Op zoek naar een degelijke computermuis

Avondland

Well-known member
Ik heb net de Logitech MX Keys aangeschaft als keyboard en ben er zeer tevreden mee en ben nu helemaal klaar om mijn huidige computermuis (Logitech M185) op pensioen te sturen en te vervangen door een waardiger exemplaar. De huidige scrollt niet meer al te best en hapert soms.

Ik kan natuurlijk (nog eens) €100 gaan uitgeven aan high tier materiaal (Magic Mouse, Keychron M3 of de Logitec MX Keys Master 3S) maar wellicht is dat helemaal niet nodig.

Ik zou hem willen gebruiken op mijn werk-PC (Lenovo - Windows) en op mijn Macbook Pro (privé). Gebruik: voor werk is dat niets al te fancy, eerder administratie en SAP. Voor privé is dat Photoshop en Lightroom, dus het mag voor dat gebruik wel iets hebben.

Draadloos, uiteraard. Zo weinig mogelijk liggen sukkelen en sleuren met kabels.

Aanraders? Met dat high tier materiaal zit ik wel goed maar als ik 50 euro minder kan uitgeven voor een muis die even goed werkt, dan graag.

Ik ben zeer grote fan van de Logitech muizen, heb er zelf verschillende.

Ik zou voor de Logitech MX Master 3S gaan (in promo bij Coolblue), zalige muis en zeer makkelijk te connecteren met verschillende computers via dongle of bluetooth.
Zo kan je de dongle in je werklaptop laten zitten en als je op je Mac werkt kan met een druk op de knop onderaan de muis switchen naar het tweede profiel en via bluetooth werken. Geen gepruts met versteken van dongles.

Logitech M280 is qua betaalbare draadloze muizen mogelijk beste te vinden. Doet hier al jaren goed werk.
+- 26eur.

Laatst bewerkt:
Ga voor de MX master. Ik zit aan mijn 2e, top ding. Ik gebruik ze samen met een MX Keys ook tussen Win en Mac. Dat horizontale scrollwiel is super handig in Excel, in NLE's waar je door camera footage moet scrollen. Ik switch constant tussen machines met die 2.

Er is een oudere versie met en Unify dongle en een nieuwere met een BOLT ontvanger. Je wilt die laatste, dan is die compatibel met de BOLT ontvanger van je MX Keys.

Terug
Bovenaan