Opmerkelijke huizen te koop

Het ex familie huis aan de kust geraakt ook niet verkocht, staat te verloederen en staat nu ook als bouwgrond te koop...
Ook met luchtfoto.
Had ik het geld... Maar emotie slechte raadgever als investering.

Allez een regi, koen wauters, voetballers ( type Vertonghen, hasard, ...) ,een bedrijfsleider, of grote zelfstandige zou mogelijks dat nog kunnen doen. Maar zelfs al ben je een topverdiener in loondienst ( dacht dat het hoogste pakket dat ik heb gezien in de brutoloonthread ergens rond de 10k netto schommelt - en dat is al de extreme uitzondering) dan nog is en blijft dat volledig buiten bereik. En onze brutoloonthread is al redelijk skewed naar hogere lonen. Dus het zet de markt die hiervoor aanwezig is toch wel serieus in vraag. En dan moet je u de vraag stellen of de mensen die dit geld hebben wakker liggen van het feit dat het een nieuwbouw is ( vb voor de stookkosten) ? Waardoor nieuwbouw mij dan ook niet noodzakelijk als belangrijk punt op hun beslissingsboom scoort. Waardoor opnieuw de opties nog breder worden.
Zelfs voor de zelfstandige consultants die we hier op het forum hebben lijkt mij dit nog altijd gewoon hors categorie. En ja zoals gezegd wat schiet er dan nog van over.
De rijkste 1% van alle Belgen bezit 13% van het volledige vermogen. Naar schatting zijn er iets over de 500.000 miljonairs in België. Dat is dus de markt he. Bij uitbreiding bestaat die markt ook uit bedrijven die vastgoed willen kopen.

Beetje google'n en blijkbaar zijn er in 2022 ongeveer 1500 residentiële vastgoedtransacties geweest boven het miljoen. Bron is de notarisbarometer. Qua omvang valt dus wel mee hé. Denk dat die woningen gewoon hard in de kijker lopen maar het aandeel ervan op de totale vastgoedmarkt redelijk beperkt is. Aantal transacties versus aantal miljonairs en er zit precies nog groei op.

@Renegadexxripxx daarom dat ik het net hier post: we adverteren als villa met 5 slaapkamers en als je klikt krijg je Google maps met een imaginaire villa op. 😉
Ah ik klikte erop en ik zag : Uniek bouwperceel van 1.800 m² te Park Den Brandt.
Maar mogelijks is het een oud krot (of zonevreemde woning) dat moet afgebroken worden en staat het puur te koop voor de grond maar mag je er een woning zetten met 5 slaapkamers ;).

Maar ja had het zo nog niet opgevat en er voor de rest overheen gekeken ;).

De rijkste 1% van alle Belgen bezit 13% van het volledige vermogen. Naar schatting zijn er iets over de 500.000 miljonairs in België. Dat is dus de markt he. Bij uitbreiding bestaat die markt ook uit bedrijven die vastgoed willen kopen.

Beetje google'n en blijkbaar zijn er in 2022 ongeveer 1500 residentiële vastgoedtransacties geweest boven het miljoen. Bron is de notarisbarometer. Qua omvang valt dus wel mee hé. Denk dat die woningen gewoon hard in de kijker lopen maar het aandeel ervan op de totale vastgoedmarkt redelijk beperkt is. Aantal transacties versus aantal miljonairs en de zit precies nog groei op.

Ja voor een woning van 1 - 1.5 miljoen kan ik mij dat nog inbeelden. Dat valt nog altijd binnen die haalbare kaart (al is het evengoed niet zo evident), zelfs binnen onze brutoloon thread en onze plethora aan consultants en hun verloning. Met mogelijks ook een paar van de minder bekende tv goden of voetballers.

Echter 3+ miljoen is niet meer een gewone miljonair zijn, dat is er al serieus over. En om eerlijk te zijn heb ik daar nu ook weer echt geen zicht op.

Al spreekt het voor zich dat met de inflatie daar ook rek / groei op zit.
Als je 30 jaar geleden tegen mijn ouders had gezegd uwe zoon koopt een HOB kruipkot van 15 op 6 voor 12.000.000 BEF ze hadden die persoon zot verklaard.
Terwijl 5 jaar later dan die aankoop de buren hun GB kruipkot hebben verkocht voor 500k+€...

Beetje google'n en blijkbaar zijn er in 2022 ongeveer 1500 residentiële vastgoedtransacties geweest boven het miljoen. Bron is de notarisbarometer.
En dan is het nog maar de vraag of deze statistiek wel alle soorten transacties in deze categorie in kaart brengt. Niet zelden zit vastgoed met een waarde van 7 cijfers en hoger in een (Luxemburgse) vennootschap, waarvan je de aandelen dient over te kopen om de eigendom te verwerven. Dat komt dan in mijn ogen al in een ander soort statistiek terecht, omdat hier sprake is van de verkoop van een vennootschap, zelfs als die enkel bestaat voor het vastgoed. Op het einde van de dag blijft het vastgoed dan nog steeds bij dezelfde eigenaar, namelijk die vennootschap.

