Opmerkelijke huizen te koop

Staat op lijst onroerend erfgoed dus is vrijgesteld van energievereisten.

Ik woon in een gelijkaardig huis qua stijl en grootte, en denk ook qua EPC (wonen hier al een tijdje dus weet het niet meer uit mijn hoofd). Net de eindafrekening voor de aardgas gehad: 143 euro per maand. Vroeger hadden we stookolie en smeet ik elk jaar 2000 liter in de tank, zou nu dus op dit moment 1600 euro kosten of vergelijkbaar met wat ik nu betaal voor gas.
Om alles even in perspectief te plaatsen hoe erg een EPC C/D/E is voor uw budget...

Ik heb ook in zo een soortgelijk huis gewoond (EPC C, 340m2 bewoonbaar) en daar verbruikte ik 27000kWh gas.
Dat is ongeveer het bedrag dat je opnoemt per maand.

Ik zit nu in zo een doos van 240 m2 netto aan 50€/maand voor verwarming/warmwater. Ik weet wel wat aangenamer wonen is qua klimaat… en dat is niet het groot huis met koudere bovenverdieping. Het verschil tussen overal in t-shirt en boxershort rond te lopen of jeans met pull is wel groot.

340m2 vond ik eigenlijk ook te groot, 240m2 is dan eigenlijk aan de krappe kant. Alle ruimtes zijn ingenomen, we komen eigenlijk 1 slaapkamer/bureau te kort.
Het is met andere woorden nooit perfect :p.

Renovatie in 21. Wordt uitgebaat als een B&B met 5 kamers. Vraagprijs 3 miljoen.

Ik denk dat ze nog wel even gaan kunnen wachten op hun geld.

Als dit in het Zoute zou staan, is dit eerder goedkoop te noemen. Maar:
1) Dat staat nergens expliciet vermeld. Dus wellicht is dat niet het geval.
2) Ik zie op enkele foto's precies een groot industrieel gebouw op de achtergrond, waardoor dit eerder te situeren is in een deelgemeente.

Lijkt me dus inderdaad overpriced te zijn door de Knokke-kaart te willen trekken. Nooit begrepen wat men daarmee wil bereiken. Je kunt online dan een beetje verwarring zaaien over de exacte locatie maar dan kan er toch alleen maar wat "teleurstelling" zijn bij een bezichtiging?

Laatst bewerkt:
Bijna 400k voor een bouwwerf van '66 aub dankuwel

2) Ik zie op enkele foto's precies een groot industrieel gebouw op de achtergrond, waardoor dit eerder te situeren is in een deelgemeente.

Lijkt me dus inderdaad overpriced te zijn door de Knokke-kaart te willen trekken. Nooit begrepen wat men daarmee wil bereiken. Je kunt online dan een beetje verwarring zaaien over de exacte locatie maar dan kan er toch alleen maar wat "teleurstelling" zijn bij een bezichtiging?
Ligt me eerder in de buurt van de golf van knokke (Graaf Jansdijk) enzovoort. Das nog steeds een enorm dure en gegeerde buurt.
Lijkt mij ook wel een dure afwerking.

Cipressenstraat volgens mij afgaand op de bouwstijl, hetgeen daarachter is de zes bochten. Die prijs daar is niet abnormaal, ze gokken er ook wel op dat als de golf erdoor komt die buurt nog gaat stijgen in prijs.

Hoe doen ze dit? Je kan toch geen losse studentenkamer kopen als dat geen apart appartement met huisnummer etc is?
(die grote projecten zoals UPKot, daar koop je x % van de vennootschap van het gebouw, daar koop je ook niet een echte kamer)
Jawel gaat wel hoor.
Werkte vroeger voor een projectontwikkelaar die oa. Studentenkamers verkocht.
Was 1 groot gebouw met 150 kamers. Geen aparte brievenbussen/huisnummers..wel iedere kamer zijn parlofoon.
Kamers verwarmt met geothermie...die de eerste 4 maand meer dan 6x was uitgevallen door een defect.
Kamers van 16m2 die incl kosten aan 500.000€ kwamen.
Vroeg eens "maar alé dit kan toch nooit rendabel zijn?"
Antwoord "oh toch wel. We hebben het laten berekenen. Dat zijn kamers die voor 1200-1400€/mnd verhuurd worden. Doelgroep is wat anders dan normaal".
..en zo kregen ze dat dus verkocht.

Cipressenstraat volgens mij afgaand op de bouwstijl, hetgeen daarachter is de zes bochten. Die prijs daar is niet abnormaal, ze gokken er ook wel op dat als de golf erdoor komt die buurt nog gaat stijgen in prijs.
Ciprssenstraat zijn toch quasi allemaal half-open bebouwingen (die ook nog is veel kleiner zijn?)

Dit website staat dan vol typefouten, ze schamen zich niet omdat tikkeltje meer te vragen;
Nog een voorbeeldje:
https://www.luxevastgoed.be/nl/pand/19808203207/exclusieve-villa-met-zeezicht

4,7mil en dan mag je uitkijken op een publieke parking.
Voor het zeezicht waar ze van spreken moet je dan even de verrekijker nemen en de omliggende lelijke appartementsgebouwen negeren, om dan in verte een streepje zee te kunnen zien.

Bijna 400k voor een bouwwerf van '66 aub dankuwel
"Te moderniseren / af te werken".
Idd, heeft nog een beetje afwerking nodig :p

Dit website staat dan vol typefouten, ze schamen zich niet omdat tikkeltje meer te vragen;
Nog een voorbeeldje:
https://www.luxevastgoed.be/nl/pand/19808203207/exclusieve-villa-met-zeezicht

4,7mil en dan mag je uitkijken op een publieke parking.
Voor het zeezicht waar ze van spreken moet je dan even de verrekijker nemen en de omliggende lelijke appartementsgebouwen negeren, om dan in verte een streepje zee te kunnen zien.
Maar je kijkt daar wel vanuit bijna elke kamer frontaal op de zee, volgens de advertentie.

Terug
Bovenaan