Opmerkelijke huizen te koop

Vlak bij mij, op één van de meest exclusieve locaties in Merelbeke/Munte bovenop een heuvel met een fantastisch uitzicht.

Prijs overeen te komen, ik schat ergens tussen 1,5 en 2 miljoen, wellicht eerder richting dat laatste.
Ik zou zelfs nog minstens een miljoentje meer gokken.
Mooi huis wel.

Vlak bij mij, op één van de meest exclusieve locaties in Merelbeke/Munte bovenop een heuvel met een fantastisch uitzicht.

Prijs overeen te komen, ik schat ergens tussen 1,5 en 2 miljoen, wellicht eerder richting dat laatste.
Dat is trouwens het huis van "de gevallen fitnesskoning" D. Vande Vyvere, oprichter van oa Passage en veroordeeld voor op oplichting, bedrieglijk onvermogen etc...

Dat is trouwens het huis van "de gevallen fitnesskoning" D. Vande Vyvere, oprichter van oa Passage en veroordeeld voor op oplichting, bedrieglijk onvermogen etc...
Moh, serieus?

Ik weet wel dat Tiesj Benoot paar jaar geleden die grote villa bovenop de heuvel heeft gekocht, en naar het schijnt Felix Van Groeningen en Charlotte Vandermeersch die moderne villa in de Asselkouter de andere kant van de heuvel.

Zegt natuurlijk genoeg hoe gegeerd die buurt is.

Heeft dit hier ook al eens niet gestaan ?

Ik blijf dit toch allemaal surreële bedragen vinden. 3 fracking miljoen € voor een woning... ok t'is aartselaar. Ok t'is een nieuwbouw van 2021. Ok het ziet er wel allemaal kwalitatief uit. En het gaat wel van een scheiding zijn of zo.

Maar 3 miljoen... dat is Maandelijks €13.379,54 betalen op 30 jaar (Totaal terug te betalen €4.816.634,40 Jaarlijkse rentevoet (3.5%)) of
Maandelijks €17.314,25 betalen over 20 jaar (€4.155.420,00 Jaarlijkse rentevoet (3.5%)).

Zo een grote markt lijkt mij daar ook niet voor te zijn. Zeker niet indien die al volledig ingericht is.

Ik blijf dit toch allemaal surreële bedragen vinden. 3 fracking miljoen € voor een woning... ok t'is aartselaar. Ok t'is een nieuwbouw van 2021. Ok het ziet er wel allemaal kwalitatief uit. En het gaat wel van een scheiding zijn of zo.

Maar 3 miljoen... dat is Maandelijks €13.379,54 betalen op 30 jaar (Totaal terug te betalen €4.816.634,40 Jaarlijkse rentevoet (3.5%)) of
Maandelijks €17.314,25 betalen over 20 jaar (€4.155.420,00 Jaarlijkse rentevoet (3.5%)).

Zo een grote markt lijkt mij daar ook niet voor te zijn. Zeker niet indien die al volledig ingericht is.
Ik denk nu wel dat als je zo'n woning koopt. Je niet echt inzit met een afbetalingsplan/lening.

Hout vasthouden dat ze dat verkocht krijgen.
See what you did there...

Ik vind het anders een geweldig kot met veel potentieel. Gelegen in een landelijke deelgemeente van Aalst, tegen Asse en in de buurt van het Kravaalbos. In een doodlopende, rustige straat met naast het gebouw gelijkaardige villa's.

Moest ik een budget hebben van 1,2 MIO zou ik dit nog overwegen hoor.

Over smaak valt uren te discusieren zonder dat daar iemand gelijk in heeft. Maar naar waarde toe lijkt me dit toch redelijk accuraat. Quasi nieuwbouw, groot perceel, rustig gelegen en een villa die recht uit de betere interieurboekjes komt. Die buitenkeuken :love:

Veel geld, dat dan weer wel.

Dit vind ik dan weer opmerkzaam. Een waanzinnig groot stuk grond met 2 gebouwen. Prachtige gevels met die beplanting maar ik krijg hier meer het gevoel dat de tijd niet is blijven stilstaan, maar dat de tijd in stukjes is vooruit gegaan. Niet overal dezelfde stijl en dat is naar mijn mening eerder een kakofonie.

