Opmerkelijke huizen te koop

Is ook de betere deal boven deze alvast :oink: :

Ligging en historisch karakter is natuurlijk wel niet te vergelijken.
Is maar wat je zoekt…

Blijkbaar te duur want geen biedingen.

Dit vind ik wel een mooi huis, moest ik in een stad wonen ofzo. Smaakvol en wel een gezellig stadstuintje imo.

Ik ken wel niks van die regio ofzo. Ik kwam er toevallig gewoon op uit.

Mooi gedaan idd, maar geen aangename straat. Heel drukke verbindingsweg. Nog net geen steenweg. Om de hoek is het een pak rustiger.

Vind ik heel mooi pand. Als kind vaak gepasseerd, hadden familie in de buurt wonen. Enige wat me beetje tegen zou houden is de toch wel zeer grote tuin. Als kind nooit gedacht dat die zo gigantisch was.

EPC D is ook tegenvaller, ik vermoed meer isolatie steken en stookolieketel vervangen door warmtepomp? En kan een warmtepomp zomaar aangesloten worden op bestaand radiatorennet?

Vind ik heel mooi pand. Als kind vaak gepasseerd, hadden familie in de buurt wonen. Enige wat me beetje tegen zou houden is de toch wel zeer grote tuin. Als kind nooit gedacht dat die zo gigantisch was.

EPC D is ook tegenvaller, ik vermoed meer isolatie steken en stookolieketel vervangen door warmtepomp? En kan een warmtepomp zomaar aangesloten worden op bestaand radiatorennet?
En het is 393kWh/m². Dat is 7kwh onder een E. Telkens een EPC zo heel dicht flirt tegen die grens heb ik altijd het gevoel dat men hier en daar een oogje heeft dicht gedaan om niet met E en renovatieverplichting te moeten zitten om het verkocht te krijgen

Ik zou mits budget met plezier dat pand platleggen en een nieuwbouwdoos zetten om dan zo'n grote tuin te hebben eerlijk gezegd.

Maar realistischer, ja dat zal wel heel wat isolatie worden. Een klassieke warmtepomp levert veel minder heet water dan een stookolie- of aardgasketel, dus algemeen wil je dan meer isolatie (minder warmteverlies) en grotere oppervlaktes om die warmte aan je binnenruimte af te geven (vloerverwarming of speciale radiatoren). Dus ja, je zal die kunnen aansluiten, maar zonder aanpassingen denk ik niet dat je dat huis warm krijgt. Er zijn wel hybride of hoge temperatuurswarmtepompen maar van wat ik op dit forum heb gelezen is dat toch een weinig ideale oplossing.

Ik zou mits budget met plezier dat pand platleggen en een nieuwbouwdoos zetten om dan zo'n grote tuin te hebben eerlijk gezegd.
Barbaar! Dat staat bij mij toch in de top-3 (of 4) van woningstijlen die ik graag zie.

Ik had bij "zeer grote tuin" wel veel meer verwacht eerlijk gezegd. :D

Ik ben over het algemeen geen fan van renoveren als nieuwbouw een optie is, maar je moet toch echt een barbaar zijn om zo'n charmante woning plat te gooien.

Barbaar! Dat staat bij mij toch in de top-3 (of 4) van woningstijlen die ik graag zie.

Ik had bij "zeer grote tuin" wel veel meer verwacht eerlijk gezegd. :D
Goh, ik heb een huis uit 1930 en dat platleggen zou ook crimineel zijn, maar met een nieuwbouw ben je denk ik wel eventjes langer gerust. Over esthetiek spreek ik niet, daarom dat ik het ook een nieuwbouwdoos noem.

En ja, het lijkt me gewoon een grote tuin natuurlijk. Ik heb ook een collega uit Limburg die zowat een heel bos+weide als tuin heeft, maar ja die pendelt dan ook 2u enkel...dan woon ik liever in de beschaving :)

Goh, ik heb een huis uit 1930 en dat platleggen zou ook crimineel zijn, maar met een nieuwbouw ben je denk ik wel eventjes langer gerust. Over esthetiek spreek ik niet, daarom dat ik het ook een nieuwbouwdoos noem.

En ja, het lijkt me gewoon een grote tuin natuurlijk. Ik heb ook een collega uit Limburg die zowat een heel bos+weide als tuin heeft, maar ja die pendelt dan ook 2u enkel...dan woon ik liever in de beschaving :)
Ik woon dan weer liefst zo ver mogelijk van de beschaving. De Westhoek is daar dus perfect voor. :unsure:
2200m² is uiteraard een deftig stuk, maar "zeer groot" is hier waarschijnlijk wel een ander begrip dan als je in het Brusselse woont.

Ik woon dan weer liefst zo ver mogelijk van de beschaving. De Westhoek is daar dus perfect voor. :unsure:
2200m² is uiteraard een deftig stuk, maar "zeer groot" is hier waarschijnlijk wel een ander begrip dan als je in het Brusselse woont.
Mijn perceel is 700 m², dus met huis, en ik krijg hier vaak de opmerking dat ik toch wel een grote tuin heb. Als je echt naar Brussel zelf gaat kijken is een tuin op zich, van enkele m², vaak al peperduur.

En het is 393kWh/m². Dat is 7kwh onder een E. Telkens een EPC zo heel dicht flirt tegen die grens heb ik altijd het gevoel dat men hier en daar een oogje heeft dicht gedaan om niet met E en renovatieverplichting te moeten zitten om het verkocht te krijgen

Staat op lijst onroerend erfgoed dus is vrijgesteld van energievereisten.

Ik woon in een gelijkaardig huis qua stijl en grootte, en denk ook qua EPC (wonen hier al een tijdje dus weet het niet meer uit mijn hoofd). Net de eindafrekening voor de aardgas gehad: 143 euro per maand. Vroeger hadden we stookolie en smeet ik elk jaar 2000 liter in de tank, zou nu dus op dit moment 1600 euro kosten of vergelijkbaar met wat ik nu betaal voor gas.
Om alles even in perspectief te plaatsen hoe erg een EPC C/D/E is voor uw budget...

Mja, ik vond 2200m² heel groot, toch hier in de buurt. Momenteel een tuintje van 150/200m² in totaal, dus x10 is in mijn ogen een stap van kleine tuin naar zeer grote tuin :)

Terug
Bovenaan