idd als je weinig geld hebt en je wil iets kopen, Scandinaviëstraat is de place to be,

Ook wel een 'speciale' voorgevel:

6020798b09e17e48657039a9be87f188.jpg

En dan die omschrijving op immoweb:
"vrij gesloten frontongevel van witte en roze betonsteen, in de verhoudingen en met de elementen van een Griekse tempel, onder meer gecanneleerde Dorische pilasters, architraaf, fries en fronton." :laugh:

Met daarachter dan een huis dat letterlijk in een serre gebouwd is:
a4e486bd25fd4c605f598c31b708b5ef.jpg

is zoiets te koelen/leefbaar in de zomer eigenlijk?

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/lille/2275/20119826

Vlak aan spoor gelegen én vooral heeft deze buurt een zéér slechte naam: geweldpleging is geen uitzondering daar,
Hou ook rekening met een 100 tal nationaliteiten in die blok, met de daarbij horende uitdagingen.
Het is ook een heel oude blok.

Neen Danku.

Edit; maar idd als je weinig geld hebt en je wil iets kopen, Scandinaviëstraat is de place to be,
mja, dat wordt het dan niet. je hebt wel de indruk dat het daar niet de beste buurt van Gent is, maar als het echt zo erg is is het die goedkope prijs niet waard, tbh.

Ook wel een 'speciale' voorgevel:

6020798b09e17e48657039a9be87f188.jpg

En dan die omschrijving op immoweb:
"vrij gesloten frontongevel van witte en roze betonsteen, in de verhoudingen en met de elementen van een Griekse tempel, onder meer gecanneleerde Dorische pilasters, architraaf, fries en fronton." :laugh:

Met daarachter dan een huis dat letterlijk in een serre gebouwd is:
a4e486bd25fd4c605f598c31b708b5ef.jpg

is zoiets te koelen/leefbaar in de zomer eigenlijk?

https://www.immoweb.be/nl/zoekertje/huis/te-koop/lille/2275/20119826
😱 Dan dacht je dat je alles al had gezien! Deze moet toch ook al ergens op instagram staan ofzo.

De catch? Dat je hier woont :p

En je hebt niet echt iets in de buurt.
Je woont gewoon midden in een fabrieksterrein waar er nauwelijks deftige winkels is. Gaat al 20minuten wandelen zijn voor naar de Jumbo of Delhaize en de Afrikalaan is niet echt aangenaam om te wandelen :p.
Slechte busverbinding. (Zie recente artikels waar de bewoners klaagden dat er weinig bussen waren door de continue werkzaamheden.)
Er was langetijd een daklozenkamp in de Aziëstraat en Lubeck vlakbij was ook een daklozenopvang.

Ik snap niet dat er daar ooit een appartementsblok werd toegelaten. Wie bedenkt het om zo'n blok te zetten midden op een industrieterrein?

Ik snap niet dat er daar ooit een appartementsblok werd toegelaten. Wie bedenkt het om zo'n blok te zetten midden op een industrieterrein?
Tijd voor een snuifje geschiedenis dus ;)

Na de 2e wereldoorlog, werden overal in België noodwoningen/dorpen gebouwd. Met houten huizen naar scandinavisch model (ziet ge hem al komen? ;) ). Gent was niet echt zwaar verwoest, maar door het algemene tekort aan grondstoffen en bouwvakkers (die nodig waren voor de heropbouw in heel het land), was er een grote concentratie van deze noodwoningen rond Gent. Waar veel van de industrie en het havengebied op volle toeren draaide. Langs de Afrikalaan hebben die barakken er gestaan van na de 2e wereldoorlog tot de jaren 70, dit vooral als huisvesting voor alle arbeiders. Erna zijn die vervangen door de 2 woontorens in 1971, 1 van de befaamde Amelinckx-projecten als ik mij niet vergis. Het doel was uiteindelijk hetzelfde als alle Amelinckx-projecten: spotgoedkope en dus betaalbare woontorens. Met behoud van het doelpubliek, de arbeiders.

Hier wat algemene info en heel veel foto's over alle barakken in Gent die alles gestart hebben: https://www.gent-geprent.com/bijzondere-gebouwen/gebouwen-b/barakken

Nog 1 van die barakken-sites, is 10j geleden plat gesmeten en probeert men nu nog op te waarderen, de bloemekenswijk. Is mooi te zien op google maps. Vergelijk deze 2 maar, is dezelfde locatie maar 1e link is in 2013, 2e een jaar later. En daar waren de houten barakken dan vervangen door arbeiderswoningen en kleinere appartementsblokken i.p.v. woontorens zoals de Viking blokken. Maar met dezelfde insteek, voor de arbeiders voor de industrie die er toen nog was.

Tijd voor een snuifje geschiedenis dus ;)

Na de 2e wereldoorlog, werden overal in België noodwoningen/dorpen gebouwd. Met houten huizen naar scandinavisch model (ziet ge hem al komen? ;) ). Gent was niet echt zwaar verwoest, maar door het algemene tekort aan grondstoffen en bouwvakkers (die nodig waren voor de heropbouw in heel het land), was er een grote concentratie van deze noodwoningen rond Gent. Waar veel van de industrie en het havengebied op volle toeren draaide. Langs de Afrikalaan hebben die barakken er gestaan van na de 2e wereldoorlog tot de jaren 70, dit vooral als huisvesting voor alle arbeiders. Erna zijn die vervangen door de 2 woontorens in 1971, 1 van de befaamde Amelinckx-projecten als ik mij niet vergis. Het doel was uiteindelijk hetzelfde als alle Amelinckx-projecten: spotgoedkope en dus betaalbare woontorens. Met behoud van het doelpubliek, de arbeiders.

Hier wat algemene info en heel veel foto's over alle barakken in Gent die alles gestart hebben: https://www.gent-geprent.com/bijzondere-gebouwen/gebouwen-b/barakken

Nog 1 van die barakken-sites, is 10j geleden plat gesmeten en probeert men nu nog op te waarderen, de bloemekenswijk. Is mooi te zien op google maps. Vergelijk deze 2 maar, is dezelfde locatie maar 1e link is in 2013, 2e een jaar later. En daar waren de houten barakken dan vervangen door arbeiderswoningen en kleinere appartementsblokken i.p.v. woontorens zoals de Viking blokken. Maar met dezelfde insteek, voor de arbeiders voor de industrie die er toen nog was.

Die thesis is wel een heel interessante als gigantische referentiemateriaal van de voordelen en nadelen van wonen in megablokken én wat er allemaal bijkomt kijken.

Ik had indertijd wel gehoord van de terrasproblemen van de gebouwen op de groene vallei maar als je ziet hoe lang zoiets aansleept en hoeveel kosten daar bijkomen wat je niet zelf volledig onder controle hebt, dan snap je waarom zo'n appartementen goedkoop zijn.

Terug
Bovenaan