Opmerkelijke huizen te koop

Dat lijkt er al wat meer op!
Je moet wel nog een renovatiebudget incalculeren dat niet van de poes gaat zijn want EPC F terwijl je betaalt voor de esthetische afwerking die je voor een stuk gaan mag gaan afbreken om de structuur in orde te brengen.

Des te langer het duurt om te verkopen des te ingrijpender gaat die impact zijn.

Voor iemand die veel ruimte nodig (en geld op overschot) heeft :)

Wel schoon gebouw. Alez, het oude toch want het zijn eigenlijk 2 aparte gebouwen in 1 lot

Laatst bewerkt:
Ik heb deze zelf niet gespot maar het is imo een gouden exemplaar.
Uit de beschrijving van het pand:
"Het hoogtepunt van deze woning is het geweldige terras waar je kunt ontspannen, barbecueën of gewoon genieten van een goed boek met een glas wijn. Stel je eens voor hoe geweldig het zou zijn om je zomeravonden door te brengen op dit idyllische terras!"

Link

Nog voor ik op de link klikte, wist ik dat Cannoodt was. Fantast van een mens is dat.

Die makelaar kan er bij al zijn panden wel wat van... :D
Hij is deze week te zien in Huizenjagers op Play4

Ge zou eens moeten weten hoe waanzinnig hoog de prijzen rond Leuven zijn.
No offence..maar veel mensen gaan dan ook nog mee in die hype. Mijn broer kocht vorig jaar een bouwgrond in die regio. Open bebouwing, +-1000m2. 350k... Das toch te zot voor woorden? En nu ze de bouwplannen hebben, is het "ja geen budget voor echte parket. We gaan voor kliklaminaat". Dat ik denk "alé gast. Had 10km iets gekocht en ge had 100-125k uitgespaard.
Euh 350k voor 10 are in de buurt van Leuven, lijkt mij een koopje indien straatbreedte > 18 meter.
In andere regio's betaal je niet minder tegenwoordig hoor, integendeel zelfs. Op sommige plaatsen ga je daar > 400k voor betalen.

Euh 350k voor 10 are in de buurt van Leuven, lijkt mij een koopje indien straatbreedte > 18 meter.
In andere regio's betaal je niet minder tegenwoordig hoor, integendeel zelfs. Op sommige plaatsen ga je daar > 400k voor betalen.
Het punt was eerder dat het toch relatief dwaas is om zo'n grond te kopen. We spreken hier over een doodnormale straat. Dus geen chique domein.
En ge hebt dan nog niks.

Het punt was eerder dat het toch relatief dwaas is om zo'n grond te kopen. We spreken hier over een doodnormale straat. Dus geen chique domein.
En ge hebt dan nog niks.
Zelf in een doodnormale straat (wat is hier min aan?) vind ik de prijs ook wel normaal. Hier in Zuid West-vlaanderen ga je ook richting de 300k voor 1000m² bouwgrond.

Een 350€ per m2 is hier (Noordkant van de Brusselse rand) ook gewoon de prijs voor een deftig gelegen bouwgrond. Deftig als in autoluw (fietsstraat met doodlopend autoverkeer) maar toch in het groen, op wandelafstand van het centrum met behoorlijk wat faciliteiten (toch voor een gewone gemeente) en met de wagen op 10-15 minuten van de aansluiting met de Brusselse ring in Strombeek (& 25 minuten met de Antwerpse ring, toch zonder file op de kutbaan die beter gekend staat als de Boomsesteenweg).

Ga wat verder en je betaalt in dezelfde gemeente voor een gelijkaardige grond nog "maar" 250€/m2, maar dan zit je ofwel met uw neus naast de snelweg met de nodige lawaaioverlast, ofwel los op den buiten, tussen de (niet altijd) lawaai- en geurhinder van boerderijen. Bij beide moet je dan ook nog voor het minste constant de auto (of op zijn minst de fiets) pakken.

Noem mij dan maar zot maar dan betaal ik wel wat meer voor het eerste.

Hier ook net 350 gegeven voor 1100m2 met een huis erop om plat te smijten 🤷‍♂️ 10 km van Gent. Het is debiel veel, maar simpelweg de prijs momenteel. En ik geloof nooit dat voor die grote(re) lappen grond de prijs gaat dalen. Ze worden moeilijker en moeilijker te vinden, en voor zo een oppervlakte zijn er nog best veel gegadigden.

Nochtans zelf een bouwgrond van 1300m2 voor een open bebouwing gekocht aan 180k€ 3 jaar geleden. En op 10km van Leuven
Mja, 10 km is natuurlijk ook niet meer "vlakbij" Leuven. Ik vermoed dan wat meer naar het oosten? Boutersem ofzo? Dat is al iets goedkoper, maar dan nog lijkt mij dat een heel goede prijs voor een grond met die oppervlakte, dus dan vermoed ik dat er wel minstens een "défaut" aan zal zijn (drukke baan, smalle straatbreedte, slechte oriëntatie, ook huizen achter de grond dus inkijk en geen vrij zicht)...

