Onderzoek verkiezingsfraude Ninove

Als er echt zuivere bewuste verkiezingsfraude is gepleegd dan hoop ik dat ze het sterk veroordelen.

Laat ons eerst zien wat de rechter beslist en hoe de partij daar effectief op reageert, we kunnen nu toch enkel nog maar speculeren over beide gebeurtenissen?

Ik denk dat we wel kunnen stellen dat de meeste andere partijen niet al bij voorbaat gaan zeggen dat het een politiek gemotiveerd onderzoek is en daarbij de onafhankelijkheid van het gerecht in twijfel trekken.

Als er echt zuivere bewuste verkiezingsfraude is gepleegd dan hoop ik dat ze het sterk veroordelen.

Laat ons eerst zien wat de rechter beslist en hoe de partij daar effectief op reageert, we kunnen nu toch enkel nog maar speculeren over beide gebeurtenissen?
Zoals ze de veroordeling van DVL ? Of hun eigen veroordeling als Vlaams Blok? Of die van Marine Le Pen? Of de voorzitter van VB Sint-Niklaas die veroordeeld is (lijsttrekker Filip Brusselmans voor Vlaams Belang blijft geloven in zijn onschuld, en neemt geen maatregelen)? Die nog extra de tweespalt in de verf zet, want die heeft een straf met uitstel gekregen, terwijl we toch lezen: https://www.vlaamsbelang.org/nieuws/elke-straf-moet-volledig-worden-uitgevoerd. Of de veroordeling van Roeland Raes, waarna hij op de lijst mocht staan.

Nee, we moeten wachten tot het weer gebeurt, om dan conclusies te trekken. Op voorhand mogen we er niks over zeggen? Ik weet op voorhand al precies wat er gaat gebeuren, namelijk wat er altijd gebeurt.

Zoals ze de veroordeling van DVL ? Of hun eigen veroordeling als Vlaams Blok? Of die van Marine Le Pen? Of de voorzitter van VB Sint-Niklaas die veroordeeld is (lijsttrekker Filip Brusselmans voor Vlaams Belang blijft geloven in zijn onschuld, en neemt geen maatregelen)? Die nog extra de tweespalt in de verf zet, want die heeft een straf met uitstel gekregen, terwijl we toch lezen: https://www.vlaamsbelang.org/nieuws/elke-straf-moet-volledig-worden-uitgevoerd. Of de veroordeling van Roeland Raes, waarna hij op de lijst mocht staan.
Je hebt waslijsten van frauderende (ex)SPA/Vooruit medewerkers, terwijl die partij net al jarenlang roept voor meer sociale rechtvaardigheid, heb je daarbij dezelfde verontwaardigde gevoelens of is dat gereserveerd voor het VB? Wat betreft die zaken die je hier aanhaalt, die eerste twee waren imo ook politieke geïnspireerde veroordelingen, die derde eveneens. Dat laatste van Raes, zodra het nieuws uitkwam hebben ze ingegrepen.

Nee, we moeten wachten tot het weer gebeurt, om dan conclusies te trekken.
Neen, maar jij sprak hier een paar posts terug al over "bewezen" verkiezingsfraude, terwijl het onderzoek nog volop gaande is. Dan is toch beter om de uitkomst eerst af te wachten?

Blijkbaar genoeg domme kloten die Forza Ninove met hand en tand zitten te verdedigen ongeacht of ze nu schuldig zijn of niet.
Ik zou toch eerst het onderzoek afwachten.

Veel mensen stemmen gewoon op "de Guy" en al de rest is slecht, en geen enkel nieuws zal hen kunnen overtuigen tot het tegendeel.
Op dat vlak zijn we niet veel beter dan de Amerikanen

Je hebt waslijsten van frauderende (ex)SPA/Vooruit medewerkers, terwijl die partij net al jarenlang roept voor meer sociale rechtvaardigheid, heb je daarbij dezelfde verontwaardigde gevoelens of is dat gereserveerd voor het VB? Wat betreft die zaken die je hier aanhaalt, die eerste twee waren imo ook politieke geïnspireerde veroordelingen, die derde eveneens. Dat laatste van Raes, zodra het nieuws uitkwam hebben ze ingegrepen.
Dus je wil het hebben over waslijsten met (ex) SP.A/Vooruit medewerkers, met mensen die allemaal ontslagen of opgestapt zijn zelfs al hebben ze wettelijk niet noodzakelijk iets mis gedaan (bvb die Tom Balthazar) en die wil vergelijke met andere zaken met veroordelingen van mensen die ze nog altijd blijven steunen die je dan plots bijna allemaal politiek geïnspireerd vindt.

