Op de kermis eet ik...

Op de kermis eet ik liefst

• Totaal aantal stemmers
    121
Sowieso smoutebollen. In Vlaanderen wordt er toch altijd over smoutebollen gesproken? Ik zie heel af en toe eens een kraam passeren met "oliebollen", maar ik weiger dat woord in Vlaanderen te gebruiken. In Nederland wel.

Het positief nieuws zo'n 64 procent is correct door op een kermis smoutebollen te eten :love: .

Het negatieve: Er zijn mensen die apprlbeignets eten, op een kermis eet je geen fruit. Er zijn mensen die frieten, hamburgers, ... eten, hiervoor bestaat een frituur! Een stuk goedkoper en vooral duizend keer beter. Een suikerspin koop je zelf ook niet dat laat je kopen door je ouders of in uiterste gevallen eventueel koop je er toch 1 voor je lief, let wel je bent dan zelf nog minderjarig anders zoek je best een ander lief. Bij andere zie ik karakollen passeren ja dat is simpel dat koop en eet je gewoon nooit ook niet op een kermis.

Voor de mensen met als antwoord niets heb ik wel nog enig respect zij beseffen ten minste dat het ofwel smoutebollen is :love: ofwel niets.

Doe zo verder merendeel van BG :love: .

Oliebollen smullen wij altijd!
Hier bij ons wordt altijd oliebollen gezegd, is dat niet afhankelijk van streek?

Oliebollen smullen wij altijd!
Hier bij ons wordt altijd oliebollen gezegd, is dat niet afhankelijk van streek?

Idd, in Antwerpen ga je nergens oliebollen zien of horen zeggen.

En terecht want het zijn smoutebollen. :unsure:

Oliebollen zijn trouwens Hollands van afkomst.

Idd, in Antwerpen ga je nergens oliebollen zien of horen zeggen.

En terecht want het zijn smoutebollen. :unsure:

Oliebollen zijn trouwens Hollands van afkomst.
Ja want nederlanders kennen natuurlijk niks van de nederlandse taal. En gezien de oliebollen gebakken worden in olie en niet in varkensvet (smout) zijn het oliebollen en geen smoutebollen. Maar het is weer niet raar dat het in dezelfde regio's verkeerd uitgesproken wordt, net als de naam van een langwerpige frituursnack.

Al jaren niet meer geweest, maar anders: oliebollen, frieten en hamburger/worst.

Er zijn mensen die frieten, hamburgers, ... eten, hiervoor bestaat een frituur! Een stuk goedkoper en vooral duizend keer beter.

Frieten wil ik nog mee akkoord gaan, maar zo nen kermis/voetbalhamburger die daar samen met nen ajuin een kwartier heeft liggen zwemmen in de boter vind ik af en toe toch wel een pak beter smaken dan zo ne chiquen hamburger van de plaat met een chique sauske en wat groentjes ze..

Laat staan nen braadworst ofzo :drool:

Vroeger stond daar altijd zo'n pitta stand, maar dan eerder met griekse stijl van pitta, niet zo'n afschraapsel van zo ne vleeslomp

Maar spijtig genoeg al jaren niet meer gezien, altijd steevast met andalouse :drool:

Was in zo'n halfrond pitta broodje

Wtf zijn oliebollen??!

Ik pak meestal ne frut mee saté'ke van bij de Snus. Heel soms eet ik eens ne smoutebol mee als iemand ne grote zak hee gekocht, ma ben daar eigenlijk nie zo ne fan van.

Bestaan er mensen die zo'n appel op een stok eten? Als kind ooit geprobeerd uit nieuwsgierigheid, maar ik vond dat maar vuil. Dat eet ook super onhandig en ge zijt er gelijk een uur aan bezig + goed om uw tanden te breken op dat glazuur... Ik zie daar ook zelden iemand mee lopen.

Oliebollen van Abel of braadworst met extra ajuin hier.

Terug
Bovenaan