Onderzoek verkiezingsfraude Ninove

Vooruit doet in feite hetzelfde met Conner Rousseau. Ze zouden in feite op hun strepen moeten staan en hem uit de partij moeten zeggen als hij zaken zegt die tegen de partijnormen en waarden zijn.
Het verschil is dat Conner Rousseau dit onder invloed zei en er achteraf spijt van had en de nodige stappen ondernomen heeft om dit recht te zetten. Of die drank de oorzaak was en hij dat misschien wel echt meende, daarover kan je gerust discussiëren, maar hij heeft zich er minstens voor verontschuldigd. Zijn verdere daden zijn ook niet van die aard dat ze zijn zattemanspraat bevestigen. Hij is ook effectief tijdelijk afgetreden.

Bij het vb ligt dat net nog iets anders.

Geen appelen met peren vergelijken dus.

Dus als je dronken bent of onder invloed is het allemaal ineens niet zo erg meer ….hij heeft ook de nodige stappen ondernomen om het te verdoezelen en om te zorgen dat er niets in de pers zou komen . ;)
Over dat tijdelijk aftreden kan je zeggen wat je wilt maar ze hebben er wel een goede show van gemaakt niet . ;)

Dus wederom bewijs jij zelf nu wat hiervoor al gezegd is geweest …iedere partij meet met zijn eigen standaarden zolang het binnen hun kar past en hun eigen noden .

En ik ga niet beginnen over appelen en peren maar eerder iets over twee gezichten .

(Dus moest diegene van Forza die eventueel strafbare feiten heeft gepleegd (zoals uwe leider ) nu op het journaal zeggen dat hem dat in een zatte bui heeft gedaan ….dan is het voor u ook in orde zolang hij zich maar excuseert . )

Wat Rousseau heeft gedaan valt ook niet goed te praten, maar wat heeft dit hiermee te maken? Zover ik weet heeft dat geen invloed op de democratie in tegenstelling tot dit soort (mogelijke) fraude. De rol/reactie van het VB mag daarin gerust bekritiseerd worden, want ze verkopen zichzelf graag als de partij voor het gewone volk tegen het "corrupte" systeem (lees: andere partijen) en ze blijken gewoon in hetzelfde straatje ziek te zijn. Gelukkig kunnen ze altijd rekenen op hun trouwe volgers die hun bochtenwerk maar al te graag als zoete koek slikt.

Dus als je dronken bent of onder invloed is het allemaal ineens niet zo erg meer ….
Wie zegt er dat? Ik alvast niet.

Wat ik wél zeg, is dat er een hemelsbreed verschil is tussen Conner en Tom Van grieken zijn reactie, die gewoon vol de aanval is en de schuld direct bij anderen steekt.

Mocht hij gezegd hebben: "Ik verwacht van Forza Ninove dat ze volledig zullen meewerken aan het onderzoek en daaruit zal blijken dat ze niets ten laste gelegd kan worden. Is dat toch zo, dan keur ik deze daden natuurlijk volledig af.", dan zou het iets volledig anders zijn.

Wat ik wél zeg, is dat er een hemelsbreed verschil is tussen Conner en Tom Van grieken zijn reactie, die gewoon vol de aanval is en de schuld direct bij anderen steekt.

Mocht hij gezegd hebben: "Ik verwacht van Forza Ninove dat ze volledig zullen meewerken aan het onderzoek en daaruit zal blijken dat ze niets ten laste gelegd kan worden. Is dat toch zo, dan keur ik deze daden natuurlijk volledig af.", dan zou het iets volledig anders zijn.
Het probleem is dat een groot deel van de VB/FN er nog in meegaat ook en het ziet als een complot tegen Forza Ninove.

Van Grieken zou op dit forum zelfs gewoon verbannen/gewaarschuwd worden voor dat soort uitspraken.
Dingen insinueren zonder harde bewijzen.

"Ik ben geen complottheorist, maar ..." klinkt ook een beetje als "Ik ben geen racist, maar ..."

Van Grieken zou op dit forum zelfs gewoon verbannen/gewaarschuwd worden voor dat soort uitspraken.
Dingen insinueren zonder harde bewijzen.

