Opmerkelijke huizen te koop

Ja maar, was dat niet in gebied met bepaalde restricties (bouwvolume) ? Dan is het logisch dat de prijs wat lager ligt ten opzichte van een volwaardige grond zonder restricties.
Geen restrictie in bouwvolume (of toch niet meer dan de klassieke bouwvoorschriften). Wel met behoud van het natuurlijk karakter van de omgeving. Dus we moeten wel bomen herplanten. Maar dat is het enige

Geen restrictie in bouwvolume (of toch niet meer dan de klassieke bouwvoorschriften). Wel met behoud van het natuurlijk karakter van de omgeving. Dus we moeten wel bomen herplanten. Maar dat is het enige
Die kost speelt natuurlijk mee, ze houden bij de prijszetting rekening met de kapkosten en de herstelkosten van het perceel. Je zei zelf in een andere tread dat de aanleg van de tuin kan oplopen tot 100-150k?
Onze bouwgrond in Grimbergen leek ook een koopje maar als ik zie hoeveel kosten we gehad hebben om het perceel te laten voldoen aan de regel om het natuurlijk glooien van de omgeving te volgen snap ik het wel.

Je moet wel nog een renovatiebudget incalculeren dat niet van de poes gaat zijn want EPC F terwijl je betaalt voor de esthetische afwerking die je voor een stuk gaan mag gaan afbreken om de structuur in orde te brengen.

Des te langer het duurt om te verkopen des te ingrijpender gaat die impact zijn.
Dat frustreert mij zo hard aan de gemiddelde verbouwing. Vlug een laminaatje leggen, muurtje schilderen, nieuwe keuken en klaar.

Dat de leidingen 50 jaar oud zijn boeit velen blijkbaar geen hol, probleem voor als ze inzakt.

Hier alles uitgegraven, alle technieken van 0 opnieuw gelegd... ZOnder goede basis zetj enooit een deftig huis imo.

Die kost speelt natuurlijk mee, ze houden bij de prijszetting rekening met de kapkosten en de herstelkosten van het perceel. Je zei zelf in een andere tread dat de aanleg van de tuin kan oplopen tot 100-150k?
Onze bouwgrond in Grimbergen leek ook een koopje maar als ik zie hoeveel kosten we gehad hebben om het perceel te laten voldoen aan de regel om het natuurlijk glooien van de omgeving te volgen snap ik het wel.
De bomen zelf zijn ook niet duur. Je kan ze online terug vinden voor 100-150€/stuk. Thuis geleverd.

De boomkap inclusief compensatie heeft ons 10k gekost.
Met die tuinkosten bedoelde ik ook gewoon dat we niet enkel voor gras zouden gaan. Wel mooi omheind met struiken en her en der wat planten. Gewoon dat het totaal plaatje wat "luxueuzer" oogt dan de standaard "gras en klinkers".

Ohja we hebben geen riolering in de straat. Dus we hebben een IBA-systeem moeten plaatsen. Was ook om en bij de 10k€

De bomen zelf zijn ook niet duur. Je kan ze online terug vinden voor 100-150€/stuk. Thuis geleverd.

Met die tuinkosten bedoelde ik ook gewoon dat we niet enkel voor gras zouden gaan. Wel mooi omheind met struiken en her en der wat planten. Gewoon dat het totaal plaatje wat "luxueuzer" oogt dan de standaard "gras en klinkers".

Ohja we hebben geen riolering in de straat. Dus we hebben een IBA-systeem moeten plaatsen. Was ook om en bij de 10k€
Als jullie de bomen nog niet zouden hebben, wij waren heel tevreden van tuincentrum Baeten in Booischot. Niet superdichtbij maar wel goed haalbaar en leveren ook gewoon 😊

Als jullie de bomen nog niet zouden hebben, wij waren heel tevreden van tuincentrum Baeten in Booischot. Niet superdichtbij maar wel goed haalbaar en leveren ook gewoon 😊
We hebben de bomen nog niet.
Net na de bomenkap had ik 2 kleine boompjes gekocht via bomenbezorgd.nl

Ik zal eens bij die van u kijken als ik ze opnieuw ga bestellen. Thanks!

• een volledig gerenoveerde villa met een bewoonbare oppervlakte van ± 935 m²
  • een bijgebouw met plaats voor 6 wagens
  • een appartement
  • een conciërgerie met een oppervlakte van ± 388 m².
  • een poolhouse
Wij zijn met 5, dus voor iedereen een eigen plek :unsure:
Allé, het is goed. Ik zal uw conciërge zijn.

En uw grond kost al 200k ipv 180k...

Laatst bewerkt:
foto 20 en een paar erna is toch een buitenkant ?

Is gewoon enorm klein, de buitenkant.

Op die foto's zie je de tuin en 2 stukken gevel. Maar ik bedoelde dat je nergens het huis zelf van de buitenkant ziet - had ik toch wel verwacht na pakweg 10 foto's van het binnenmeubilair en wat er allemaal aan de muur hangt (wat je volgens mij niet koopt, de buitengevels daarentegen wel)

Terug
Bovenaan