Onkruidtuin verbouwen, hoe beginnen?

Ja, het gras is hier wel nogal snelgroeiend... staat weer 30cm lang. Dat is 1 length rijden, bak legen. Repeat. Uren werk en dat raakt dus niet klaar. Tegen dat alles 1x gereden is, is het eerste stuk al opnieuw 20cm...

Een zitmaaierke staat ook op de planning.....

Ja, het gras is hier wel nogal snelgroeiend... staat weer 30cm lang. Dat is 1 length rijden, bak legen. Repeat. Uren werk en dat raakt dus niet klaar. Tegen dat alles 1x gereden is, is het eerste stuk al opnieuw 20cm...

Geen grasrobot?

Grasmachine zonder bak rijden, daarna met de hark alles samenharken.
En vooral : geen meststof toedienen aan je gazon

Mijn gazon is dit jaar nog maar één keer gemaaid :cool:

Mijn gazon is dit jaar nog maar één keer gemaaid :cool:
giphy.gif

En laat je dat maaisel gewoon liggen?

Ik ben deze week 3h bezig geweest met de helft van mijn 8are. Grotendeels wel over en weer crossen met de bak...
Ja.
Je ziet daar amper wat van liggen en is ook beter voor het gras.

Ik heb enkele jaren geleden bewust gekozen voor een zelftrekker met maaibreedte 53 cm en zonder bak is die lichter en veel wendbaarder in de bochten en hoeken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Door het bouwverlof ligt onze werf nu bijna 4 weken stil. In juni was alles afgegraven voor de funderingswerken en het steken van de punten.
4 weken geleden begon er een beetje onkruid te groeien en vandaag ga ik nog eens langs en zie ik dat het vol brandnetels staat van 50-60vm hoog. Ze komen de buiten muren over een week metsen en het staat tot tegen den bouw. Hoe kan ik dit het snelst weg krijgen? Heeft sproeien zin als het nog een ffkes braak zal liggen? Of gewoon met den bosmaaier door gaan?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan