Opmerkelijke huizen te koop

Is onroerend erfgoed. Dus verbouwen zal zo simpel niet zijn.
Geldt die renovatieplicht ook voor onroerend erfgoed? Hoe belachelijk.
Dat zou wel heel erg zijn.

De eerste die die gevel afbreekt om te isoleren moesten ze in de gevangenis steken :D

Ivm EPC.. ja lol het huis dat ik zonet gekocht heb van mijn ouders heeft label C gekregen.

Wat een grap, daar zit voor de helft nog glas en ramen in van 1989 (de andere helft van 2005), amper isolatie in het dak, geen isolatie in de muren..

Wel vloerisolatie met vloerverwarming en een oude mazoutketel.

Dan nog een airco en voor 10.000wp aan zonnepanelen.

Ik had minstens D of E verwacht.

Ivm EPC.. ja lol het huis dat ik zonet gekocht heb van mijn ouders heeft label C gekregen.

Wat een grap, daar zit voor de helft nog glas en ramen in van 1989 (de andere helft van 2005), amper isolatie in het dak, geen isolatie in de muren..

Wel vloerisolatie met vloerverwarming en een oude mazoutketel.

Dan nog een airco en voor 10.000wp aan zonnepanelen.

Ik had minstens D of E verwacht.

Wat ik rond mij zie geeft oud dubbel glas, minimale dakisolatie, kleine ongeisoleerde spouw en geen elektrische verwarming (word zwaar afgestraft) inderdaad een C of D. In 1989 plaatsten ze ook al wel lange tijd dubbel glas. Zo lang is dat niet geleden.

Is niet echt een grap. Die huizen zijn ook perfect normaal te verwarmen, zonder zotte facturen. 200 eur/maand aan gas voor vrijstaand 300m2 hier.
Hoe ga je anders differentiëren van de huizen met enkel glas, waar je op zolder langs binnen op de dakpannen kijkt en die geen spouwmuur hebben (maar zo van die pre-oorlogse muren van volle baksteen) ?

Het is al even geleden - maar nog steeds te koop:

Als ik het goed heb:
  1. Startprijs 2.850.000 €
  2. Verlaagt naar 2.400.000 €
  3. Verlaagt naar 1.800.000 €
  4. Verlaagt naar 1.550.000 €
  5. Huidig 1.350.000 €
Wat hier staat kan je imo anno 2024 niet bouwen voor deze prijs, waarde grond alleen is al een significant bedrag. Een koopje?

Het is al even geleden - maar nog steeds te koop:

Als ik het goed heb:
  1. Startprijs 2.850.000 €
  2. Verlaagt naar 2.400.000 €
  3. Verlaagt naar 1.800.000 €
  4. Verlaagt naar 1.550.000 €
  5. Huidig 1.350.000 €
Wat hier staat kan je imo anno 2024 niet bouwen voor deze prijs, waarde grond alleen is al een significant bedrag. Een koopje?

Amai ferm, als je in die prijscategorie shopt lijkt het idd wel goed geprijsd. Wel nog veel afwerking nodig dus totaalplaatje zal wel rap naar 2m gaan. Als die prijsdalingen correct zijn is dat echt wel insane.

Wat een prachtig pand, onbegrijpelijk hoe je zoiets kan laten verkommeren.
Het heeft wel iets om er binnen te wandelen - wel fan van dit type woningen - aparte sfeer, onlangs is het nog gebruikt als training voor politie met honden. Maar het kost echt wel tijd en geld om zoiets naar originele staat terug te brengen met hedendaagse technieken. Er was wat interesse van een advocatenkantoor maar die piste is ondertussen dood, niet eenvoudig om verkocht te krijgen.

Ronduit prachtig imo.
Zeer knap huis inderdaad. Ik vind het eens zo gek nog niet geprijsd aangezien het in Boechout is. Wij hebben uiteindelijk gebouwd in Lier omdat Boechout quasi "onbetaalbaar" is geworden, tenzij je uzelf in een matexi wijk propt (waar op zich niets mis mee is maar dan krijg je wel de standaard).

Deze vandaag tegengekomen bij ons in het dorp:
Appartementje in centrum Zutendaal - € 1.095.000

Ben ik de enige die dat absurd hoog bedrag vindt? Of is dit nu de realiteit in de markt?
Ik ben ook van Zutendaal, en ik heb familie in die blok wonen.

1. Zutendaal is erg duur. Goede centrale (naar Limburgse normen) ligging en zeer dicht bij de natuur. Ik woon daar op een paar 100m vandaan.

2. Veel geld ja, want ik vind de kwaliteit van dat gebouw niet geweldig. Al zeker niet de afwerking, maar ik vermoed dat in het pand dat je linkt er wel gekozen is voor een véél hogere afwerkingsgraad dan de standaard appartementen in die blok.

