Opmerkelijke huizen te koop

Ik vind het vooral veel geld voor een bungalow waarbij 1 zijde (de achterzijde) bijna grenst aan de perceelsgrens.
Ge hebt wel een oprijlaan he, hoe cool is dat?

Maar terecht veel te veel geld voor wat het is.
Ik ken de regio goed - er wordt bij momenten veel geld op tafel gegooid voor vastgoed met veel grond, je woont daar ook best exclusief, geniet van 100% privacy, op 3min van E40 zonder er last van te hebben, rust, ... dergelijk type vastgoed is zeer schaars en als je wat geluk hebt. De stijl van de woning spreekt me persoonlijk niet aan - maar al de rest wel, mocht ik echt veel geld hebben - gewoon kopen, steek daar nog 1 miljoen in en je hebt een droomwoning.

Onderhands zijn er hier in de streek momenteel ook nog wat speciale zaken te koop als erfenis van Willy Michiels - een kasteel met gracht, een megalomane paardenstoeterij en een voormalige boerderij die ooit een 3* zaak huisveste - al heb je aan die laatste een paar miljoen euro kosten alvorens je er kan in wonen.

Weet dat kil, inspiratieloos, levenloos wit interieur. Bah. Hoe is dat eigenlijk ooit een trend geworden?

Geen flauw idee, er staat hier wat verder zo een moderne nieuwbouw kubus die nog 5 keer killer is dan dit - klinkt moeilijk te geloven maar dat is het wel: letterlijk alles wit, alles hoogglans (keuken, vloer, tegels badkamer) - een doorsnee poetsdienst krijgt spontaan een depressie bij aankomst.

Weet dat kil, inspiratieloos, levenloos wit interieur. Bah. Hoe is dat eigenlijk ooit een trend geworden?
Ik begrijp daar ook niks van, precies een ziekenhuis, zo kil en koud. Ieder zijn goesting neem ik aan...
Al heb ik vaak het gevoel dat het ook gewoon uit gebrek aan kennis is.

Onderhands zijn er hier in de streek momenteel ook nog wat speciale zaken te koop als erfenis van Willy Michiels - een kasteel met gracht, een megalomane paardenstoeterij en een voormalige boerderij die ooit een 3* zaak huisveste - al heb je aan die laatste een paar miljoen euro kosten alvorens je er kan in wonen.

Ah, moet Fico NV de dividendstroom opdrijven?

Ah, moet Fico NV de dividendstroom opdrijven?

Erfgenamen hebben 0,0 interesse in bepaalde zaken- een aantal staan gewoon leeg, kan je niet verhuren, nog pakken werk aan .. idem met de inhoud: paarden/koetsen/tractoren/hooi/stro ... allemaal verkocht/geveild. Vooral benieuwd naar de megalomane paardenstoeterij - verzekerd voor 36 miljoen euro maar geen flauw idee hoeveel dat pand waard is in verkoop gezien je er niet mag wonen (al kan dat mogelijks verschillen van wie het zou kopen) en er evenementen organiseren is ook al niet evident. Dat waterkasteel is imo wel prachtig om in te wonen - https://inventaris.onroerenderfgoed.be/erfgoedobjecten/480

Voor de autoliefhebber, paardenliefhebber, natuurliefhebber - die GT40 is er eentje van 1000pk, de overige meer dan 500pk.

Oei oei. Hoe langer ik hier mee lees hoe meer ik mijn eigen ratio in vraag moet stellen. Mij spreekt dat interieur wel aan, net meer dan de buitenkant. Blijkbaar is kil, levenloos en inspiratieloos wel mijn ding :thinking::)
Maar natuurlijk omdat ik dan zelf accenten toevoeg door meubels en decoratie :D Zo overtuigd ben ik dan ook weer wel van mijn eigen gevoel voor stijl. :cool:

Terug
Bovenaan