Ik heb mijn bouwgrond in Grimbergen ( schat ik zowat op zelfde prijscategorie als kanten van Leuven) van 6a72 begin 2021 voor 335k verkocht...
20 meter straadbreedte, zuid-oriëntatie, maar wel een stuk kleiner dan de jouwe + huizen achter de grond)

Laatst bewerkt:
Hier ook net 350 gegeven voor 1100m2 met een huis erop om plat te smijten 🤷‍♂️ 10 km van Gent. Het is debiel veel, maar simpelweg de prijs momenteel. En ik geloof nooit dat voor die grote(re) lappen grond de prijs gaat dalen. Ze worden moeilijker en moeilijker te vinden, en voor zo een oppervlakte zijn er nog best veel gegadigden.
Dat is best nog wel OK... 3% registratierechten + 6% sloop en heropbouw...
Hier vind je geen deftige stukken ( al dan niet met een oud krot op) onder de 450-500k.

Mja, 10 km is natuurlijk ook niet meer "vlakbij" Leuven. Ik vermoed dan wat meer naar het oosten? Boutersem ofzo? Dat is al iets goedkoper, maar dan nog lijkt mij dat een heel goede prijs voor die grond, dus dan vermoed ik dat er wel minstens een "défaut" aan zal zijn (drukke baan, smalle straatbreedte, slechte oriëntatie, ook huizen achter de grond dus inkijk en geen vrij zicht)...

Ik heb mijn bouwgrond in Grimbergen ( schat ik zowat op zelfde prijscategorie als kanten van Leuven) van 6a72 begin 2021 voor 335k verkocht...
20 meter straadbreedte, zuid-oriëntatie, maar wel een stuk kleiner dan de jouwe + huizen achter de grond)
Nee helemaal het tegenovergestelde: zeer rustig, in een bos.
Eerder richting Haacht, Wezemaal qua richting.
In de tuin hebt ge volledig zicht op een bos. Die 100-150m ver gaat.

Dat is best nog wel OK... 3% registratierechten + 6% sloop en heropbouw...
Hier vind je geen deftige stukken ( al dan niet met een oud krot op) onder de 450-500k.
1% registratie zelfs maar :) het was inderdaad een nobrainer. Iets verder stond naakte bouwgrond te koop aan dezelfde prijs, gelukkig mijn vrouw kunnen overtuigen dat we beter dat oud krot kochten.

🤔

Laat aub iemand zeggen dat ik niet de enige was die op deze foto aan het zoeken was naar een slider. Door de manier waarop die lantaarnpaal staat leek het mij zo een foto te zijn met een slider; zo een waarop je het voor- en na verschil kan zien. Had pas na een minuut door dat het om een foto uit Streetview ging. :wallbash:

ce7eaf2509845f846b6404a489ee2881.jpg

Nu lijkt die advertentie eerder een flauwe grap te zijn. Hilarisch slechte omschrijving, enkel foto's uit Google Streetview/Maps, van de buitenkant of een gegenereerde afbeelding waar eigenlijk elke zichzelfrespecterende AI-fotogenerator zich voor zou moeten schamen. Denk dat gewoon een flauwe plezante daar dat nummer heeft bijgezet en dat die eigenaars helemaal niet willen verkopen.

Laat aub iemand zeggen dat ik niet de enige was die op deze foto aan het zoeken was naar een slider. Door de manier waarop die lantaarnpaal staat leek het mij zo een foto te zijn met een slider; zo een waarop je het voor- en na verschil kan zien. Had pas na een minuut door dat het om een foto uit Streetview ging. :wallbash:

Nu lijkt die advertentie eerder een flauwe grap te zijn. Hilarisch slechte omschrijving, enkel foto's uit Google Streetview/Maps, van de buitenkant of een gegenereerde afbeelding waar eigenlijk elke zichzelfrespecterende AI-fotogenerator zich voor zou moeten schamen. Denk dat gewoon een flauwe plezante daar dat nummer heeft bijgezet en dat die eigenaars helemaal niet willen verkopen.
Only one way to find out:oi22:

Nochtans zelf een bouwgrond van 1300m2 voor een open bebouwing gekocht aan 180k€ 3 jaar geleden. En op 10km van Leuven
Ja maar, was dat niet in gebied met bepaalde restricties (bouwvolume) ? Dan is het logisch dat de prijs wat lager ligt ten opzichte van een volwaardige grond zonder restricties.

Terug
Bovenaan