3. In de kelder van dat pand ligt ook een Carrefour. Op -2 staan dan alle koel-units van de frigo en die blazen in een grote schacht naar buiten 24/7.. als je gevoelig bent aan geluid moet je daar wegblijven. Ik hoor het zelfs zeer lichtjes en woon er toch wel een stukje vandaan.

Woonoppervlakte van 239m2 en leefruimte van 112m2 en toch lijkt het op foto allemaal redelijk krap of ligt dat aan mij. Wel veel brol, zou daar al de helft van buitensmijten.

@Musk, dumpen ze die hitte gewoon naar buiten? Je zou daar mits de gebouwen deftig geisoleerd (wat met 190kWh/m2 voor een appartement wss niet zo goed is) zijn bvb ook een deel mee kunnen verwarmen (al waren het maar de gemeenschappelijke delen). Al moet je in de zomer een bypass hebben natuurlijk.

Pas nog bij een "kameraad" geweest die zijn privewoning terug van de markt gehaald had. Alles boven het miljoen verkoopt toch zeer moeilijk.

(of je moet 30-40% korting willen geven onder de geschatte prijs, voor de nog veel hogere prijsklasse's)
En degene die echt 1-2-3 miljoen te spenderen hebben, die bouwen gewoon hun goesting.

Bij mij in de straat staat een villa'tje van 2009. (wel met binnenzwembad, en tot in de puntjes afgewerkt) maar eigenlijk te klein naar villanormen.

Ik heb daar in 2015 ooit 770 voor geboden. (maar de bouwkost was 850) een rijke tist heeft dat gekocht als tijdelijke woning voor 1,1 miljoen (terwijl hij zijn villa aan het bouwen was) staat nu te koop voor 900K , maar geraakt het totaal niet kwijt. 900+schrijfgeld is gewoon teveel.

Deze vandaag tegengekomen bij ons in het dorp:
Appartementje in centrum Zutendaal - € 1.095.000

Ben ik de enige die dat absurd hoog bedrag vindt? Of is dit nu de realiteit in de markt?
Tja er moet maar éne zot zijn die dat er wil aangeven moeten ze gedacht hebben. Vind het alleszins allesbehalve eruitzien als een woning die 1m zou moeten kosten, of die ligging moet wel heel speciaal zijn. Lijkt redelijk verouderd, krap, en doet aan als een zolderappartement met die lage plafonds.

Pas nog bij een "kameraad" geweest die zijn privewoning terug van de markt gehaald had. Alles boven het miljoen verkoopt toch zeer moeilijk.

(of je moet 30-40% korting willen geven onder de geschatte prijs, voor de nog veel hogere prijsklasse's)
En degene die echt 1-2-3 miljoen te spenderen hebben, die bouwen gewoon hun goesting.

Bij mij in de straat staat een villa'tje van 2009. (wel met binnenzwembad, en tot in de puntjes afgewerkt) maar eigenlijk te klein naar villanormen.

Ik heb daar in 2015 ooit 770 voor geboden. (maar de bouwkost was 850) een rijke tist heeft dat gekocht als tijdelijke woning voor 1,1 miljoen (terwijl hij zijn villa aan het bouwen was) staat nu te koop voor 900K , maar geraakt het totaal niet kwijt. 900+schrijfgeld is gewoon teveel.
Dat is ook logisch he. Die hun publiek zijn waarschijnlijk mensen die al vastgoed hebben en waar 1M niet een harde bovengrens is. Die willen graag een upgrade tov hun huidige woning, maar de prijzen zijn zo gestegen dat ze misschien maar net een soortgelijk huis kunnen kopen, maar dan wat nieuwer.

Woonoppervlakte van 239m2 en leefruimte van 112m2 en toch lijkt het op foto allemaal redelijk krap of ligt dat aan mij. Wel veel brol, zou daar al de helft van buitensmijten.

@Musk, dumpen ze die hitte gewoon naar buiten? Je zou daar mits de gebouwen deftig geisoleerd (wat met 190kWh/m2 voor een appartement wss niet zo goed is) zijn bvb ook een deel mee kunnen verwarmen (al waren het maar de gemeenschappelijke delen). Al moet je in de zomer een bypass hebben natuurlijk.
Ja wordt dus gewoon de straat op gedumpt. Zou inderdaad beter over nagedacht moeten zijn om een soort van recuperatie te voorzien.

Ik snap sowieso al niet dat al die units in de kelder staan. (In de zomer is het daar 35 graden of meer. Het is ook de ondergrondse parking van de Carrefour.)

Ik zou er alvast geen 1MM aan geven.

Terug
Bovenaan