Dit vind ik dan weer opmerkzaam. Een waanzinnig groot stuk grond met 2 gebouwen. Prachtige gevels met die beplanting maar ik krijg hier meer het gevoel dat de tijd niet is blijven stilstaan, maar dat de tijd in stukjes is vooruit gegaan. Niet overal dezelfde stijl en dat is naar mijn mening eerder een kakofonie.

Grond en plek, dat dan weer wel.

Klopt, er zit qua stijl minstens 40-50 jaar tussen die living en die keuken.
En nu wordt de vraag ook beantwoord wie er in godsnaam vaalroze tapijt in zijn huis legt (iemand op het werk vroeg zich dat eerder deze week af)

Beetje google'n en blijkbaar zijn er in 2022 ongeveer 1500 residentiële vastgoedtransacties geweest boven het miljoen. Bron is de notarisbarometer. Qua omvang valt dus wel mee hé. Denk dat die woningen gewoon hard in de kijker lopen maar het aandeel ervan op de totale vastgoedmarkt redelijk beperkt is. Aantal transacties versus aantal miljonairs en er zit precies nog groei op.

Denk wel dat er nog best een aantal zijn die via aandelen worden verkocht - denk niet dat die in de vastgoedtransacties zijn vermeld. Bijkomend is het aantal miljonairs met zekerheid onderschat, maar ik verwacht nu ook geen veelvouden in beide gevallen.

Nog een paar jaar en een woning van 1 miljoen wordt iets redelijk normaal vrees ik ... niet zo lang geleden had je daar echt wel iets moois/exclusiefs voor.

Aangezien er hier vaak commentaar wordt gegeven op de omschrijvingen in een advertentie, ... :)

Over smaak valt uren te discusieren zonder dat daar iemand gelijk in heeft. Maar naar waarde toe lijkt me dit toch redelijk accuraat. Quasi nieuwbouw, groot perceel, rustig gelegen en een villa die recht uit de betere interieurboekjes komt. Die buitenkeuken :love:

Veel geld, dat dan weer wel.
Dus als ik het schuifraam hier openzet dan is het ook een buitenkeuken?

Mooi huis, alleen vind ik de tuin maar heel 'simpel'. Dat is letterlijk een hoop gras met een zwembad.

Niet dat mijn huis fancier is:p (mijn tuin alleszins wel :fingerguns_r: )

Dus als ik het schuifraam hier openzet dan is het ook een buitenkeuken?

Mooi huis, alleen vind ik de tuin maar heel 'simpel'. Dat is letterlijk een hoop gras met een zwembad.

Niet dat mijn huis fancier is:p (mijn tuin alleszins wel :fingerguns_r: )
Dat stuk aan de linkerkant heeft toch geen schuifraam? Dat lijkt mij een geriefelijk keukenblok tegen de wand te zijn met een Afrikaanse bbq oid? Of vergis ik mij nu zo?

Die tuin kan mooier ingericht worden. Akkoord.

Dat stuk aan de linkerkant heeft toch geen schuifraam? Dat lijkt mij een geriefelijk keukenblok tegen de wand te zijn met een Afrikaanse bbq oid? Of vergis ik mij nu zo?

Die tuin kan mooier ingericht worden. Akkoord.
Het is inderdaad een buitenkeuken. Ik dacht dat dat gewoon de keuken was omdat de er heel fel op lijkt. (Waarschijnlijk door die donkere kleur)

Is dat niet verschrikkelijk gehorig zo’n huis dat opgetrokken wordt uit staal? Allez ik neem aan dat dat nu geen revolutionaire gedachte is van mij en dat ge daar dan uiteindelijk wel rond werkt maar dat lijkt mij toch alles behalve ideaal?

Helaas…: “Deze woning moet nog afgemeld worden wat met zich meegeeft dat het een verkoop onder BTW-stelsel is.”. Komt er nog eens 21% terug bij… 🤪
Ja lap, het was dus te mooi om waar te zijn. Er is dus nog geen euro af, integendeel...

Is dat niet verschrikkelijk gehorig zo’n huis dat opgetrokken wordt uit staal? Allez ik neem aan dat dat nu geen revolutionaire gedachte is van mij en dat ge daar dan uiteindelijk wel rond werkt maar dat lijkt mij toch alles behalve ideaal?
Enkel het skelet bestaat uit staal. Daartussen zitten gewoon betonplaten, waardoor het van ver ook lijkt op betonbouw.

Maar voor een eengezinswoning vind ik staalbouw suboptimaal, tenzij het een grote OB villa betreft misschien. De voordelen van grote overspanningen zoals bij bedrijfsgebouwen en koestallen wegen niet op tegen de kostprijs van de opstart, die je bij die grotere gebouwen beter kan spreiden.

En eerlijk gezegd mag een mens voor dit prijskaartje dan ook meer verwachten dan het afwerkingsniveau van een koestal.

Oud gemeentehuis kopen, iemand?
Inclusief dubbele pisbak!

Speciaal!

In 2017 "gerenoveerd waardoor het bijvoorbeeld perfect voldoet aan de huidige normen betreffende verwarming en elektriciteit" maar EPC 'E'.
Met andere woorden, ze hebben de verwarming geupgrade omdat dat kot anders niet warm te krijgen was tijdens evenementen? :p

Terug
Bovenaan