"Ik ben geen complottheorist, maar ..." klinkt ook een beetje als "Ik ben geen racist, maar ..."
Ik heb geen bewijzen maar alle indicaties zijn er dat TVG een racist is. Fijn toch, ik geloof dat ik er mijn favoriete start van een zin voor pol en actua van ga maken.

Dus als je dronken bent of onder invloed is het allemaal ineens niet zo erg meer ….

Inderdaad, daarom geld dronken zijn voor sommige zaken als een verzachtende omstandigheid.
Let wel verzachtend, niet zaligmakend. En dit geld niet voor alle zaken.
(Dus moest diegene van Forza die eventueel strafbare feiten heeft gepleegd (zoals uwe leider ) nu op het journaal zeggen dat hem dat in een zatte bui heeft gedaan ….dan is het voor u ook in orde zolang hij zich maar excuseert . )
Ik hoop dat je wel inziet dat zatte praat verkopen wel eerder verexcuseerd kan worden dan verkiezingsfraude plegen - wat je doorgaans niet even doet als je zat op café zit, de aard van het misdrijf eist dat je dit met voorbedachte rade doet en hoogstwaarschijnlijk in nuchtere toestand.
Verder dienen dingen die de fundamenten van de democratie uithollen toch iets strenger bestraft te worden dan bepaalde mensen of bevolkingsgroepen beledigen.

Inderdaad, daarom geld dronken zijn voor sommige zaken als een verzachtende omstandigheid.
Let wel verzachtend, niet zaligmakend. En dit geld niet voor alle zaken.
Zou voor geen enkel zaak of persoon verzachtend mogen werken ….is dus totale onzin , je blijft verantwoordelijk voor hetgeen je doet of zegt ook al ben je dronken maar dat doet hier nu niets ter zake .
Ik hoop dat je wel inziet dat zatte praat verkopen wel eerder verexcuseerd kan worden dan verkiezingsfraude plegen - wat je doorgaans niet even doet als je zat op café zit, de aard van het misdrijf eist dat je dit met voorbedachte rade doet en hoogstwaarschijnlijk in nuchtere toestand.
Verder dienen dingen die de fundamenten van de democratie uithollen toch iets strenger bestraft te worden dan bepaalde mensen of bevolkingsgroepen beledigen.
Waar wordt er op dit moment onze democratie uitgehold ?
T’is niet omdat één “racistische partij “ ergens de meerderheid heeft in een gemeente dat onze democratie daardoor in gevaar komt . Overdrijf nog meer .

Waar wordt er op dit moment onze democratie uitgehold ?
T’is niet omdat één “racistische partij “ ergens de meerderheid heeft in een gemeente dat onze democratie daardoor in gevaar komt . Overdrijf nog meer .
Het onderzoek gaat over verkiezingsfraude, DAT is toch duidelijk het uithollen van onze democratie. Als het effectief gebeurd is tenminste, het onderzoek is nog lopende.
Kom zeg je weet toch zelf ook dat ik dat bedoel? Ik heb toch geen commentaar gegeven over het bestaan van die partij. Wel over wat er hen beschuldigd wordt.

Het onderzoek gaat over verkiezingsfraude, DAT is toch duidelijk het uithollen van onze democratie. Als het effectief gebeurd is tenminste, het onderzoek is nog lopende.
Kom zeg je weet toch zelf ook dat ik dat bedoel? Ik heb toch geen commentaar gegeven over het bestaan van die partij. Wel over wat er hen beschuldigd wordt.
Ja , er is een onderzoek naar fraude …niet naar uitholling van de democratie …sedert wanneer brengt een verkiezing op gemeentelijk niveau waar er een vermoeden is van fraude met doktersbriefjes om alzo een “meerderheid “ te halen de democratie in gevaar .
Ik zou eerder spreken over “eigen belang “maar ik zie nergens onze democratie in gevaar komen hoor .