En we moeten zeker dit afwachten, maar geen probleem dat Van Grieken zonder enige aanleiding zegt dat het politiek geïnspireerd is.

BTW: de bewezen verkiezingsfraude lijkt me duidelijk. Er is sprake van gekopieerde ziektebriefjes, daar zal wel voldoende analyse op gedaan zijn dat die zeker gekopieerd (en dus gefraudeerd) zijn. Wie de dader is, dat is nog onduidelijk.

Neen, maar jij sprak hier een paar posts terug al over "bewezen" verkiezingsfraude, terwijl het onderzoek nog volop gaande is. Dan is toch beter om de uitkomst eerst af te wachten?

Dus enerzijds zeg je het onderzoek te willen afwachten, maar anderzijds zeg je dat het politiek geïnspireerde veroordelingen waren wanneer er effectief uitspraken zijn gevallen?

Ik ben overigens inderdaad akkoord dat er niets finaal is tot er effectief een uitspraak valt.

Je komt voortdurend met whataboutismes. Wat Vooruit doet of niet doet, verandert niks aan het standpunt van het VB of haar gedragingen tov veroordelingen. Niets. Maar je doet het zelf, je kiest welke veroordelingen je hard maakt en voor welke het niet zo erg is dat ze die negeren. De partij van de harde lijn blijkt vooral de partij van de golvende lijn. En ik begrijp best dat je dat ook oké zou vinden of dat je je daarin kunt vinden, vooral als die golf overeenkomt met wat je zelf ook belangrijker en minder belangrijk vind. Maar het punt was: dan kun je dus niet stellen dat je de partij van de harde lijn bent, of wat @ElkeGaming zei: ik zie niet bij het VB dat ze voor strenge regels zijn voor sommigen, maar niet voor anderen. Dat klopt feitelijk niet.

En ik zeg net: ik hoef niet telkens opnieuw af te wachten, als het 100% van de keren daarvoor ook gebeurde. Ik weet het nu al.

Zou voor geen enkel zaak of persoon verzachtend mogen werken ….is dus totale onzin , je blijft verantwoordelijk voor hetgeen je doet of zegt ook al ben je dronken maar dat doet hier nu niets ter zake .

Waar wordt er op dit moment onze democratie uitgehold ?
T’is niet omdat één “racistische partij “ ergens de meerderheid heeft in een gemeente dat onze democratie daardoor in gevaar komt . Overdrijf nog meer .
De uitholling van de democratie is niet dat er een extreemrechtse partij in een gemeente meeregeert of zelfs niet dat die verkiezingsfraude gepleegd zouden hebben.

De uitholling is dat de politici van die partij al onmiddellijk staan te roepen dat het een politiek gemotiveerd onderzoek is, en dat de diehard fans van die partij bij voorbaat al een complot hierin zien. Dat het onmogelijk is dat hun partij zelfs maar een fout zou kunnen begaan en als er dan (keer op keer) weer fouten begaan en bewezen werden, het toch steeds een complot was, of neit de bedoeling was, of ... (Chinese steekpenningen, racisme van DVL, reactie op Le Pen ...). Bewijst ook weer dat law en order niet is waar ze voor staan, maar law en order voor de ander en niet voor ons. Voor ons gelden die regels niet. Wij moeten kunnen zeggen wat we willen, zegt extreem rechts, maar als ze zelf aan de macht zijn, zijn alle andere meningen liefst verboden (cfr. Pride ban in Hongarije, Trump vs. Harvard...).

Dat is de uitholling van de democratie en die is wijdverbreid en dat moet een halt toegeroepen worden, maar geen idee hoe. Het is imo eigenlijk veelzeggend dat ik een hoop staten kan opnoemen waar de democratie de afgelopen 20 jaar achteruit is gegaan, maar de omgekeerde beweging mij veel zeldzamer voorkomt.

Terug
Bovenaan