Hoofdtelefoon Office headset

Ararauna

Active member
Ik ben op zoek naar een degelijke headset om te gebruiken voor mijn werk (voornamelijk thuiswerk). Belangrijke zaken die ik hiervoor in overweging moet nemen:
-Draadloos
-Over the ear
-de laptop van mijn werk is gelocked, ik kan daar geen software op installeren.
-mic kwaliteit is erg belangrijk (ik bel in MS Teams, als dat uitmaakt)
-muziekkwaliteit is nice to have maar geen must

Ik heb momenteel een Sony NC MDR-ZX770 en die voldoet niet, ik krijg veel klachten dat ik niet goed hoorbaar ben.

Ik heb al gekeken naar een Sony MX4/MX5, Jabra evolve2 85 of Bose QC45 maar ik geraak er niet uit. Iemand ervaringen met deze?
Andere suggesties ook welkom, budget tot 300 euro.
 
Ik heb de voorganger van deze: Senheiser Momentum 4

Mijne zijn de PCX 550 II.

- Draadloos, over the ear, geen software nodig, en je kan zelfs met meerdere apparaten tegelijkertijd verbinden (op kantoor bv de pc en de interne lijn)
- Mic kwaliteit is top, zit hier vaak in een zeer luide omgeving, zelfs als ik aan mensen vraag "hoor jij mij eigenlijk nog", krijg ik als antwoord "Ja..hoezo?" Dus die merken niets.
- Muziekkwaliteit is ook gewoon meer dan degelijk
 
Imo zijn game headsets vaak de interessantere keuze, alleen al het comfort dat ze bieden. Gebruik zelf dagelijks een steelseries arctis nova 7. Super comfortabel voor lang op te hebben en batterij gaat zeer lang mee. Wel geen noise cancelling. Werkt ook zonder software en geluids- en microfoonkwaliteit zijn gewoon goed.
 
Op iBood komt tegenwoordige regelmatig de epos h3pro hybride langs. Dat is wel een goeie headset die gewoon via bluetooth kan werken.
 
Ik heb de voorganger van degene die tijdloos heeft. Gebruik deze ondertussen al sinds +/-2019 hiervoor. Was voor mij een perfecte aankoop en gespendeerde 100€ op 2de hands.

Kan zich connecteren met 2 à 3 toestellen. En ook er ook tussen switchen, zonder dat je het zelf moet activeren of zo. Dus wel leuk.
Voor de rest is het geluid meer dan goed genoeg.
Ik gebruik die ook als mijn dagelijkse driver op het gebied van woon-werk verkeer. Aangezien die redelijk licht is en ik er niet veel last van heb.
Natuurlijk heb je wel wat last van zweet aan de oren, maar valt perfect mee te leven.
Al heb ik destijds ook die anderen op mijn hoofd gezet, en was de druk van de anc op mijn oren bij sony mij te hoog (werd er ongemakkelijk van). En er was niet veel verschil met de versie van bose (al zou die ook een betere microfoon hebben dan de sony).

Maar ik heb destijds vooral mij gebaseerd conform de info uit deze link.
 
Die Sennheiser hierboven is op zich wel goed maar zal toch moeten onderdoen voor de microfoonkwaliteit van een headset met boomstick.

Hier op kantoor gebruiken wij de Jabra evolve2 85 (over ear) of Jabra evolve2 65 Flex (on ear). Beide geen klachten over en dik in orde.
 
Bedankt voor jullie input allemaal! Uiteindelijk heb ik de MX5 van een collega kunnen testen en die deed het echt wel goed dus ik heb dezelfde gekocht. Geen gezeur meer van mijn collega's, ze verstaan me goed! Prijzig wel maar vermits mijn vorige een 8 jaar oud was, is dat wel te verantwoorden.
 
Terug
Bovenaan