Net zoals Franck van den Broecke nog maar eens beschuldigd is geweest van belangen vermenging of noem het fraude ivm die covid toestanden ….is onze democratie dan in gevaar omdat er één politieker iets wilt bij verdienen in het zwart ? (Gewoon als voorbeeld heeft niets met deze zaak te maken (disclaimer) ,heb er ook niets meer van vernomen dus of het waar was (nog maar eens een disclaimer en nee insinueer hier niets mee )

Op dit moment zijn de ondervraagden allemaal weer thuis en zijn er geen arrestaties gebeurt , er is ook nog altijd geen straf onderzoek geopend , (kan nog komen akkoord ) dus ofwel is er twijfel ofwel willen ze meer duidelijkheid .
Alles zal van het feit afhangen hoe de fraude is gebeurd .
Enkel weten we ook nu al dat dit voor Vilvoorde niets zal veranderen .

En wat betreft die reactie van Van Grieken , ja heb die ook gehoord en denk denk er het mijne van en ja er gaan leden van zijn partij daar in volgen maar dat kan je ook van de andere partijen zeggen waar leden de voorman als schaapjes volgen ..die zijn overal wel aanwezig .

Laatst bewerkt:
Ja , er is een onderzoek naar fraude …niet naar uitholling van de democratie …sedert wanneer brengt een verkiezing op gemeentelijk niveau waar er een vermoeden is van fraude met doktersbriefjes om alzo een “meerderheid “ te halen de democratie in gevaar .
Ik zou eerder spreken over “eigen belang “maar ik zie nergens onze democratie in gevaar komen hoor .

Net zoals Franck van den Broecke nog maar eens beschuldigd is geweest van belangen vermenging of noem het fraude ivm die covid toestanden ….is onze democratie dan in gevaar omdat er één politieker iets wilt bij verdienen in het zwart ? (Gewoon als voorbeeld heeft niets met deze zaak te maken (disclaimer) ,heb er ook niets meer van vernomen dus of het waar was (nog maar eens een disclaimer en nee insinueer hier niets mee )

Op dit moment zijn de ondervraagden allemaal weer thuis en zijn er geen arrestaties gebeurt , er is ook nog altijd geen straf onderzoek geopend , (kan nog komen akkoord ) dus ofwel is er twijfel ofwel willen ze meer duidelijkheid .

En wat betreft die reactie van Van Grieken , ja heb die ook gehoord en denk denk er het mijne van en ja er gaan leden van zijn partij daar in volgen maar dat kan je ook van de andere partijen zeggen waar leden de voorman als schaapjes volgen ..die zijn overal wel aanwezig .
We kunnen toch wel stellen dat bij extremere partijen (zowel links als rechts) het blind volgen toch wel aanweziger is dan bij de meer centrum partijen. De meeste mensen zijn nu eenmaal extremer omdat ze vastzitten in één of ander denkbeeld.

En natuurlijk heeft dit met democratie te maken als er fraude is gebeurd met stemmen. Dat is toch vrij duidelijk? Wanneer stemmen vervalst zijn, is dat een aanslag op de democratie, zo simpel is het. Dan kun je nog voorbeelden van andere partijen erbij halen, maar hoe erg die voorbeelden ook zijn, heeft dat nog steeds niks met democratie te maken, maar idd met egoïsme en misbruik van macht. Het komt vooral over dat dit weer gebruikt wordt om het (mogelijke) sjoemelen van Forza af te zwakken.

Laatst bewerkt:
Als hun schuld bewezen is, en het om een significant genoeg aantal stemmen gaat, dan zouden er toch nieuwe verkiezingen moeten komen: ook al is daar geen wettelijk kader voor, het zou toch het enige juiste zijn om de twijfels weg te nemen.

Voor Vilvoorde al zeker niet gezien het zich in Ninove afspeelt :unsure:

Ik denk dat het ook wel duidelijk is dat niemand de democratie in heel België in gevaar ziet komen en dat er hier op het lokale niveau werd gedoeld. Als er effectief verkiezingsfraude wordt bewezen én dat die groot genoeg was om een verschil te maken in wie bestuurt, dan kan je toch wel stellen dat binnen Ninove de democratie ondermijnt is geweest.

Ik snap die reflex toch niet om dit te minimaliseren. Ja, gemeentepolitiek is zowat van hetzelfde niveau als de chiro, maar aangezien dat amateuristisch niveau wel heel wat verantwoordelijkheid krijgt is het toch belangrijk dat de verkiezing daarvan eerlijk gebeurt?