Grond en plek, dat dan weer wel.

See what you did there...

Ik vind het anders een geweldig kot met veel potentieel. Gelegen in een landelijke deelgemeente van Aalst, tegen Asse en in de buurt van het Kravaalbos. In een doodlopende, rustige straat met naast het gebouw gelijkaardige villa's.

Moest ik een budget hebben van 1,2 MIO zou ik dit nog overwegen hoor.
Idd een mooie bouwstijl - maar zoals je zegt, er is héél veel werk aan om dit aan te passen aan hedendaagse standaarden - in de stijl die de woning eigenlijk toekomt.

Al denk ik wel dat de vraagprijs best speelbaar is gezien de vraagprijs / staat van het pand / ...

"Idyllische tuin"

ah zo noemen ze tegenwoordig een standaard grasvlakte.

Is dat huis ook eens niet geweest bij Miljoenenhuizen op VTM, waar een weliswaar andere makelaar dan de huidige ging kijken met iemand anders? De keuken komt me precies bekend voor + de persoon waar hij mee ging kijken maakte een opmerking over de vele kiezels. Gezien de makelaar verschillend is kan het zeker ook een ander huis geweest zijn.

Ik denk nu wel dat als je zo'n woning koopt. Je niet echt inzit met een afbetalingsplan/lening.

Het punt was eerder dat het niet zodanig exceptioneel is voor die omgeving. Daar vlak langs stond volgens de foto's een gelijkaardige, niet noodzakelijk gelijkwaardige, woning (op google maps foto die erbij zat was dat daar echter nog eerst semi braakliggend). Al lijkt de rest wel wat ouder te zijn.

Rest, zie volgende punt.

Over smaak valt uren te discusieren zonder dat daar iemand gelijk in heeft. Maar naar waarde toe lijkt me dit toch redelijk accuraat. Quasi nieuwbouw, groot perceel, rustig gelegen en een villa die recht uit de betere interieurboekjes komt. Die buitenkeuken :love:

Veel geld, dat dan weer wel.

Het kan misschien accuraat zijn. Maar als ik eens rond mij kijk dan zijn de mensen die dat type van geld hebben of er kunnen maar ook willen aan geven niet zodanig prevalent. En degenen die dat geld er wel aan willen geven die willen meestal nog hun eigen touch eraan geven. Dus dat het direct vanuit de boekskes komt, ik weet niet zo ofdat dit zodanig een voordeel is.
En ik had het niet over de smaak, ik heb geen smaak of geen uitgesproken smaak en voor mij zou dat allemaal meer dan goed zijn. Mij komt dat zo nauw niet.

Allez een regi, koen wauters, voetballers ( type Vertonghen, hasard, ...) ,een bedrijfsleider, of grote zelfstandige zou mogelijks dat nog kunnen doen. Maar zelfs al ben je een topverdiener in loondienst ( dacht dat het hoogste pakket dat ik heb gezien in de brutoloonthread ergens rond de 10k netto schommelt - en dat is al de extreme uitzondering) dan nog is en blijft dat volledig buiten bereik. En onze brutoloonthread is al redelijk skewed naar hogere lonen. Dus het zet de markt die hiervoor aanwezig is toch wel serieus in vraag. En dan moet je u de vraag stellen of de mensen die dit geld hebben wakker liggen van het feit dat het een nieuwbouw is ( vb voor de stookkosten) ? Waardoor nieuwbouw mij dan ook niet noodzakelijk als belangrijk punt op hun beslissingsboom scoort. Waardoor opnieuw de opties nog breder worden.
Zelfs voor de zelfstandige consultants die we hier op het forum hebben lijkt mij dit nog altijd gewoon hors categorie. En ja zoals gezegd wat schiet er dan nog van over.

En het is niet alsof er maar een paar van die woningen zijn. Ze slaan er u bij wijze van spreken mee dood...

Apart... Op z'n minst... :unsure:

ge pijst toch niet dat we voor 2 miljoen ter plaatse gaan zeker? Google maps is goed genoeg!
Is enkel bouwgrond, dus veel heb je niet aan foto's. Maar als dat de grondprijs is... ja dan is die villa van waarover ik spreek voor 1miljoen extra een steal...

Terug
Bovenaan