Question Openen thread komt uit bij begin ipv einde

SpooN_05

Active member
Crowdfunder FE
Beste,

Sinds gisteren kom ik altijd op de 1ste pagina van een threat uit en niet meer op de laatste pagina...

Hoe komt dit?

Bedankt
 
Kan je es precies beschrijven wat je doet en waar je klikt?

1626514726219.png


Via die weg kom je zoals voorheen uit waar je het laatst zat bij het lezen :)
 
Je gaat bij het klikken op de titel enkel naar de laatste pagina als er nieuwe berichten zijn sinds je laatste bezoek aan die thread. Anders spring je naar de eerste pagina.
 
Ik klik gewoon op de naam van de thread (op de gsm) en normaal ga ik naar de laatste pagina of waar in gestopt ben met lezen.
 
Ik heb het ook soms voor. Meestal in topic waar ik lang niet meer gelezen heb.

Dus de titel van het topic staat in het vet, wat wil zeggen dat er nieuwe posts zijn. Maar als ik er op klik kom ik op de beginpost terecht.

Ook op gsm (android)
 
Die "mark as read" functionaliteit is iets dat sowieso technisch nogal redelijk ingewikkeld is... Ook op het vorige forum zijn er in de loop van de vele jaren veel verschillende methodes geprobeerd door de software makers, maar als mijn geheugen mij niet in de steek laat heeft dat nooit echt goed (meer) gewerkt daar.

Uiteindelijk moet de software voor elke user voor elke thread gaan bijhouden waar ie het laatst gelezen heeft ("marking"), en dat kan nogal heel snel uit de voegen barsten als dat gaat over veel users/threads/posts :)

Ik zie dat er op dit moment maar 1 instelling hiervoor is waar wij de maximale levensduur van zo'n marking kunnen instellen, en momenteel staat die op de standaard waarde van 30 dagen ("This is the number of days to maintain read marking data (such as for threads and forums). Data older than this will always be seen as read.").

Als ik dit dus goed interpreteer zal ie bij threads waar je al 30+ dagen niet meer in actief bent geweest die marker verwijderen om de database niet te laten exploderen.
- Klik je dan rechtsreeks op de titel => eerste post want geen marker = niet bezocht
- Klik je op de datum van laatste post => direct laatste post

Als ik het hier zelf probeer in een heleboel verschillende threads waar ik voordien nog nooit gekomen ben, kom ik inderdaad altijd eerst op de allereerste pagina en als ik dan wat pagina's opschuif, onthoudt ie altijd mooi waar ik zat 🤷‍♂️
 
Als er geen nieuwe posts zijn bijgekomen sinds de vorige keer, dan kom je altijd op de eerste post uit.
 
Staat er bovenaan een knop “Spring naar nieuw”?

Ik heb dat ook wel eens voor, maar alleen als het om een thread gaat die ik al lang niet bezocht heb. Ik kan dan wel nog altijd die knop gebruiken, waardoor het euvel bijna volledig weg is.
 
Terug
Bovenaan