Dat zo'n TVG dan zijn calimeroplaat begint af te spelen, daar zouden mensen die een beetje kritisch zijn toch moeten doorkijken.

Blijkbaar genoeg domme kloten die Forza Ninove met hand en tand zitten te verdedigen ongeacht of ze nu schuldig zijn of niet.
Ik zou toch eerst het onderzoek afwachten.

Veel mensen stemmen gewoon op "de Guy" en al de rest is slecht, en geen enkel nieuws zal hen kunnen overtuigen tot het tegendeel.

Het verschil is dat Conner Rousseau dit onder invloed zei en er achteraf spijt van had en de nodige stappen ondernomen heeft om dit recht te zetten. Of die drank de oorzaak was en hij dat misschien wel echt meende, daarover kan je gerust discussiëren, maar hij heeft zich er minstens voor verontschuldigd. Zijn verdere daden zijn ook niet van die aard dat ze zijn zattemanspraat bevestigen. Hij is ook effectief tijdelijk afgetreden.

Bij het vb ligt dat net nog iets anders.

Geen appelen met peren vergelijken dus.
Dat was gewoon om te illustreren dat er nog met dubbele standaarden gewerkt wordt. Ik heb niet gezegd dat Rousseau zijn uitspraken even erg zijn als verkiezingsfraude.

Het ging hier eerder over dubbele standaarden, je ziet hier sommigen nu steigeren omdat het VB zogezegd te zacht reageert terwijl het onderzoek nog volop lopende is. Bij de SPA/Vooruit hoorde je indertijd weinig interne tegengeluiden toen Rousseau in opspraak kwam rond zijn racistische uitspraken (en hoe hij ze probeerde te verdoezelen) of toen SPA mandatarissen in opspraak kwamen bij het Publipart schandaal.

Het ging hier eerder over dubbele standaarden, je ziet hier sommigen nu steigeren omdat het VB zogezegd te zacht reageert terwijl het onderzoek nog volop lopende is. Bij de SPA/Vooruit hoorde je indertijd weinig interne tegengeluiden toen Rousseau in opspraak kwam rond zijn racistische uitspraken (en hoe hij ze probeerde te verdoezelen) of toen SPA mandatarissen in opspraak kwamen bij het Publipart schandaal.
Rousseau: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10/08/de-zevende-dag-conner-rousseau/

Publipart: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2017/0...allesbekendmakenwieverdienthoeveel-1-2889569/

Leg dit even tegenover de reactie van het VB.

Het ging over dubbele standaarden. Kijk eens wat het VB eist van "sterke hand" en "streng toepassen van de wet" voor anderen, tov voor zichzelf.
Dan kun je nog 100 voorbeelden erbij halen die al dan niet gelijkaardig zijn en waarbij er al dan niet sprake was van dubbele standaarden, dat verandert niks aan de houding van het VB?

Gaan we echt doen alsof dit alleen is omdat er nog geen veroordeling is en het onderzoek nog loopt? Dat anders TVG braaf zou zeggen "ja, de rechter heeft gelijk, dit is corruptie, dat moeten we streng bestraffen"?

Het ging over dubbele standaarden. Kijk eens wat het VB eist van "sterke hand" en "streng toepassen van de wet" voor anderen, tov voor zichzelf.
Dan kun je nog 100 voorbeelden erbij halen die al dan niet gelijkaardig zijn en waarbij er al dan niet sprake was van dubbele standaarden, dat verandert niks aan de houding van het VB?
Als er echt zuivere bewuste verkiezingsfraude is gepleegd dan hoop ik dat ze het sterk veroordelen.

Gaan we echt doen alsof dit alleen is omdat er nog geen veroordeling is en het onderzoek nog loopt? Dat anders TVG braaf zou zeggen "ja, de rechter heeft gelijk, dit is corruptie, dat moeten we streng bestraffen"?
Laat ons eerst zien wat de rechter beslist en hoe de partij daar effectief op reageert, we kunnen nu toch enkel nog maar speculeren over beide gebeurtenissen?

Terug
Bovenaan