Een woning blijft geld kosten zegt men, maar een en ander is te vermijden door goed onderhoud.
Hoe organiseren jullie dit? Ik denk aan: CV-ketel, filters allerhande (ventilatie, airco, dampkap,...), smeren van de automatische poort, testen aardlekschakelaars en brandmelders,... Als je alles bij elkaar bekijkt is er heel wat onderhoud aan een woning en is het makkelijk om iets over het hoofd te zien.
Hoe pakken jullie dit aan? Ik zoek geen Gant-chart en MS Projects lijkt me ook wat overdreven maar ik wil afstappen van de ad-hoc methode wanneer ik er aan denk of eens een artikel in De Zondag over tegenkom. Ik wil ook het warm water niet opnieuw uitvinden dus hopelijk ben ik niet de eerste met zo'n idee.
De woningpas zou een goede aanzet kunnen zijn maar is veel te beperkt. Handleidingen en attesten, facturen mee bewaren zou handig zijn maar geen must. Er zijn wat NL sites die zoiets aanbieden maar dat lijkt me vooral wachten tot de beheerder de stekker eruit trekt.
Hoe organiseren jullie dit? Ik denk aan: CV-ketel, filters allerhande (ventilatie, airco, dampkap,...), smeren van de automatische poort, testen aardlekschakelaars en brandmelders,... Als je alles bij elkaar bekijkt is er heel wat onderhoud aan een woning en is het makkelijk om iets over het hoofd te zien.
Hoe pakken jullie dit aan? Ik zoek geen Gant-chart en MS Projects lijkt me ook wat overdreven maar ik wil afstappen van de ad-hoc methode wanneer ik er aan denk of eens een artikel in De Zondag over tegenkom. Ik wil ook het warm water niet opnieuw uitvinden dus hopelijk ben ik niet de eerste met zo'n idee.
De woningpas zou een goede aanzet kunnen zijn maar is veel te beperkt. Handleidingen en attesten, facturen mee bewaren zou handig zijn maar geen must. Er zijn wat NL sites die zoiets aanbieden maar dat lijkt me vooral wachten tot de beheerder de stekker eruit trekt.