Ik ben na 14 jaar gewerkt te hebben terug werkzoekend. Ik ben wel stempelgerechtigd dus ik kan een opleiding volgen. Ik heb bijna 20 jaar gewerkt in de logistiek als magazijnier/heftruckbestuurder maar mis wat de uitdaging in deze sector. Nu zijn er zoveel instanties die opleidingen aanbieden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Belangrijk is voor mij dat ik met alles in orde ben en dat ze me tijdens de opleiding gerust laten. Ik ga sowieso kiezen voor een knelpuntberoep, denk iets in de richting van elektriciteit. Als ik een opleiding via de VDAB volg is alles geregeld omdat zij u uitbetalen en opvolgen. Nu wilde ik ook eens graag kijken via Syntra, maar dan ga ik meer moeten rondbellen omdat je dan via de RVA apart je vrijstelling voor werk moet bekomen. Mijn vraag is eigenlijk of de opleidingen van VDAB kwalitatief gelijk zijn aan die van Syntra of dat daar toch wel wat verschil in zit. Bedoeling is dat ik eerst de basis elektriciteit volg en dan doorstroom naar een andere meer gerichte opleiding (onderhoudselektricien, elektrotechnisch installateur,…)